Festivalul de Jazz de la Montreux, care preconizează să-şi reia desfăşurarea în iulie după ce a fost anulat anul trecut din cauza pandemiei de COVID-19, au precizat miercuri organizatorii, include o nouă atracţie – o scenă construită pe piloni înalţi, înconjurată de apa Lacului Geneva.
În timp ce pandemia de COVID-19 a dus la anularea festivalurilor importante, inclusiv Glastonbury din Marea Britanie, care nu a mai avut loc nici anul trecut, nici anul acesta, directorul Festivalului de la Montreux, Mathieu Jaton, este hotărât să pună în scenă un mare spectacol şi adaptează spaţiile de desfăşurare în acest scop.
''Principalul nostru scop este ca, după circa 18 luni fără muzică, să oferim pur şi simplu o speranţă oamenilor şi artiştilor că am putea face ceva'', a declarat acesta pentru Reuters.
''Dacă există până şi cea mai mică şansă să se întâmple, atunci o să facem să se întâmple… Nu am făcut ceva nerealist''.
Unul dintre cele mai prestigioase evenimente muzicale ale verii, menţionat în hitul ''Smoke on the Water'', al trupei Deep Purple, compus după ce membrii formaţiei au fost martorii unui incendiu care a înghiţit cazinoul oraşului în timpul unui concert la ediţia din 1971 a festivalului.
Cantautorul britanic Elton John a concertat la cea mai recentă ediţie a festivalului, în iunie 2019, ca parte a turneului său de adio, iar festivalul a găzduit de asemenea concerte ale unor artişti precum Miles Davis, Nina Simone şi Prince.
Jaton a spus că este ''destul de încrezător'' că progresul înregistrat în campaniile de vaccinare va permite unor artişti americani şi europeni să urce pe scenă în cadrul acestei cea de-a 55-a ediţii, deşi restricţiile impuse de pandemie vor face ca formatul să fie la o scară mai redusă decât în anii trecuţi.
O parte din demersurile de reducere a dimensiunilor pentru evenimentul desfăşurat în perioada 2-17 iulie, al cărui line-up va fi anunţat la sfârşitul lunii mai, îl reprezintă scena de pe Lacul Geneva. Va oferi unui public de 600 de fani, o privelişte uimitoare asupra Munţilor Alpi ca fundal al concertelor.
''Credem că reducerea formatului ar putea fi o oportunitate importantă pentru a crea ceva excepţional'', a spus Jaton.
Pentru a putea monitoriza publicul în contextul pandemiei, festivalul va folosi alte trei scene cu o capacitate de 300 de persoane fiecare, instalate în grădinile şi camerele unui hotel din perioada Belle Epoque.
Auditorium Stravinski, un spaţiu faimos pentru acustica sa, nu va fi folosit.