Primele efecte ale venirii lui Messi în SUA: Transferul la Inter Miami a generat un "boom"

Primele efecte ale venirii lui Messi în SUA: Transferul la Inter Miami a generat un "boom"

„Efectul Lionel Messi” se face deja simţit în cifre, la doar o zi după anunţul sosirii sale în Major League Soccer (MLS), la echipa Inter Miami, generând un „boom” al abonaţilor pe reţelele de socializare şi o creştere a preţului biletelor de intrare la meciuri, scrie AFP.

Campionul mondial argentinian nu a semnat deocamdată contractul cu clubul din Florida, iar marea întrebare este când va juca primul sau meci în tricou noului său club.

Potrivit companiei de specialitate Logitix, cererea de bilete pe piaţa revânzărilor a crescut vertiginos pentru următoarele meciurile ale lui Inter Miami, în ultimele 24 de ore după anunţul lui Messi, fiind de patru ori mai mare decât cea înregistrată când tichetele au fost puse în vânzare, în urmă cu 169 de zile.

ADVERTISING

Preţul mediu de achiziţie pentru meciurile de acasă ale echipei din Florida a crescut de la 31 la 152 de dolari, în timp ce pentru partidele în deplasare, preţul a crescut de la 94 la 207 dolari. Cea mai mare creştere a fost înregistrată pentru meciul din 20 august, împotriva formaţiei Charlotte FC, cu preţuri medii de vânzare care au urcat de la 18 la 169 de dolari.

Messi ar putea la fel de bine să-şi facă debutul la Inter Miami pe 21 iulie, cu ocazia League Cup, o competiţie anuală care include şi cluburi mexicane, împotriva formaţiei Cruz Azul. Şi în acest caz tarifele au crescut vertiginos, de la 24 la 521 de dolari.

ADVERTISING

Aceste cifre vor încuraja cu siguranţă echipele MLS sa ia în considerare relocarea meciurilor cu Interul lui Messi, pe stadioane mai mari decât ale lor, în general limitate la 20.000-25.000 de locuri maximum.

Atunci când Lionel Messi a venit în Statele Unite cu FC Barcelona, în 2017, el a umplut MetLife Stadium din New York, FedEx Field din Washington şi Hard Rock Stadium din Miami, trei stadioane ale unor formaţii din Liga profesionistă de fotbal american (NLF), care pot găzdui între 65.000 şi 80.000 de spectatori.

ADVERTISING

"Buzz"-ul a devenit extrem de zgomotos pe reţelele de socializare, deoarece numărul de urmăritori pe Instagram ai echipei Inter Miami a crescut de cinci ori în câteva ore, trecând de la 900.000 miercuri dimineaţă la 5,7 milioane de urmăritori joi dimineaţă.

Aceste cifre sunt mai mult decât duble faţă de cele înregistrate de Kansas City Chiefs, câştigătoarea ultimului Super Bowl, depăşind inclusiv cele 4,5 milioane de abonaţi ai popularei Dallas Cowboys. Doar câteva echipe din NBA au mai mulţi "followers".

Pe toate reţelele de socializare (Twitter, Facebook etc.), Inter Miami are acum peste 7,5 milioane de abonaţi, însă echipa de fotbal patronată de David Beckham este încă departe de franciza Miami Heat, din liga profesionistă nord-americană de baschet (27 de milioane).

Dar asta s-ar putea schimba rapid, în condiţiile în care Messi are 469 de milioane de urmăritori doar pe contul său de Instagram, fiind al doilea cel mai popular sportiv al planetei, după portughezul Cristiano Ronaldo şi cele 588 de milioane de urmăritori ai săi.

În fine, pentru Inter Miami şi furnizorul său de echipament sportiv, compania Adidas, care se întâmplă să fie şi partenerul argentinianului, cu un contract pe viaţă, perspectivele nu pot să fie decât înfloritoare. Dacă viitorul său tricou, predominant roz, urmează să fie comercializat, este posibil să cumperi unul de pe site-ului clubului şi cel al MLS, cu numărul 10 şi numele lui Messi imprimat pe spate, pentru un mic cost suplimentar.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇