Bujduveanu vrea să scoată din trafic mașinile de gunoi și de aprovizionare, la orele de vârf: „E aberant ca Bucureștiul să nu aibă un calendar”

Bujduveanu vrea să scoată din trafic mașinile de gunoi și de aprovizionare, la orele de vârf: „E aberant ca Bucureștiul să nu aibă un calendar”
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Primarul general interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu, a anunțat că va pune în dezbatere publică un proiect de restricționare a circulației pentru anumite tipuri de vehicule, precum mașinile de gunoi și cele de curierat, în orele de vârf, când bucureștenii merg la serviciu sau își duc copiii la școală.

„Urmează un proiect foarte important, pe care săptămâna viitoare, începând de luni, o să îl anunț. Este vorba de restricții pentru anumite mașini în anumite intervale orare. Este aberant ca municipiul București, cel mai mare oraș din România, să n-aibă un calendar pentru aprovizionare și un calendar pentru ridicarea deșeurilor”, a declarat Bujduveanu, duminică, la Digi24, citat de News.ro.

„E aberant să stai blocat după o mașină de gunoi la 7 dimineața”

Edilul a explicat că măsura vizează mai ales intervalele orare în care traficul este cel mai intens - dimineața (7:00–10:00) și după-amiaza (16:00–19:00), perioade în care circulația mașinilor de serviciu neesențiale, precum curierii și autospecialele de salubritate, va fi limitată.

„E aberant că atunci când vreți să mergeți cu copilul la școală să stați 20 de minute pentru că o mașină de gunoi s-a gândit la ora 7:00 sau 7:30 dimineața să ridice gunoiul. Sau că prima bandă din oraș este paralizată pe tot inelul central de mini-furgonete care descarcă colete exact atunci”, a spus Bujduveanu.

Ce efect ar avea măsura

Primarul estimează că această decizie ar putea elibera cel puțin 150.000 de mașini din trafic în orele de vârf, potrivit datelor analizate împreună cu Ministerul Afacerilor Interne.

„Această măsură, odată pusă în practică, va elibera 150.000 de mașini, minim, din intervalul orar 7:00–10:00 și 16:00–19:00. Acel interval ar trebui să fie dedicat bucureștenilor care trebuie să ajungă la muncă sau să ducă copilul la școală. În rest, tot ce este neesențial, ca în toate orașele din Europa, trebuie reprogramat”, a explicat edilul.

El susține că traficul s-ar putea îmbunătăți cu 10–15%, în condițiile în care în fiecare zi circa 1 milion de vehicule tranzitează Bucureștiul.

Dezbatere publică și termen de implementare

Proiectul urmează să intre în dezbatere publică săptămâna viitoare, iar, dacă va fi aprobat, va fi implementat de la începutul lunii noiembrie, potrivit lui Stelian Bujduveanu.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇