De azi, cine lucrează cu zilieri trebuie să le înregistreze activitatea în registrul electronic

De azi, cine lucrează cu zilieri trebuie să le înregistreze activitatea în registrul electronic

Registrul electronic de evidenţă a zilierilor devine obligatoriu din 25 iulie şi va fi disponibil prin aplicaţia ”Inspecţia Muncii”.

Ministerul Muncii precizează că astfel persoanele care lucrează cu zilieri sunt obligate să renunţe la registrele clasice şi să înregistreze activitatea prestată de lucrători în registrul electronic.

Persoanele care utilizează zilieri pentru diferite activităţi cu caracter temporar vor fi obligate, începând de sâmbătă, 25 iulie 2020, să renunţe la registrele clasice şi să înregistreze activitatea prestată de lucrători în registrul electronic”, a informat ministerul.

ADVERTISING

Pentru înfiinţarea registrului, beneficiarii de lucrări care apelează la zilieri trebuie să obţină numele de utilizator şi parola de la Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) în a cărui rază teritorială îşi au sediul, documentele necesare în acest scop putând fi transmise tot prin email.

Cum se folosește aplicația

Utilizatorul care obţine parola de acces poate să autorizeze mai multe numere de telefon din care să se poată lucra în aplicaţie.

ADVERTISING

”Digitalizarea la nivelul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale este, încă de la începutul mandatului meu, unul dintre cele mai importante obiective. De mâine devine funcţională, după ce am pus la punct ultimele detalii, aplicaţia Inspecţia Muncii care include Registrul electronic de evidenţă a zilierilor.

A trebuit să ajungem până în anul 2020 ca să renunţăm, în sfârşit, la caietele de hârtie în care angajatorii notau activitatea lucrătorilor zilieri şi pe care apoi trebuiau să le fotocopieze şi să le ducă la inspectoratele teritoriale de muncă.

ADVERTISING

De mâine trecem într-o nouă etapă: persoanele care lucrează cu zilieri vor ţine evidenţa lor, precum şi a timpului de lucru efectuat, printr-o aplicaţie care poate fi accesată de pe telefon mobil sau tabletă, iar datele introduse se vor transmite tot în format digital către inspectoratele teritoriale de muncă”, a declarat ministrul Muncii, Violeta Alexandru.

Aplicaţia „Inspecţia Muncii” este pusă la dispoziţie gratuit şi este disponibilă, în funcţie de sistemul de operare al dispozitivului mobil, prin accesarea aplicaţiilor PlayStore sau AppStore.

Toate informaţiile necesare unui utilizator al aplicaţiei mobile „Inspectia Muncii” se vor putea obţine accesând site-ul Inspecţiei Muncii, unde sunt disponibile Manualul de utilizare, precum şi Termenii şi Condiţiile de utilizare a aplicaţiei.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇