Toate contractele de muncă trebuie să fie modificate în perioada următoare, astfel încât să includă și o informare privind pensia privată.
Mai exact, angajatorii trebuie să-și informeze salariații că sunt obligați să adere la un fond de pensii administrat privat.
Conform avocatnet, este vorba de o modificare legislativă recentă, introdusă prin ordinul Ministerului Muncii și Protecției Sociale (MMPS) nr. 585/2021, aplicabil din 20 iulie.
Noua obligație de informare vizează persoanele prevăzute la art. 30 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat. Conform acestui articol, persoanele în vârstă de până la 35 de ani sunt obligate să adere la un fond de pensii administrat privat, în timp ce persoanele de până în 45 de ani pot opta pentru aderarea la un asemenea fond.
Cu toate acestea, specialiștii în legislația muncii recomandă includerea informării în toate CIM-urile active, indiferent de vârsta angajatului.
În România, există aproximativ 5,5 milioane de contracte de muncă active.