Şi mașinile moderne permit modificarea kilometrajului, iar acest lucru se poate face prin mijloace legale în Germania, arată Organizația germană ADAC, echivalent al Automobil Clubul Român (ACR) din România. Astfel de automobile ajung şi în România şi în alte ţări din estul Europei, scrie Profit.ro.
Fiecare a treia mașină cumpărată second-hand de pe șoselele din Germania a avut o modificare a kilometrajului, estimează poliţia germană.
Intervenţia la kilometraj poate fi făcută aproape în orice service şi poate fi dificil de sesizat.
Pentru a demonstra cât de uşor poate fi făcut acest lucru, inginerii ADAC au modificat kilometrajul pentru trei mașini de ultimă generație, un Ford Kuga din 2019, un Opel Grandland X din 2020, și un Peugeot 208 din 2019, în doar câteva minute, cu ajutorul unui dispozitiv cumpărat de pe piața liberă, care poate fi folosit pentru alte 170 de automobile fabricate după 2019.
Cumpărătorii păcăliţi nu numai că plătesc un preț mai mare decât cel corect pentru mașină, dar riscă totodată să avarieze mașina în condiţiile în care piese importante trebuie schimbate în funcţie de numărul real al kilometrilor parcurşi. Românii ajung să cumpere astfel de autoturisme fie de la samsari din târguri, fie direct de la proprietar, mai arată sursa citată.
“În România, Registrul Auto Român nu poate verifica autenticitatea kilometrajului unui vehicul decât pe baza înregistrărilor anterioare din documentele mașinii. Orice intervenție asupra kilometrajului este aproape invizibilă pentru o inspecție obișnuită”, informează Profit.ro.
Citeşte şi: