Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a solicitat efectuarea unei expertize tehnice la Podul Suspendat peste Dunăre, după ce a fost observată prezența apei în interiorul stratului asfaltic prin mai multe găuri forate anterior pentru verificarea grosimii asfaltului turnat recent.
Potrivit purtătorului de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, în contextul reasfaltării podului cu noua rețetă asfaltică, în noul strat de asfalt au fost realizate în jur de 10 găuri tehnice de control, cu rol de verificare a grosimii stratului aplicat, un element esențial pentru durabilitatea suprafeței de rulare.
Practic, aceste puncte de control le-au permis specialiștilor să se asigure că stratul asfaltic este turnat uniform, conform specificațiilor tehnice prevăzute în proiect.
În interiorul acestor orificii a fost observată de curând existența apei - un fenomen neobișnuit, mai ales în lipsa unor precipitații recente - motiv pentru care CNAIR i-a solicitat constructorului, care răspunde de lucrare pe durata garanției, să efectueze o expertiză tehnică completă, pentru a stabili sursa exactă a prezenței apei și a identifica soluțiile eficiente și cât mai puțin invazive pentru remedierea situației.
Alin Șerbănescu a declarat că CNAIR analizează apariția apei în stratul asfaltic al Podului Suspendat peste Dunăre și, în urma consultării cu experți, ia în calcul două ipoteze: infiltrații de apă de ploaie sau formarea de condens.
Având în vedere că nu au existat precipitații recente, cea mai plauzibilă cauză este condensul apărut între asfalt și tablierul metalic, din cauza diferențelor de temperatură și a sistemului intern de răcire al podului.
Purtătorul de cuvânt al CNAIR a subliniat că acest fenomen al apariției apei în zona stratului de asfalt nu afectează circulația, nu compromite siguranța traficului și nu pune în pericol structura podului.
CNAIR dorește o intervenție cât mai rapidă în această situație, pentru a preîntâmpina posibilele deteriorări cauzate de ciclurile îngheț-dezgheț, care pot crea presiuni ce pot duce la desprinderea stratului asfaltic de pe tablier.
Proiectat să aibă o durată de viaţă de 120 de ani, podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, supranumit Golden Gate-ul românesc, a fost inaugurat pe 6 iulie 2023, cu un alai de demnitari.
De atunci a avut numeroase probleme, de la șuruburi nestrânse, la fisuri la structura de rezistență despre care CNAIR a spus că sunt cauzate de erori de execuție.
În octombrie 2024 podul a intrat pentru a patra oară în proces de reasfaltare, constructorul susținând că va folosi o nouă rețetă de mixturi bituminoase, adaptată specificului acestui pod.
Pe 27 iunie 2025, a fost deschisă circulația și pe drumurile de legătură ale podului.
Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila este al treilea ca mărime din Europa și una dintre cele mai complexe lucrări de infrastructură din România. A costat peste 500 de milioane de euro și are o lungime de aproximativ 2 kilometri și le oferă șoferilor o alternativă, în afara traversării Dunării cu bacul, pentru a ajunge în Dobrogea.