Pandemia a adus anul acesta şi alte categorii de turişti în Delta Dunării, respectiv familii cu copii şi corporatişti, ce au fost nevoite să caute o destinaţie internă de vacanţă care să le permită distanţarea fizică de alte persoane, dar şi să facă, în acelaşi timp, plajă la Marea Neagră, relevă o analiză de profil.
„Dacă în anii trecuţi, principalele categorii de turişti care se cazau în camping, în Delta Dunării, erau studenţii şi nostalgicii de Vama Veche, care căutau preţuri mici la cazare, linişte şi izolare, nevoia de distanţare fizică a unor români aduce noi tipuri de turişti în astfel de structuri de cazare, şi anume familiile cu copii, dar şi corporatişti şi tineri care caută destinaţii ’cool’. Aceste categorii de turişti au înregistrat în această perioadă o creştere cu 20%”, potrivit analizei realizateă de un resort din localitatea Sfântu Gheorghe din Delta Dunării, aflat în portofoliul grupului Eurolines.
Până anul trecut, majoritatea turiştilor care veneau în cel mai mare camping din Delta Dunării (Green Dolphin) erau, în principal, românii care iubesc natura şi care voiau să petreacă un weekend sau o vacanţă prelungită în Deltă, în stilul boem care le aduce aminte de Vama Veche a anilor '90. Aceştia sunt turiştii care vizitau frecvent Vama Veche acum 20 - 30 de ani şi care pun mai mult preţ pe natură, linişte şi izolare decât pe confortul unei unităţi de cazare.
"Alături de aceştia, în camping mai veneau şi studenţi, atraşi de preţurile mici, care pornesc de la 19 euro pentru o căsuţă cu două locuri şi de la 8 euro locul de campare cu cortul pentru 2 persoane. Clasificat la 3*, campingul Green Dolphin se află într-o zonă pitorească din Rezervaţia Deltei Dunării - acolo unde Dunărea se întâlneşte cu Marea Neagra, şi dispune de 55 de căsuţe din lemn, acoperite cu stuf, precum şi de posibilităţi de campare pentru un număr de aproximativ 500 de corturi în condiţii normale (180 de corturi în perioada actuală, conform normelor impuse de autorităţi pe perioada pandemiei COVID-19)", potrivit analizei Green Dolphin Camping.
O altă categorie de turişti prezentă sezonul acesta în Delta Dunării este cea a corporatiştilor, care au găsit în Sfântu Gheorghe acele locuri neexplorate până acum, canalele şi gârlele din zonă, unde se fac excursii cu barca. Au fost atraşi şi de plaja sălbatică din sat, care se bucură de nisip fin unic pe litoralul românesc.
Un alt motiv pentru care turiştii aleg Sfântu Gheorghe ca destinaţie de vacanţă este Festivalul Internaţional de Film Independent - Anonimul, care în ultimii 17 ani şi-a întâmpinat publicul, în luna august, cu filme independente româneşti şi internaţionale.
Anul acesta, Sfântu Gheorghe devine "Satul Filmului" în perioada 12 - 16 august 2020. Având în vedere măsurile de restricţie, siguranţă şi prevenţie adoptate de autorităţi, cea de-a 17-a ediţie a festivalului se va desfăşura în exclusivitate în aer liber, cu un număr limitat de locuri pentru campare şi vizitatori. Pentru fiecare proiecţie, numărul maxim de participanţi va fi de maximum 400 de persoane.
Green Village este construit pe o suprafaţă de 30.000 metri pătraţi, asigurând, astfel, distanţarea fizică pe care o doresc turiştii. Accesul în căsuţe se efectuează din exterior, iar corturile sunt amplasate în sloturi poziţionate la distanţă mare una faţă de celelalte.
Procedurile de igienizare şi dezinfectare a spaţiilor sunt aplicate cu rigurozitate, iar toţ angajaţii sunt instruiţi continuu în acest sens. La toate intrările publice au fost instalate dozatoare cu soluţii dezinfectante, iar curăţenia în spaţiile comune se face permanent cu produse dezinfectante profesionale.