Audi (o divizie a grupului Volkswagen) analizează posibilitatea transferării costurilor create de majorarea tarifelor la import în SUA pe seama consumatorilor, prin intermediul majorării prețurilor automobilelor, a anunțat marți producătorul german, care a adăugat că ar urma să ia o decizie în acest an cu privire la producția de automobile în America de Nord.
Audi nu are în prezent uzine de asamblare în SUA și este unul dintre cei mai expuși producători auto la tarifele americane din cauza uzinei sale de la San Jose Chiapa, Mexic, unde constructorul german are peste 5.000 de angajați care produc popularul model Q5, transmite Reuters.
Marți, cu ocazia prezentării rezultatelor anuale, directorul general Gernot Doellner a spus că SUA reprezintă ”principala piață de creștere” pentru marca Audi.
"Aceasta este strategia pe care o urmărim. Și o urmărim indiferent de modificările mediului politic din SUA", a spus Doellner, făcând referire la tarifele la import pe care administrația președintelui Donald Trump le-a introdus pentru produsele care provin din Mexic și Canada. Doellner a mai spus că se așteaptă ca în acest an să fie luată o decizie cu privire la producția locală de automobile în America de Nord, care ar putea include folosirea uneia dintre actualele uzine ale Volkswagen sau construcția unei noi uzine.
- Chinezii de la BYD au făcut record la bursă, după prezentarea unei mașini electrice, care se încarcă la fel de repede cât îți ia să alimentezi un vehicul clasic (Video)
La rândul său, directorul financiar de la Audi, Juergen Rittersberger, a precizat că firma analizează "cât de mult vom fi nevoiți să transferăm, cel puțin o parte din tarife, pe seama clienților noștri sub forma de majorări de prețuri".
Scădere majoră a profitului
În 2024, grupul Audi, care include și mărci precum Bentley, Lamborghini și Ducati, a suferit o scădere de 33% a profitului după taxe, până la 4,2 miliarde euro, și un declin de 8% al cifrei de afaceri, până la 64,5 miliarde euro. Constructorul german a livrat, în 2024, aproximativ 164.000 de automobile electrice, un recul de 8% în ritm anual. De asemenea, livrările Audi pe piața chineză, care a fost responsabilă pentru 40% din livrările globale ale Audi (650.000 de unități dintr-un total de 1,67 milioane unități), au scăzut cu 11%.
Ca răspuns la dificultățile actuale, Audi intenționează să elimine 7.500 de locuri de muncă în Germania până în 2029, în domenii precum administrație și dezvoltare, devenind ultimul jucător din industria auto germană care anunță măsuri de reducere a costurilor. Audi are aproximativ 88.000 de angajați la nivel mondial, dintre care 55.000 în Germania.
Restructurările anunțate de Audi reprezintă ultima veste proastă venită din partea sectorului auto al celei mai mari economii europene, care a fost afectat puternic de tranziția cu probleme la automobilele electrice, competiția puternică de pe piața chineză venită din partea rivalilor locali și cererea slabă.
Incluzând măsurile anunțate de Audi, disponibilizările planificate la nivelul întregului grup Volkswagen se ridică la aproximativ 48.000 de posturi. VW a demarat programe de reducere a costurilor care vizează eliminarea a 35.000 de posturi, Porsche are de gând să elimine 3.900 de posturi iar divizia de software Cariad intenționează să elimine aproximativ 1.600 de posturi.