Pasajul Unirii se închide din iunie până la toamnă. Băluță: Toată Piața Unirii este pe un pod care are probleme la pilonii de susținere

Pasajul Unirii se închide din iunie până la toamnă. Băluță: Toată Piața Unirii este pe un pod care are probleme la pilonii de susținere

Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, a anunțat că în jurul datei de 20 iunie se va închide – cel mai probabil până la toamnă – circulația rutieră prin Pasajul Unirii din Bucureşti. Măsură este necesară din cauză că pasajul este șubred de mai mulți ani. Și are nevoie de reparații care nu mai pot fi amânate.

Pasajul Unirii a fost construit în urmă cu circa 35 de ani, în perioada 1986-1987. Până nu demult, s-a aflat în gestiunea Primăriei Municipiului București (PMB).

Fostul primar general Gabriela Firea a transmis pe rețelele de socializate ca a comandat o expertizare a pasajului încă din anul 2017. Și că rezultatele au fost îngrijorătoare. Cu alte cuvinte, structura se degradase și avea nevoie de reparații.

Firea n-a rezolvat problema în anii 2018, 2019 și 2020. Dar a susținut că voia să o facă începând cu toamna lui 2020, dacă ar mai fi câștigat un mandat.

Capitala este sub RISC de neputință și nepăsare! Pasajul Unirii și toată zona din piața Unirii este în pericol de prăbușire! La un an de la alegeri nu s-a mișcat nimic pentru a consolida infrastructura șubredă a orașului, acțiune pentru care echipa mea pregătise cele necesare, după ani de zile în care nu se făcuse nimic.Când am ajuns primar general am cerut să expertizăm podurile și pasajele din București. Așa am aflat cât de afectate sunt cele 22 de poduri și 7 pasaje pe care Primăria Capitalei le are în grijă. Am consolidat podurile Mihai Bravu, Străulești, Grant și urma să începem lucrările la Podul Fundeni.Cea mai gravă situație este, însă, la Piața Unirii. Zilele acestea am văzut că au început să se desprindă pereții în pasajul rutier. Pericolul este în toată zona Unirii, la planșeul care „înghite” râul Dâmbovița și desparte tot ce este la suprafață de stațiile de metrou. Am expertizat zona acum doi ani, iar rezultatele au fost îngrijorătoare: structura are risc seismic ridicat și se poate prăbuși la un cutremur. Am stabilit atunci tot ce era de făcut, iar lucrările urmau să înceapă în toamna trecută și să fie gata în 2022. Era cel mai important proiect al următorului mandat. Imaginile găsite de echipa noastră în subteran îți dau fiori. Toată structura de rezistență a fost afectată în timp și se discutase o soluție provizorie de stabilizare până la începerea lucrărilor de consolidare. Pentru Nicușor Dan nu este o prioritate! A lăsat totul în același stadiu. Nici măcar nu a actualizat expertiza, așa cum a anunțat public, iar la Administrația Străzilor oamenii sunt ocupați cu „altele”...Dar lucrurile nu mai pot aștepta! Infrastructura critică a orașului trebuie consolidată! Nicușor Dan și toți „specialiștii” pe care i-a adus în funcții importante trebuie să-și ia rolul în serios.

Publicată de Gabriela Firea pe Joi, 2 decembrie 2021

La finele anului 2021, Nicușor Dan a precizat că știe despre problema zonei Unirii și că vrea să o rezolve. Dar că pentru intervenție e nevoie de bani.

În cele din urmă, și-a exprimat intenția de a face reparațiile necesare Primăria Sectorului 4, pe al cărei teritoriu administrativ se află pasajul.

Pe 17 mai, primăria de sector a anunțat că închide pasajul pentru o noapte, astfel încât specialiști în construcții să poată evalua cât mai corect starea lui.

Iar pe 26 mai, primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, a anunțat că lucrarea se împarte în 2 etape. Prima - care constă în punerea în siguranță a pasajului - va începe în a doua jumătate a lunii iunie și ar urma să dureze până la începutul lui septmbrie. Iar ceea ce se va face în a doua etapă va fi mai clar abia în 2023.

Publicată de Daniel Băluță pe Joi, 26 mai 2022

„Este o lucrare complexă, cu două componente: una legată de planșeu și una de pasajul rutier propriu-zis.

Cea mai periculoasă zonă este planșeul, care la expertiza din 2017 din 5 puncte de risc a acumulat 4. Astăzi - împreună cu un colectiv de profesioniști - am început realizarea studiului de fezabilitate pentru lucrări.

E important pentru că surparea pasajului ar pune mari probleme la tunelurile de metrou din zonă, magazinului Unirea, locuințelor din zonă etc. Ar fi o reală catastrofă. Doar prin pasajul rutier trec 60.000 de autovehicule și avem un trafic rutier intens.

Sperăm ca într-un an să reușim să închidem studiul de fezabilitate și să ne apucăm de consolidare sau înlocuire, ce vor decide specialiștii că trebuie făcut.

Meseria mea, după cum știți, este cea de medic. Nu sunt inginer. Dar - din câte am înțeles, explicat foarte simplu - toată Piața Unirii este, de fapt, pe un pod care are probleme la pilonii de susținere.

În ceea ce privește pasajul rutier de la Piața Unirii, până pe 20 iunie vom avea contractată lucrarea de punere în siguranță a acestui pasaj.

Colegii noștri au identificat deja măsurile necesare.

Vorbim, în primul rând, despre un sistem de ventilație care nu a existat, iar cei care stau în trafic, în pasaj, își dau seama că aerul e irespirabil. Vom îmbunătăți sistemele de colectare a apelor fluviale. E un pasaj care se inundă des. Și avem cu colegii de la Apa Nova planuri să reducem riscul de inundație.

Estimăm că vom opri circulația în jurul datei de 20 iunie, iar pe durata verii să putem revolva probleme în integralitate. Sunt probleme pe care le vom rezolva până la data de 1 septembrie.

Cu privire la planșeu, vom anunța exact măsurile”, a precizat Daniel Băluță.

Întrebat de jurnaliști ce efect va avea închiderea pasajului asupra traficului rutier din centrul Bucureștiului, Daniel Băluță a spus că nicio altă arteră rutieră nu se va închide, pe durata lucrărilor. Și că s-a luat decizia de a se lucra pe durata verii tocmai pentru că traficul rutier nu este la fel de intens ca în restul anului, când sunt deschise creșele, grădinițele și școlile.

Adrian Burlacu, decanul Facultății de Căi Ferate, Drumuri și Poduri de la Universitatea de Construcții din București, spune că instituția pe care o reprezintă va asigura expertiza tehnică necesară.

„Rolul nostru este acela de a furniza expertiza necesară realizării acestor lucrări. Problemele sunt multe, vechi și necesită abodare etapizată, având în vedere locația ultracentrală a obiectivului, dar și fluxul ridicat de mașini și pietoni din zonă.

Am propus o etapizare și abordarea în primă fază a pasajului rutier pentru circulație, dată fiind starea precară a siguranței circulației. Vom aborda situația motocicliștilor – participanții vulnerabili la trafic – cărora să le îmbunătățim condițiile de drum.

Apoi, vor urma lucrări mai consistente de refacere a hidroizolației (...) Cu ceea ce ne propunem sunt convins să vom îmbunătăți considerabil situația participanților la trafic”, a precizat Adrian Burlacu.