A fost emisă autorizația de construire pentru cel mai lung tunel de pe autostrada Sibiu – Pitești (A1), care este format din două galerii, cu câte două benzi pe sens.
Anunțul a fost făcut de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
- Nu avem dovezi că Putin a manipulat alegerile din România. Atenție, Rusia e acolo unde sunt banii! Iohannis nu mai are mandat – Interviu video
- Rușii din interior. Cum a fost destabilizată România?
- Exclusiv Ce s-a ales din războiul lui Clotilde Armand cu „mafia gunoaielor” – Câți bani se duc pe avocați, cât a luat Romprest deja și cum merg cele 50 de procese
- Eleva din Brăila care a ieșit râzând de Securitate, rockerii care i-au speriat pe securiști, profesorul care a avut curaj: putem noi spune că au fost învinși? Interviu
„A fost emisă autorizația de construire pentru tunelul Poiana, de pe Autostrada Sibiu-Pitești (#A1)!
Este cel mai lung tunel de pe această autostradă și va fi construit pe Secțiunea 3 (Cornetu-Tigveni)”, a informat printr-o postare pe Facebook Sorin Grindeanu.
Tunelul Poiana este format din două galerii cu câte două benzi pe sens:
- galeria de pe calea 1 are o lungime de 1.780 m (sens Sibiu - Pitești);
- galeria de pe calea 2 are o lungime de 1.778,11 m (sens Pitești- Sibiu).
Cele două galerii vor fi forate cu tehnologie TBM.
Sorin Grindeanu mai spune că antreprenorul italian care va construi tunelul este mobilizat în șantier și desfășoară acum lucrări pregătitoare pentru construcția zonelor de acces a instalației TBM.
Potrivit contractului, lucrările pe Secțiunea 3 (37,4 km) a Autostrăzii Sibiu-Pitești trebuie finalizate până în luna noiembrie 2027.
Autostrada Sibiu-Pitești (formată din 5 secțiuni) va avea o lungime de 122,11 km și face parte din Coridorul 4 Pan-european, care tranzitează România de la Est la Vest (între Portul Constanța și Punctul de Trecere a Frontierei de la Nădlac).