Primăria Sectorului 6 e gata să cheltuiască aproape 8 milioane de euro în următorii 5 ani pentru un sistem ”big brother”, cu sute de camere video montate pe blocuri și pe stâlpi.
Instituția a lansat deja, pe 5 iunie, o licitație prin care își caută furnizor pentru acest sistem de supraveghere, al cărui cost îl estimează la 38.659.531 de lei (circa 7,87 milioane de euro – n.red.).
Autorii unui studiu de fezabilitate realizat încă din 2019 în vederea realizării sistemului de supraveghere susțin că ideal ar fi ca primăria să cumpere 660 de camere de mai multe tipuri și să le amplaseze la altitudini diferite. Mai exact, ar fi vorba despre:
- 214 camere speedom (care se rotesc automat) instalate pe blocuri, la etajele 6-7
- 87 de camere speedom de exterior, montate la înălțime medie la etajele 1-3 și 2-5
- 257 de camere fixe cu rezoluție mare, la nivelul etajelor 1-3, pe clădiri și stâlpi
- 102 camere fixe panoramice, cu vedere 180 de grade.
Acestea nu vor fi primele camere de supraveghere instalate în Sectorul 6. Există deja multe altele. Iar primăria va încerca să integreze în noul sistem cât mai mult dintre ele.
Pentru interconectarea camerelor, primăria de sector va avea de ales: își va putea crea propria infrastructură de comunicații sau va putea apela la rețeliștii (RDS RCS, Telekom ș.a.m.d.) care au deja cabluri și echipamente montate.
Prima variantă e mai greu de realizat, din cauză că instalarea cablurilor și echipamentelor de comunicații nu se face ușor. E nevoie de multe avize și chiar de săpături. În schimb, dacă alege să lucreze cu rețeliștii, primăria va depinde în permanență de aceștia și va trebui să le plătească pentru infrastructura folosită.
Mai jos puteți vedea cum e reprezentat schematic sistemul de monitorizare în studiul de fezabilitate realizat, în 2019, la solicitarea Primăriei Sectorului 6:
Firmele interesate pot depune oferte până pe 13 iulie. Apoi, urmează o perioadă de analiză a ofertelor și desemnarea câștigătorului. Dacă nu vor exista contestații, va urma semnarea contractului.
Apoi, in 6 luni se a face proiectarea sistemului și se vor obține avize. În următorii 2 ani se va instala sistemul, se va testa și se va pune în funcțiune. Iar în următorii 2 ani și jumătate se va continua lucrul la partea de comunicații și se va face mentenantă.
La dispeceratul Poliției Locale – unde acum lucrează 6 persoane – va mai fi nevoie de încă 11 angajați.
Dar, per total, nevoia de salariați la Poliția Locală a Sectorului 6 va scădea pentru că angajații își vor putea face mai eficient treaba, cu ajutorul sistemului de monitorizare.
De ce e nevoie de camere?
Dintre noile camere, unele ar urma să fie amplasate în proximitatea școlilor, iar altele vor monitoriza parcuri, piețe și alte locuri publice. Printre ele, intrarea în instituțiile subordonate ale primăriei de sector.
De asemenea, vor fi supravegheate zonele în care - potrivit Poliției Locale a Sectorului 6 - se petrec cele mai multe infracțiuni. Printre ele, restaurante, parcări și parcuri, dar și centrul a 16 intersecții de străzi intens circulate din sector.
La solicitarea SpotMedia.ro, Primăria Sectorului 6 a comunicat că instituția nu are atribuții în monitorizarea traficului rutier. Dar că intenționează să identifice eventuale accidente urmate de altercații, dar și mașini parcate ilegal.
Cu ajutorul sistemului, vor putea fi identificate și persoane care consumă alcool și droguri în spații publice, care vandalizează sau comit tâlhării și alte infracțiuni.
Imaginile filmate de camere se înregistrează și pot fi stocate până la 30 de zile.
Potrivit Primăriei Sectorului 6 – dacă sunt predate Poliției sau Jandarmeriei – imaginile înregistrate de viitorul sistem de supraveghere al Sectorului 6 vor putea fi folosite și ca probe în instanță.
Citește și: