Pe 18 februarie va avea cea de-a doua ediție a competiției de pictură live Art Battle, la Palatul Bragadiru din București (Calea Rahovei nr. 147 – 153), iar un call pentru artiștii din toată țara care vor să își pună creativitatea la încercare este deschis online până pe 10 februarie, pe site-ul https://artbattle.com/artists/.
De la rap battle la Art Battle
Cu un concept inspirat din rap battles, o formă de artă stradală ce constă într-o confruntare lirică între doi sau mai mulți rapperi, care își demonstrează în fața unui juriu și a publicului agilitatea lirică, inteligența și prezența scenică printr-un duel verbal, Art Battle și-a propus încă de la prima ediție (New York, 2001) să promoveze ideea competiției de artă live.
După mai bine de douăzeci de ani, competiția inițiată de Sean Bono, Simon Plashkes și Chris Pemberton a ajuns să aibă peste 2.000 de ediții în 20 de țări din toată lumea și propune un nou format de eveniment destinat consumului de artă. Pe lângă spectacolul concursului de pictură live structurat în trei runde, în care cei 12 artiști selectați, având la dispoziție doar câte 20 de minute per rundă, dau tot ce au mai bun pentru a crea opere originale chiar sub ochii publicului, privitorii au acces direct la procesul de creație.
Artiștii își dezvăluie secretele creației iar publicul este juriul competiției
Ce mai face evenimentul cu adevărat special este modul în care publicul devine juriu, participanții prezenți având ocazia de a-și exprima preferințele și de a decide câștigătorul prin vot online, în sesiunile de după fiecare rundă de live painting. Astfel, Art Battle aduce la un loc multe categorii de public în diverse etape de pregătire artistică, dându-le șansa de a face parte din actul creativ și de a-și exprima opinia, alături de artiști atât consacrați cât și emergenți. Totodată, artiștii își pot împărtăși procesul de realizare a unei lucrări în timp real, înlăturând astfel bariera dintre creator și privitor, descătușând arta vizuală dintre preconcepții și șabloane.
„Ne-a plăcut mult ideea de a crea un alt tip de spațiu de dialog și interacțiune, în care artiștii și publicul lor să se conecteze dincolo de spațiile clasice în care arta este expusă. Art Battle reunește cele două categorii pe care ne-am concentrat încă de la debutul Celulei de Artă – publicul nou, care participă mai puțin sau chiar deloc la vernisaje, și artiștii curajoși, fie că sunt la început de drum sau deja de o vreme pe el, care nu se tem să exploreze și să experimenteze concepte și formate noi în care să împrietenească arta vizuală cu oamenii” – Daniel Loagăr, co-fondator Celula de Artă.
Call-ul online este deschis artiștilor din România cu vârsta de peste 16 ani, până pe 10 februarie 2024 la ora 23:59, iar înscrierile se pot face pe site-ul https://artbattle.com/artists/. Doar artiștii selectați vor putea participa la competiție, iar materialele necesare sunt puse la dispoziție de către organizatori. Publicul va putea cumpăra prin licitație lucrările realizate în cadrul competiției, licitația având loc pe site-ul artbattle.com.
Și pentru ca atmosfera din cadrul evenimentului să fie una pe măsură, DJ-ul va ține publicul în mișcare toată seara, începând de la ora 17:00, iar între rundele de competiție vor avea loc și o serie de performance-uri susținute tot de artiști. Programul complet al evenimentului va fi disponibil în curând, iar biletele pentru public pot fi achiziționate de pe LiveTickets.
Prima ediție a Art Battle Bucharest a avut loc pe 3 decembrie la Art Hub și la competiție au participat 12 artiști din capitală - studenți la artă, pictori amatori și profesioniști.
Cea de-a doua ediție este organizată de e-consulting, The Hub & Celula de Artă
De asemenea, pe 8 februarie, în cadrul primei ediții din 2024 a DoiJoi, lui Daniel Loagăr (co-fondatorul Celulei de Artă) i se alătură Alex Manea, Denis Nanciu, Andrei Cornea, Ioana Badea, Anca Coller și Louis Kareem Jamal, o parte dintre artiștii ale căror lucrări se regăsesc în cea de-a treia ediție a „acumulare. colecție”, pentru un artist talk despre intenția cu care se dăruiește arta și curiozitatea cu care e primită.
Celula de Artă a debutat în 2017 ca un spațiu cu deschidere stradală, care și-a propus să permită lucrărilor să evadeze din spațiul clasic al galeriei, pentru a interacționa cu un public nou, care nu obișnuiește să participe la vernisaje; în acest context, nemaiexistând o barieră fizică și temporală între obiectul de artă și privitor, se creează un dialog liber, direct și nonconformist.
Galeria vine în sprijinul creației contemporane în ariile tematice ale artelor vizuale și încurajează dezvoltarea de noi forme de expresie artistică accesibilă la orice oră, în spațiul-vitrină de pe B-dul Carol nr. 53, pentru publicul stradal. Cu o prezență de peste 6 ani pe scena artei din București, Celula de Artă a susținut peste 190 evenimente (expoziții, performance-uri, live-uri). Începând cu anul 2022, Celula de Artă și-a extins activitatea printr-un Pop-Up Window în cadrul programului Feat. Kulterra, ce găzduiește „artă în vizită”, dar și la Galeria Verticală din incinta Random Space, la ArtSafe, singurul depozit profesional și autorizat de artă și obiecte de colecție din România și la Palatul Bragadiru, grație sprijinului oferit de Bulevart.
Noutățile din Celula de Artă se pot vedea pe Facebook și pe Instagram.
Parteneri strategici: Casa Carol, Kulterra Gallery, Random Space, ArtSafe, Palatul Bragadiru.
Parteneri media: Radio România Cultural, Radio București FM, Spotmedia, IQads, Zile și Nopți, B365.ro, Happ.ro, Cărturești, Curatorial, Propagarta, Revista Golan, Ziarul Metropolis, Observator Cultural, The Institute, Zeppelin, Modernism, PRwave, Gonext, Bookblog, 4arte, Empower Artists, Iqool, Munteanu, SMARK, Săfițicuminți.