Deși e aglomerație în autobuze, troleibuze și tramvaie, directorul Societății de Transport București (STB), Adrian Criț, susține că vrea să caseze mai multe mijloace de transport în comun, din cauză că oricum sunt prea multe.
Potrivit celui mai recent raport de activitate publicat pe site-ul propriu, STB are 483 de tramvaie, 1.530 de autobuze și 265 de troleibuze.
În realitate, însă, multe dintre ele sunt imobilizate. Mai exact, potrivit lui Adrian Criț, circulă 295 de tramvaie, în jur de 1.200 de autobuze și puțin peste 180 de troleibuze. Motivul: cam de atâtea ar fi nevoie, susține directorul STB SA, într-un interviu acordat Spotmedia.ro.
„E clar că nevoie de autobuze nu e de 1.530, câte are STB în inventarul de vehicule (...)
În funcție de activitatea STB, în acest moment, necesarul e de cam 1.200 de autobuze.
STB-ul are aceste autobuze disponibile. Circulă. Și e clar că – din punct de vedere economic – nu se justifică să investești fonduri în niște vehicule imobilizate de mai bine de 5-6 ani de zile pentru a le aduce într-o stare corespunzătoare.
Pentru că e adevărat, vechimea, din păcate, creează probleme. Și-atunci dacă ai un agregat care pică, un motor sau cutia de viteze, acest grup motopropulsor poate să fie mai scump decât valoarea vehiculului. Și atunci nu se justifică în acest sens.
Și acest lucru trebuie să fie cunoscut. Chiar o să facem o analiză în perioada imediat următoare. Am discutat și cu colegii de la Direcția Economică și cu cei de la Exploaare. Și în măsură în care vom identifica alte mijloace fixe cu care să garantăm acea eșalonare de la ANAF (STB și-a gajat bunuri în contul unei datorii la ANAF care, în primăvara anului trecut, era de 1,3 miliarde de lei – n.red). O să încercăm să casăm niște vehicule cu care nu mai circulăm de ani buni.
Cele care nu concură la siguranța populației pot fi reutilizate la alte mijloace de transport care sunt în momentul de față pe traseu.
Scaune, geamuri, plăci laterale. Sunt elemente care pot fi reutilizate, astfel încât costul cu mentenanța să nu mai fie atât de mare pentru STB”, a declarat Adrian Criț pentru Spotmedia.ro.
Acesta ne-a explicat că – în cazul parcului de tramvaie – spre exemplu, garniturile noi, pe care Astra Arad le va livra începând cu lunile următoare, vor înlocui parte dintre modelele vechi, V3A.
Rămâne să vedem cum va rezolva STB problema aglomerației din mijloacele de transport în comun, pe măsură ce bucureștenii vor reîncepe să circule în același ritm intens dinaintea pandemiei, în condițiile în care nu ia în calcul suplimentarea numărului de autobuze, troleibuze și tramvaie.