În ce stadiu e fiecare dintre șoselele orbitale ale Bucureștiului și când vom putea circula pe ele în siguranță

În ce stadiu e fiecare dintre șoselele orbitale ale Bucureștiului și când vom putea circula pe ele în siguranță
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, spune că – deși problemele pe șantiere sunt – facem pași importanți spre momentul în care Bucureștiul va fi înconjurat de 2 șosele moderne, numite ”orbitalele Capitalei”.

Una e actuala Șosea de Centură, la repararea și lărgirea căreia se lucrează. Iar a doua va fi Autostrada A0, o autostradă care va înconjura, ca un inel mai larg, Capitala, cu tot cu centura existentă.

De ambele șosele este nevoie pentru a decongestiona traficul din București.

autostrada-si-Centura
Autostrada A0, care înconjoară Bucureștiul și actuala Sosea de Centură. Grafic realizat de Alexandru Nistor

Pe actuala Șosea de Centură a orașului se circulă greu de ani buni, din mai multe motive.

Printre ele, faptul că - în ciuda numărului mare de mașini din zonă - pe unele porțiuni șoseaua are în continuare doar 2 benzi (câte una pe sens), în loc de 4 benzi sau chiar mai multe.

ADVERTISING

În plus, după ce că nu e peste tot suficient de lată, centura mai e și prost asfaltată, prin unele zone.

Aproape 8 ani pentru un ultim strat de asfalt

Spre exemplu, în partea de nord-vest a orașului- pe porțiunea de 9 kilometri dintre intersecția cu A1 și cea cu DN 7 - modernizarea Centurii a început în 2013 și nu s-a terminat nici astăzi.

Fostul ministrul al Transporturilor Răzvan Cuc a inaugurat porțiunea de șosea fără ultimul strat de asfalt. Apoi Cuc a fost demis. A revenit în funcție și a fost demis din nou.

I-a urmat Lucian Bode la conducerea ministerului. Și apoi a venit în funcție Cătălin Drulă. Și șoseaua tot n-are ultimul strat de asfalt.

Compania de Drumuri a lansat o licitație pentru o expertiză în octombrie 2020. Iar după realizarea documentelor, pe 8 aprilie, Compania a scos la licitație execuția lucrărilor. Se primesc oferte până pe 9 iunie.

Centura
Grafic realizat de Alexandru Nistor

Pe alte porțiuni, cum e cazul celei dintre Chilita și Militari, abia a fost scoasă la licitație lărgirea șoselei. De asemenea, pentru lărgirea unor porțiuni întinse de drum - cum ar fi cea dintre A5 și DN 2 din partea de sud-est, licitația abia se pregătește.

ADVERTISING

Și nu în ultimul rând, sunt porțiuni de Centură pe care se lucrează mai greu decât ar trebui.

”Pe tronsonul nord-estic dintre DN2 și A2, avem un contract al cărui ritm de derulare nu este deloc mulțumitor (cu antreprenor Tirenna Scavi - n.red.). Motivele vin din trecut și din felul cum a fost licitată această investiție. Nu mai contează acum. Important e să o punem pe roate.

Pentru asta, am cerut un calendar accelerat proiectantului și constructorului, astfel încât în următoarele săptămâni să fie finalizate proiectele de relocare a utilităților și să fie deblocare lucrările pe întregul sector”, a transmis ministrul Cătălin Drulă, printr-o postare pe Facebook.

PACHETUL BUCUREȘTI - NOUTĂȚI ȘI STADIUL PROIECTELORVești bune pe final de săptămână pentru infrastructura rutieră...

Publicată de Cătălin Drulă pe Vineri, 23 aprilie 2021

Pasajul Mogoșoaia va fi gata în acest an, promite ministrul

Pe Șoseaua de Centură a Capitalei se circulă greu și din cauză că aceasta e intersectată de o mulțime de drumuri aglomerate. Iar în respectivele intersecții se crează ambuteiaje.

ADVERTISING

Pentru a rezolva această sitație, Ministerul Transporturilor a început, în urmă cu mai mulți ani, să lucreze la 4 pasaje rutiere. Rolul acestora este să ridice șoselele care intră în București peste Șoseaua de Centură. În acest fel, nu vor mai exista la sol intersecții aglomerate.

Potrivit ministrului Drulă, la pasajele rutiere se lucrează destul de bine.

”Pe actuala centură București pasajele denivelate de la Domnești, Berceni, Oltenița și Mogoșoaia avansează într-un ritm bun, iar constructorii sunt bine mobilizați pe toate tipurile de lucrări.

Pasajul Mogoșoaia se va finaliza în această toamnă, iar celelalte intersecții, în cursul anului viitor”, a menționat Drulă.

Începe să prindă contur și Autostrada A0. În ce stadiu e fiecare porțiune de drum

Pe măsură ce Bucureștiul s-a aglomerat, Ministerul Transportului a constatat că actuala Șosea de Centură a devenit mai degrabă un bulevard al Capitalei.

Așa că a decis să construiască o autostradă de circa 100 de kilometri lungime care să înconjoare orașul și care să preia tot traficul greu.

Autostrada-A0
Autostrada A0. Grafic realizat de Alexandru Nistor

Cu alte cuvinte, după terminarea lucrărilor, dacă un TIR vine din sud și are treabă în Pipera, va putea ocoli orașul pe A0 și se va apropia de oraș doar în zona de sosire.

În plus, șoferii care doar tranzitează zona Capitalei vor putea folosi, de asemenea, autostrada, în loc să circule pe Centură sau chiar să intre prin oraș, așa cum fac acum, de nevoie.

Pentru a putea fi construită, A0 a fost împărțită în jumătate. Iar fiecare jumătate s-a secționat în loturi. Iată stadiul pentru fiecare dintre aceste loturi acum:

În secțiunea nordică:

  • Lotul 1 (17,5 km)- turcii de la Nurol Insaat Ve Ticaret AS au câștigat licitația. Dacă alte firme nu depun contestație, se va semna contract. Termenul de finalizare a porțiunii de drum este de 34 de luni
  • Lotul 2 (19 km) - grupului de firme al omului de afaceri Dorinel Umbrărescu a câștigat licitația. S-au depus contestații și se judecă. Săptămâna viitoare, Curtea de Apel ar putea da o decizie definitivă. De la semnarea contractului, constructorul va avea 34 de luni să facă șoseaua
  • Lotul 3 (8,6 km) - Initial, câștigători au fost declarați tot turcii de la Nurol Insaat. Dar ulterior, în urma unor contestații, instanța a obligat Compania de Drumuri să reevalueze ofertele
  • Lotul 4 (4,5 km) - au semnat contract, în august 2020, firmele lui Dorinel Umbrărescu.

Iată și situația pe fiecare dintre loturile din jumătatea sudică a șoselei:

  • Lotul 1 (16,3 km): lucrează turcii de la Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS.
  • Lotul 2 (17 km): tot turcii de la Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS sunt constructori. Ambele șantiere progresează în ritm bun, potrivit ministrului Drulă.
  • Lotul 3 (17,5 km): S-a dat ordin de începere a lucrărilor în mai 2019. De la acel moment, grecii de la Aktor SA au avut 42 de luni să termine porțiunea de șosea. Sunt deja în întârziere.

Rămâne să aflăm, deci, când avem șanse să ne bucurăm de un trafic mai lejer datorită acestor șosele. Cel mai probabil, vor mai trece măcar 4-5 ani până atunci.

Citește și:


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇