Drulă a anunțat încă un pas spre construcția Autostrăzii Unirii (A8). Cât mai durează până încep lucrările

Drulă a anunțat încă un pas spre construcția Autostrăzii Unirii (A8). Cât mai durează până încep lucrările
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat că s-a semnat contractul pentru proiectarea unui tronson important din Autostrada Unirii (A8). Este vorba despre circa 95 de km dintre Târgu Neamț și Ungheni.

E încă un pas spre începerea lucrărilor la această șosea pe care românii o așteaptă de mai bine de un deceniu.

”S-a semnat contractul pentru proiectarea completă (studiu de fezabilitate + proiect tehnic) a Autostrăzii Unirii, A8 – sectorul principal între Târgu Neamț – Iași – Ungheni”, a anunțat pe Facebook ministrul Cătălin Drulă.

AUTOSTRADA A8 TG. NEAMȚ-IAȘI: CONTRACT DE PROIECTARE SEMNAT ASTĂZI!+ S-A SEMNAT CONTRACTUL PENTRU REABILITAREA…

Publicată de Cătălin Drulă pe Joi, 8 aprilie 2021

Contractul a fost semnat de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) cu Cositrans SRL.

ADVERTISING

Documentația va costa 58.830.448 de lei și ar urma să fie gata în următoarele 12 luni.

Faptul că se va realiza și proiectul tehnic în următorul an este de bun augur pentru că, având această documentație, CNAIR va putea începe, în sfârșit, să caute un constructor pentru acest segment de șosea.

Exista și altă variantă de lucru. Anume: se putea scoate la licitație realizarea proiectului tehnic odată cu execuția (practic, tot constructorul șoselei ar fi realizat și proiectarea). Dar asta ar fi însemnat că ar mai fi trecut ani până să se realizeze această proiectare.

ADVERTISING

Or, după mai bine de un deceniu de așteptare, o nouă amânare e ultimul lucru de care e nevoie, în realizarea Autostrăzii Unirii.

Una peste alta, varianta aleasă de Ministerul Transporturilor ar putea ajuta la grăbirea începerii lucrărilor la autostradă.

Cu toate astea, momentan, nimeni n-ar putea spune când vor începe lucările la acest segment de șosea de mare viteză.

E nevoie, mai întâi, să se finalizeze documentația. Și apoi va trebui o licitație pentru alegerea constructorului. Iar licitația aceasta ar putea dura chiar și mai mult de un an, în cazul în care firmele care participă depun contestații.

ADVERTISING

Stadiul celorlalte sectoare din Autostrada A8

Ideea construcției Autostrăzii A10 a apărut în urmă cu mai bine de un deceniu pentru a lega Moldova de Ardeal. De aici vine și numele de autostradă ”a Unirii”.

De-a lungul anilor, s-au investit aproape 5 milioane de lei în realizarea de documentație. Dar aceasta n-a fost riguros întocmită, așa că nu fost de niciun folos momentan. Nu s-a ajuns la realizarea proiectării și nici la selectarea unor constructori care să înceapă lucrările.

De fapt, potrivit documentației, A8 ar urma să aibă circa 320 de kilometri, împărțiți în 5 loturi:

  • Târgu Mureș – Sovata - Ditrău (92 km)
  • Ditrău – Târgu Neamț (119 km)
  • Târgu Neamț – Lețcani (61 km)
  • Lețcani – Ungheni (34 km)
  • pod peste Prut, cu plecare din Ungheni (1 km).

După semnarea contractului anunțată de Cătălin Drulă, se lucrează la documentație pentru toate loturile șoselei, cu excepția podului peste Prut. Rămâne să aflăm când vor fi gata aceste documentații.

Cu alte cuvinte, mai e nevoie, probabil, de măcar un an și jumătate pentru finalizarea unei părți din documentație și selecția contructorilor. Dar ar putea trece și mai mult timp.

Iar ritmul în care Ministerul Transporturilor va rezolva aspectele legate de birocrație (emitere de ordine de începere, predări de amplasamente etc) va conta mult.

Una peste alta, ministerul va fi nevoit să se miște repede dacă vrea să acceseze bani europeni nerambursabili prin PNRR pentru construcția acestei șosele, așa cum a anunțat anterior.

Citește și:


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇