Premieră în industria de streaming: SoundCloud îi va remunera pe artiști în funcție de durata ascultărilor muzicale

Premieră în industria de streaming: SoundCloud îi va remunera pe artiști în funcție de durata ascultărilor muzicale

Platforma muzicală SoundCloud, ce permite artiştilor să îşi prezente compoziţiile în faţa ascultătorilor din lumea întreagă, a anunţat marţi că va lansa începând din luna aprilie un nou sistem de remunerare a artiştilor, care va reprezenta o premieră mondială în industria platformelor de streaming şi care se va baza pe timpii de ascultare dedicaţi fiecărui artist, informează AFP.

În prezent, funcţionarea platformelor de streaming muzicale, precum Spotify şi Deezer, este simplă: atunci când un abonat plăteşte 10 euro pe lună, o mare parte din această sumă ” migrează” spre artiştii cu cele mai ascultate compoziţii (de către abonaţi, în general – n.r.).

Cunoscut sub numele de „market centric” (procent din ascultările totale), acest sistem, criticat de către artişti, se opune modelului teoretic „user centric”, care s-ar baza pe ascultările individuale ale abonaţilor. În mod concret, primul sistem favorizează marile staruri precum Drake şi Ariana Grande, în detrimentul artiştilor mai puţin cunoscuţi.

Acest sistem va fi modificat de platforma germană SoundCloud, care, începând din 1 aprilie, va inaugura pentru artiştii care îşi valorifică creaţiile folosind serviciile SoundCloud Premier, Repost by SoundCloud şi Repost Select un sistem ce leagă remunerarea lor de ascultările operate de fanii acestora.

„Este o cerere care datează de mai mulţi ani în această industrie. Suntem bucuroşi că suntem primii care vor implementa această inovaţie pentru a îi susţine pe artişti”, a declarat Michael Weissman, directorul general al SoundCloud.

În total, „aproape 100.000 de artişti independenţi” din lume vor fi vizaţi de această modificare.

Este vorba despre un sistem „mai just” şi „echitabil”, potrivit reprezentanţilor platformei germane, şi care ar trebui, în sfârşit, să favorizeze apariţia unei mai mari diversităţi muzicale. Potrivit estimărilor, artiştii francezi ar trebui să fie marii beneficiari ai acestei schimbări: suma totală care le va fi plătită va creşte, la nivel colectiv, cu aproape 25%.

ADVERTISING


Înfiinţată în 2007, platforma SoundCloud deţine în prezent un catalog alcătuit din 250 de milioane de piese muzicale, create de 30 de milioane de artişti şi care sunt ascultate în 190 de ţări.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇