Peste 15.000 de participanți la Rocanotherworld #7

Peste 15.000 de participanți la Rocanotherworld #7
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Cea de-a șaptea ediție a festivalului Rocanotherworld a adus publicului patru zile cu concerte, improvizaţie şi joacă, dezbateri și activități sportive destinate copiilor și adulților – panou de escaladă, caiace, paddle board și wakeboard, precum și o colectă pentru animalele fără stăpân din adăposturile din Iași.

Festivalul s-a desfășurat în aer liber, în perioada 23-26 iunie, la baza nautică Brizo din zona de agrement Aroneanu din Iași și a avut pe scena principală 16 trupe, printre care se numără: Golan, Șuie Paparude, Zdob și Zdub, Alternosfera și Nouvelle Vague; 11 DJ pe scena de muzică electronică, care a fost curatoriată de trei promotori locali: Cyclic, Techno Wall și Dubla; 4 DJ pe scena silent disco și peste 10 artiști implicați în sesiunile de jam session, improvizație și performance interactiv și participativ susținute de Cercul Întreg din Cluj. 

ADVERTISING

Concertele de la scena principală au fost difuzate live pe pagina de Facebook a festivalului și pe cele ale partenerilor, iar acestea au fost urmărite online de peste 70.000 de persoane. 

Componenta „be for others” a festivalului de anul acesta o reprezintă sprijinul pentru refugiații ucraineni și asociațiile care se ocupă de taberele oficiale din Iași, organizatorii donând deja, de la începutul crizei umanitare și până în prezent peste 10 tone de produse de curățenie, igienă și alimente neperisabile și peste 7.000 de porții de mâncare taberelor de refugiați și reactivând, alături de Trei Vieți, Fondul Donatorilor, ce are ca scop susținerea spitalele din Ucraina cu medicamente, consumabile și echipamente medicale. Acest demers umanitar a avut loc cu sprijinul partenerului principal al acestei ediții, Kaufland România, la care s-a adăugat Yonder și numeroși donatori privați. 

ADVERTISING

Și ediția de anul acesta și-a propus să continue misiunea festivalului de a deveni cât mai Zero Waste și astfel tot plasticul din zona de food & drinks s-a înlocuit cu materiale biodegradabile, s-au colectat separat deșeurile reciclabile, iar 90% din iluminatul ambiental s-a datorat energiei regenerabile produsă prin panouri fotovoltaice. De asemenea, s-au refolosit materialele de la edițiile anterioare, personalizarea textilelor a avut loc prin vopsire bio, iar materialele noi au fost biodegradabile și reutilizabile. Pentru a contribui la reducerea amprentei de carbon, s-a încurajat folosirea transportului alternativ (fiind montată o parcare cu suport de biciclete chiar la intrare) și s-a prelungit programul transportului public până la ora 03.00, cu rute regulate spre și din oraș, asigurate cu ajutorul Primăriei Municipiului Iași și al Companiei de Transport Public Iași. Tot în direcția Zero Waste, organizatorii au încurajat prezența producătorilor locali în zona de food. În plus, comunicarea evenimentului s-a derulat prin canale digitale (DOOH), renunțându-se la promovarea clasică prin bannere, flyere, panouri publicitare etc.

În cadrul Rocanotherworld s-au desfășurat și două dezbateri cu profesioniști din zona societății civile și din industria evenimentelor și a sustenabilității. Cele două întâlniri au adunat în total 9 invitați și au avut ca teme de discuții Rolul societății civile în gestionarea situațiilor de criză și Rolul festivalurilor în orașele noastre.

ADVERTISING

Și la această ediție a fost susținută campania Ai cumva o păturică?, prin care s-au strâns aproximativ 230 de kilograme de mâncare umedă și uscată pentru cățeii și pisicile din padocurile ieșene, produse de îngrijire dar și donații în bani. Festivalul va dubla donațiile strânse în cadrul acestei campanii de la susținătorii acesteia, asigurându-se că blănoșii fără stăpân vor avea o vară mai ușoară.

În cadrul festivalului a fost invitată echipa Centrului de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Iași, aceasta oferind servicii de informare tuturor persoanelor interesate, încurajând astfel un comportament responsabil și sigur în rândul persoanelor tinere și predispuse influenței de consum.

„Rocanotherworld își are magia proprie și ne demonstrează acest lucru an de an; atât prin calitatea publicului, implicarea voluntarilor și a colaboratorilor, deschiderea partenerilor și emoția artiștilor” a declarat Patricia Butucel, directorul festivalului. 

Biletele pentru Rocanotherworld #8 au fost puse deja în vânzare în număr limitat și la un preț promoțional, pe iaBilet.ro

Rocanotherworld este un festival explorator de muzică, artă, gânduri, oameni și idei organizat la Iași începând cu anul 2016. Reprezintă o călătorie colectivă autentică, o stare de spirit, o celebrare a vieții prin (re)conectarea la valorile cu care rezonăm, o efervescență culturală de care avem nevoie în conturarea felului de-a fi și de a simți. 

Asociația Industrii Creative este organizator al festivalurilor Rocanotherworld și Classix din Iași, având drept scop revitalizarea culturală a orașului, angrenarea comunităților creative și implicarea în viața civilă a societății prin acțiuni care promovează spiritul proactiv, contributiv și participativ.

Showberry este un startup câștigător al programului Investește în oameni! Din 2015 dezvoltă proiecte culturale și creative, fiind unul dintre principalii promotori de concerte publice și evenimente tematice din regiunea de nord-est a României. Din 2016 este co-organizator al festivalului Rocanotherworld iar din 2020 a Classix Festival, alături de Asociația Industrii Creative.

Partener principal: Kaufland România

Sponsori: Nuvei, Modular Services, Ness Digital, Wembley Dry Gin, Yonder

Parteneri din comunitate: Cyclic, Techno Wall, Dubla

Parteneri de promovare: WINK Public Multimedia, Printco, IPPU

Mobility partner: Ford Iași - ATI Motors Holding

Hospitality partners: Hotel Pleiada, Hotel Unirea, Domeniile Averești

Parteneri media: Radio Guerrilla, Viva FM, Music Channel, AGERPRES, Zile și Nopți, IQads, life.ro, Spotmedia, Romania Journal, Infomusic, BestMusic, Observator Cultural, CVLTARTES, Propagarta, Ziarul de Iași, BZI, Fashion Premium Magazine, Munteanu.