Vodafone România sprijină Asociația Națională a Salvatorilor Montani din România (Salvamont România) cu achiziția de echipamente de localizare a persoanelor surprinse de avalanșă sau care s-au rătăcit pe munte. Proiectul este o premieră națională și continuă seria de inițiative derulate de Vodafone România pentru Salvamont România, în calitate de partener tehnologic.
Sistemul RECCO, dezvoltat de compania suedeză cu același nume, este format dintr-un dispozitiv de localizare utilizat de salvamontiști și plăcuțe reflectoare pe care turiștii le pot purta în echipamente și cu ajutorul cărora este posibilă găsirea acestora. Plăcuțele reflectoare vor putea fi achiziționate din magazine cu profil sportiv din țară, sub formă de autocolant pentru casca de protecție, breloc pentru cheița de fermoar sau atașat la cureaua pantalonilor.
Detectorul poate localiza plăcuțele reflectoare pe o rază de până la 80 de metri în aer și 20 de metri la sol, respectiv o rază efectivă de 30 de metri în condiții de avalanșă. Sistemul este în prezent folosit de 900 de organizații de salvatori montani și resorturi de schi din 28 de țări din toată lumea.
„România se situează în topul 10 al țărilor europene cu cel mai mare risc de avalanșă, anual înregistrându-se în medie aproape trei decese ca urmare a avalanșelor montane, după cum arată statisticile Comitetului Internațional de Salvare Alpină. Prin implementarea sistemului RECCO, în premieră în România, ne dorim să creștem șansele de succes al misiunilor de salvare montană bazându-ne pe ajutorul tehnologiei”, a declarat prof. Sabin Cornoiu, Președintele Asociației Naționale a Salvatorilor Montani din România.
În urma implementării acestei prime etape a proiectului, Serviciile Publice Județene Salvamont Alba, Argeș, Bihor, Brașov, Gorj, Mureș, Maramureș, Prahova, Sibiu și Suceava vor beneficia în cadrul activității specifice desfășurate și de acest sistem modern de căutare – salvare.
„Ori de câte ori vom putea contribui cu tehnologie la salvarea de vieți omenești, o vom face. Parteneriatul cu Salvamont ne oferă de 17 ani oportunitatea de a pune tehnologia în slujba digitalizării unui serviciu vital”, a declarat Cristina Stăiculescu, Senior Manager Corporate Communications & CSR, Vodafone România.
Recent, Asociația Salvatorilor Montani a aniversat 52 de ani de existență, lansând o nouă versiune a aplicației mobile Salvamont dezvoltată în parteneriat cu Vodafone România.
Pe parcursul celor 17 ani de colaborare, Vodafone România a sprijinit Salvamont în proiecte diverse, printre acestea numărându-se: înființarea Dispeceratului Național Salvamont și a Centrului Național de Pregătire Salvamont Padina, dotarea cu echipamente a salvatorilor montani, susținere financiară în refacerea traseelor și marcajelor turistice, achiziționarea de GPS-uri pentru realizarea de track-uri ale traseelor montane, dar și dotarea cu echipamente de comunicație a organizațiilor de salvare montană, bazelor, posturilor și dispeceratelor salvamont din țară și finanțarea cheltuielilor aferente convorbirilor telefonice și de internet ale acestora și sprijin financiar în pregătirea salvatorilor montani (ex. salvarea cu ajutorul elicopterului) etc.
Despre Vodafone
Vodafone este o companie lider în domeniul telecomunicațiilor în Europa și Africa. Misiunea noastră este să „conectăm pentru un viitor mai bun”, prin care ne implicăm activ în acea societate digitală incluzivă și durabilă pe care cu toții ne-o dorim. Experiența și prezența noastră extinse ne oferă oportunitatea unică de a susține schimbarea pozitivă pentru societate. Rețelele noastre mențin familiile, prietenii, afacerile și guvernele conectate – așa cum a fost demonstrate clar în cazul Covid-19 - și avem un rol esențial în menținerea funcționării economiilor și a sectoarelor critice, precum educația și asistența medicală.
Vodafone este cel mai mare operator de servicii mobile și fixe în Europa și cel mai mare furnizor de servicii IoT din lume. Platforma noastră de tehnologie M-Pesa permite, în Africa, unui număr de peste 50 de milioane de oameni să beneficieze de acces la plăți mobile și servicii financiare. Operăm rețele mobile și fixe în 21 de țări și 49 de rețele mobile partenere. La 30 iunie 2021, Vodafone Group avea peste 300 de milioane de utilizatori ai serviciilor mobile, peste 28 milioane de utilizatori ai serviciilor de broadband fix, peste 22 de milioane de clienți ai serviciilor TV și peste 130 milioane de dispozitive IoT conectate.
Susținem diversitatea și incluziunea prin politicile noastre de maternitate și concediu parental, prin furnizarea de oportunități multiple de dezvoltare femeilor cu ajutorul conexiunilor mobile și fixe, precum și prin îmbunătățirea accesului la educație și abilități digitale pentru femei și pentru societate, în general. Apreciem și tratăm cu respect toate persoanele, indiferent de rasă, etnie, dizabilitate, vârstă, orientare sexuală, identitate de gen, credință, cultură sau religie.
Totodată, Vodafone ia măsuri importante pentru a limita impactul companiei asupra planetei prin reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu 50% până în 2025, până la net zero până în 2040, prin achiziția de 100% energie electrică din surse regenerabile până în 2025 și, până în iulie 2021, în Europa, vom reutiliza, revinde sau recicla 100% din echipamentele noastre de rețea care devin redundante.