Gara de Nord din București ar putea fi reabilitată în urma unui concurs internațional, anunță ministrul Drulă

Gara de Nord din București ar putea fi reabilitată în urma unui concurs internațional, anunță ministrul Drulă

Ministrul Transporturilor spune că pentru modernizarea Gării de Nord e nevoie de viziune și că ar putea organiza chiar un concurs internațional pentru a selecta un proiect.

CFR SA a dat deja, în iulie 2020, un contract în valoare de 11,3 milioane de lei pentru realizarea studiului de fezabilitate necesar reamenajării Gării de Nord către firma Consis Proiect SRL.

Societatea i-a aparținut omului de afaceri Marian Baicu, despre care G4Media transmitea că se află în atenția DIICOT. Baicu s-a retras, însă, din firmă. Iar societatea a ajuns la o companie spaniolă numită Prointec SA, reprezentată de Juan Peiroteo Torrente Suanzes, care a împuternicit-o să îl reprezinte pe Esther Yolanda Gonzalez Diez.

ADVERTISING

În mod normal, documentația trebuia să fie gata în 198 de zile (circa jumătate de an – n.red.). Ulterior, CFR SA a prelungit durata contractului la 318 zile (adică aproximativ 10 luni). Or, din înțelegerea noastră, asta ar însemna că documentația ar trebui să fie gata la începutul verii.

Dar nu e foarte clar dacă acest proiect va mai fi dus la bun sfârșit. Sau dacă, odată finalizat, va fi folosit la ceva.

Clotilde Armand: Gara e sufletul orașului. Trebuie făcut ceva!

Într-un dialog cu ministrul Cătălin Drulă, primarul Sectorului 1, Clotilde Armand, a precizat că vrea o schimbare radicală în Gara de Nord.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

”Trebuie sa facem ceva cu Gara de Nord. Vrem o esplanadă, vrem o gară modernă. Este o viziune. Gara este sufletul orașului (...)

O gară are nevoie de o esplanadă, de un spațiu mare, unde ne întâlnim, unde ne vedem. Acum avem acest spațiu, într-un fel, spațiul Gării de Nord, dar care nu este unul viu, este separat de gară de șase benzi de circulație. Trebuie să readucem acest spațiu deschis în fața gării, să mutăm zona rutieră departe de gară. Deja vom avea un spațiu în care oamenii vor putea respira, în care oamenii să vină, să fie un spațiu social”, a spus Clotilde Armand.

Vă invit să vizionați dialogul cu ministrul Transporturilor despre soluțiile noastre la problemele din Sectorul 1 și despre provocările din mandatele noastre.

Publicată de Clotilde Armand pe Sâmbătă, 10 aprilie 2021

Drulă: Poate facem un concurs internațional

Cătălin Drulă a răspuns că, la acest moment, CFR SA nu se prea pricepe la urbanism și că pentru un astfel de proiect s-ar putea atrage inclusiv experți din alte state.

ADVERTISING

”CFR așa cum a gândit întotdeauna dezvoltarea infrastructurilor feroviare este foarte tehnic. Știe despre șină, despre peron, despre semnalistică. Aici este o chestiune care ține de țesutul orașului (...)

Întreaga zonă are mult potențial, trebuie o viziune, poate facem un concurs internațional”, a precizat Cătălin Drulă.

La acest moment, Gara de Nord arată urât, e murdară și cu mai multe spații comerciale nefolosite.

În plus, după cum remarca Asociația Metrou Ușor în 2020, în Gara de Nord există și obiective abandonate. Este cazul unui trotuar rulant care a costat 11 milioane de lei și care e în administrarea Primăriei Generale. După mai multe încercări - pe fondul unui litigiu cu constructorul - instituția a lăsat trotuarul rulant și fără mentenanță, dar și fără pază. Așa că acesta a fost vandalizat.

Rămâne să vedem ce va face concret Ministerul Transporturilor pentru Gara de Nord, dar și în cât timp.

Citește și:


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇