Un pod intens circulat din nordul Capitalei e periculos pentru bucureșteni. După ce l-a găsit cu greu în acte, PMB spune că acum nu-l poate repara

Un pod intens circulat din nordul Capitalei e periculos pentru bucureșteni. După ce l-a găsit cu greu în acte, PMB spune că acum nu-l poate repara

Primăria Capitalei spune că n-are cum să repare, momentan, trotuarele unui pod de pe care bucureștenii riscă să cadă în lac, în nordul orașului.

Motivul: situația juridică a respectivului pod e complicată și e nevoie de expertize și proceduri de achiziție care nici n-au început încă.

Așa că bucureștenii care vor să traverseze pe jos podul respectiv trebuie să fie atenți și să se descurce așa cum pot.

Un cititor spotmedia.ro a semnalat pe Facebook, încă din septembrie 2022, că trotuarele podului de pe Șoseaua Străulești, dintre Lacul Băneasa și Lacul Grivița – oricum prea înguste și cu stâlpi de iluminat pe mijloc - s-au și stricat și au început să o ia la vale.

Pierdut pod de pe Sos. Străulești. ALPAB și Administrația Străzilor zic că nu-i la ei. Aveți idee cine îl administrează, trebuie făcut ceva rapid până nu se dărâmă cu vreun copil pe el...

Publicată de Florin Bănuță pe Vineri, 30 septembrie 2022

Pe mare parte a podului nu există gard de protecție pe partea dinspre lac a trotuarului, iar pe unele porțiuni trebuie să te strecori pe lângă stâlpi ca să înaintezi. Așa că trecătorii riscă oricând să alunece în apă (mai ales dacă asfaltul e ud sau dacă pe jos e gheață).

Iar pentru copii, pericolul este cu atât mai mare.

12
Trotuarul din dreapta al podului, pe sensul de mers către Universitatea Bioterra. Asfaltul se rupe și, alunecă în lac. Foto: spotmedia.ro.

Cititorul spotmedia.ro a încercat să afle cine administrează podul și cine trebuie să-l repare. Din păcate, fără succes.

ADVERTISING

Administrația Lacuri, Parcuri și Agrement București (ALPAB) – care se ocupă de cele două lacuri din zonă – i-a răspuns, la finele lunii septembrie 2022, că nu administrează podul.

Tot atunci, Administrația Străzilor București (ASB) din cadrul PMB i-a transmis că nu știe al cui e podul, dar că „a demarat procedurile necesare pentru stabilirea proprietarului/administratorului acestui obiectiv, dar până la stabilirea acestuia nu poate interveni la alte obiective de investiții decât cele atribuite prin Hotărârea Consiliului General al Municipiului București (HCGMB) 257/2018 (document care nu face referire la podul cu pricina – n.red.).

4
Trotuarul podului pe sensul de mers dintre Universitatea Bioterra spre Strada Gârlei. În stare mai bună decât trotuarul opus, dar cu porțiuni în care nu există gard de protecție în partea dinspre lac. Foto: Spotmedia.ro

E o situație absurdă. PMB pierduse un pod și nu reușea să-i mai dea de urmă.

Cum să nu știe nicio direcție din instituție al cui e podul și cum să nu poată nimeni să repare două trotuare înguste, întinse pe doar câteva zeci de metri?

Ca să aflăm mai multe am cerut informații la:

ADVERTISING
  • Primăria Sectorului 1 (pe teritoriul căreia se află podul)
  • Primăria Municipiului București (PMB) care, prin ASB, administrează marile străzile din oraș.

Podul e situat, de fapt, pe altă stradă

O căutare pe Google Maps arată că podul face parte din Șoseaua Străulești.

google-maps-pod-1
Pe Google Maps, podul apare ca parte a Șoselei Străulești. Însă - potrivit Primăriei Sectorului 1 - podul e pe Strada Ion Ionescu de la Brad.

La solicitarea spotmedia.ro, Primăria Sectorului 1 a transmis că, în documentele cadastrale, lucrurile stau altfel.

Mai exact, podul „este traversat de Bulevardul Ion Ionescu de la Brad care (...) în conformitate cu prevederile Hotărârii nr. 254/2008 a Consiliului General al Municipiului București, cu modificările și completările ulterioare, se află în administrarea Municipiului București – Administrația Străzilor”.

Dar Administrația Străzilor București susține că nu are în administrare podul.

Iată și explicația.

Reparat de o firmă care a ajuns în faliment înainte de recepția lucrărilor

Mai multe detalii cu privire la situația podului ne-a oferit PMB, care a cerut date nu doar de la Administrația Străzilor, ci și de la Direcția de Investiții.

ADVERTISING

„Podul la care faceți referire a fost reabilitat din punctul de vedere al sistemului rutier în cadrul proiectului «Supralărgire Gh. Ionescu Sisești –Ion Ionescu de la Brad».

Lucrările la pod și la cele doua artere au fost executate în baza contractului nr. 3151/30.11.2006, de către Asocierea S.C. Tehnologica Radion SRL si SC Viaproiect SRL.

În data de 18.06.2008 a fost încheiat procesul verbal de recepție la terminarea lucrărilor pentru strada Ion Ionescu de la Brad.

În data de 29.11.2017 a fost aprobat procesul verbal de recepție la terminarea lucrărilor pentru strada Gh. Ionescu Sisești. A fost necesară în acest caz remedierea (de către firma de Tehnologica Radion SRL) a unor deficiențe constatate de comisia de recepție.

Pentru podul la care se face referire au fost executate doar lucrări la sistemul rutier (decopertare și așternere covor asfaltic nou - n.red.), nu și lucrări care țin de structura acestuia.

Acest obiectiv de investiții nu are efectuată Recepția finală, având în vedere faptul că executantul lucrării se află în procedură de faliment”, a transmis PMB, la solicitarea spotmedia.ro.

Cu alte cuvinte, deși face parte din Bulevardul Ion Ionescu de la Brad, (situat între Șoselele Gh. Ionescu Sisești și Străulești), podul a fost reasfaltat în 2017, când s-a făcut recepția finală a lucrărilor la Șoseaua Gh. Ionescu Sisești.

Dar lucrările la pod n-au mai fost recepționate niciodată.

Firma Tehnologica Radion SRL, aflată într-adevăr în faliment, îi aparține lui Theodor Berna.

În urmă cu peste un deceniu, acesta era numit de presă „rege al asfaltului” (adică abonat la contracte cu statul pentru drumuri – n.red.). Cele mai multe contracte veneau de la stat pentru firmele Tehnologica Radion SRL și Teloxin Con.

Berna a fost consilier al fostului președinte Traian Băsescu. A început să aibă probleme cu legea în 2014, când a fost arestat preventiv, acuzat de procurori de evaziune fiscală și spălare de bani.

A fost ulterior cercetat în arest la domiciliu și sub control judiciar.

Viaproiect SRL- cealaltă firmă din asociere - este în procedură de dizolvare, potrivit informațiilor furnizate de portalul cu informații de business listăfirme.ro.

În consecință, la acest moment, nerecepționat, podul a rămas în grija unor firme în faliment, care nu se mai pot ocupa de el.

Se poate rezolva. Dar mai durează

Am întrebat PMB cum poate repara trotuarele podului și cum poate lua toate măsurile necesare pentru siguranța pietonilor care îl traversează.

„Urmează ca Municipiul București prin aparatul de specialitate să demareze procedura de expertizare a obiectivului de investiții «Supralărgire Gh. Ionescu Sisești –Ion Ionescu de la Brad» pentru toate lucrările executate de către antreprenor în baza contractului din 2006.

Expertiza va detalia dacă lucrările au fost executate în conformitate cu proiectul și în cazul în care se vor determina vicii ascunse din cauza lucrărilor neconforme executate, se vor lua măsurile legale ce se impun.

Ulterior se va demara procedura de achiziție pentru contractarea lucrărilor de execuție, în vederea remedierii deficiențelor dispuse prin expertiza tehnică”, a transmis PMB, la solicitarea spotmedia.ro.

În consecință, la acest moment, PMB spune că nu poate interveni în niciun fel pentru a repara trotuarele și a spori siguranța pietonilor pe podul dintre lacurile Grivița și Băneasa.

O va putea face abia după ce se se va finaliza expertiza și după ce va alege un constructor care să lucreze.

Situația nu suportă amânare, în condițiile în care și în partea carosabilă a podului au început să apară crăpături care, în curând, s-ar putea mări și s-ar putea transforma în gropi care le vor rupe mașinile miilor de șoferi care circulă pe acolo.

17
În curând și partea carosabilă a podului va avea nevoie de reparații, ca să nu-și strice mașinile miile de șoferi care circulă zilnic prin zonă, Foto: spotmedia.ro

Spotmedia.ro a revenit cu o solicitare de informații către PMB pentru a afla dacă instituția are bani în bugetul acestui an pentru expertiza podul și a afla tot ce are de făcut ca să-l repare.

Vom urmări situația și vom reveni cu detalii.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇