Cum a afectat COVID-19 piața vehiculelor second hand din România

Cum a afectat COVID-19 piața vehiculelor second hand din România
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Pandemia de Covid 19 a adus modificări ample asupra pieței auto din România. Au fost afectați atât proprietarii de mașini care doreau să vândă vehiculele, cât şi firmele a căror activitate se focusa pe comercializarea de vehicule rulate.

Statisticile arată modificări în comportamentul cumpărătorilor, care au manifestat mai multă prudență înainte de a face achiziții, solicitând informații suplimentare prin instrumente precum carvertical.com/ro

Romani s-au orientat către maşini mai ieftine ori au amânat achizițiile

Un studiu realizat la sfârşitul  anului trecut arată că peste 50% dintre şoferii care aveau intenția de a achiziţiona o maşină şi-au modificat planurile, fie amânând momentul achiziţiei, fie selectând o variantă mai ieftină, dintr-o clasă inferioară. Instabilitatea economică generată de pandemie i-a determinat pe aceștia să fie mai chibzuiți cu cheltuielile care nu au fost considerate necesare. 

ADVERTISING

Se observa interes pentru maşini rulate cu motorizare electrică şi variante hybrid

Statisticile arată că şoferii care au achiziționat maşini rulate în anul precedent au acordat mai multă atenție detaliilor legate de consum, costuri de întreţinere, siguranţă, mulți dintre aceștia alegând maşini rulate hybrid. Se pare că românii au descoperit avantajele maşinilor electrice şi ale celor care funcționează în sistem hibrid, şi le acorda mai multă atenţie.

Dacă pentru o perioadă îndelungată în topul preferinţelor se găseau vehiculele nemţeşti cu motoare puternice alimentate cu  motorină, acum lucrurile par să se schimbe. 

ADVERTISING

Trebuie să recunoaştem că situația generată de pandemie  şi-a pus amprenta asupra bugetului românilor şi totodată asupra comportamentului în materie de vehicule, anul trecut fiind în topul căutărilor mașinile cu consum cât mai mic. 

Prospectarea pieței înainte de a face achiziția

Dacă în anii precedenţi cei mai mulți cumpărători se baza doar pe instinct când achiziţionau vehiculele, lucrurile par să se schimbe. Statisticile arată ca anul acesta şoferii au prospectat piața cu mai multă atenție, au analizat ofertele dealerilor auto şi au folosit mai multe instrumente pentru a intra în posesia istoricului vehiculului.

ADVERTISING

Românii au fost dispuși să aştepte o perioadă mai lungă pentru a afla mai multe informații despre maşini înainte de a bate palma. Cei ce au dorit să facă achiziţii fără intermediari au folosit portaluri precum  bestvindecoder.com pentru a intra în posesia unor rapoarte complete ale vehiculelor ce prezentau interes, şoferii care au achiziţionat maşini de la dealerii auto au solicitat acestora informaţiile cu privire la istoricul maşinii. 

Nu mai pun accent pe brand!

O perioadă îndelungată şoferii români au fost ghidaţi de brand. Marca era detaliul de referinţă în căutarea mașinilor. Audi, BMW, Volkswagen, Ford şi Opel au fost pentru mulți ani fruntașe în topul vânzărilor. În anul pandemiei s-a manifestat interes mai crescut şi pentru alte mărci, Suzuki, Toyota, Hyundai şi Skoda captând interesul românilor. Totuși, cea mai vândută mașină rulată rămâne Dacia!