Proiectele câștigătoare ale burselor Classix in Art 2021

Asociația Industrii Creative, organizator al Classix Festival, cu sprijinul partenerului principal al ediției 2021, Kaufland România, anunță finalizarea proiectelor realizate de câștigătorii burselor de creație artistică Classix In Art în domeniile: muzică, arte vizuale și coregrafie.

La apelul derulat în perioada 29 martie – 30 aprilie 2021 s-au înscris 27 de proiecte, iar cei trei câștigători ai burselor au primit timp de trei luni de zile câte 1000 EUR pentru realizarea proiectului propus în cadrul aplicației. Demersul a venit din dorința organizatorilor și din necesitatea de a susține continuitatea activității artistice în contextul complicat în care s-au regăsit industriile creative pe perioada pandemiei. 

ADVERTISING

Cei trei câștigători ale burselor Classix In Art 2021 sunt: Emanuel Chiriac (arte vizuale), Ancuța Macovei (coregrafie) și Cristina Beteringhe (muzică). 

Ancuța Macovei, bursier la categoria Coregrafie, a deschis școala de dans și artă Attribute Company, unde oferă cursuri de dans clasic și dans modern - contemporan și jazz pentru grupe de vârstă care încep de la 4 ani. Școala reprezintă și un mediu de dezvoltare pentru posibili instructori coregrafi care au nevoie de un spațiu unde să-și exerseze cunoștințele și măiestria.

Emanuel Chiriac, bursier la categoria Arte Vizuale, a consolidat, cu ajutorul bursei, o parte premergătoare propunerii de amplasare a unei sculpturi în spațiul public și a investit în materiale pentru realizarea a două lucrări noi - “Gândul salvator” și “Dor de întreg”. 

ADVERTISING

Cristina Beteringhe, bursier la categoria Muzică, a creat proiectul „Intersecții”, o serie de interviuri cu 9 muzicieni români, unde a surprins mărturii și fragmente muzicale ale artiștilor, care transpun emoții sau idei legate de experiența lor din perioada pandemică. Interviurile pot fi urmărite pe blogul dedicat proiectului.

Apelul Classix In Art a vizat tineri artiști, afectați de pandemie, liber profesioniști, artiști independenți, studenți, persoane fără un venit stabil și rezidenți în România, iar demersul a vizat o formă de suport și încurajare a practicii artistice în urma anului de pandemie resimțit profund la nivelul acestei industrii. Bursele au fost acordate cu sprijinul Kaufland România. 

ADVERTISING

A doua ediție a Classix Festival a avut loc la Iași, în perioada 14-18 martie 2021 și după o lungă pauză din viața culturală și concertistică a iubitorilor de muzică, a ilustrat o celebrare colectivă a trăirilor umane autentice. Proiectul independent a fost realizat integral din finanțări private și din convingerea tinerilor organizatori că Iașul merită și are nevoie de încă un reper pe harta culturală a țării, asumat și desfășurat în timpul propriu. 

Asociația Industrii Creative este organizator al festivalurilor Rocanotherworld și Classix din Iași, având drept scop revitalizarea culturală a orașului, angrenarea comunităților creative și implicarea în viața civilă a societății prin acțiuni care promovează spiritul proactiv, contributiv și participativ.

Showberry, membru AROC, este printre principalii promoteri de petreceri tematice și concerte publice din N-Estul României.

Partener principal: Kaufland România

Parteneri media: Radio România Cultural, Radio România Muzical, Radio Iași, Radio Clasic, Viva FM, Radio HIT, AGERPRES, Cațavencii, Wall Street, Spotmedia, Ziarul de Iași, Romania Journal, Zile și Nopți, Iqads, Life.ro, Ziarul Metropolis, Suplimentul de Cultură, Kudika, Garbo, PRwave, Bookblog, Fashion Premium Magazine, Un site de muzică 


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇