Nicușor Dan promite 15 parcări la ieșirile din București: Alte orașe mari le-au făcut deja. Doar să copiem sistemul, cu bani europeni. Unde ar putea fi amplasate

Nicușor Dan promite 15 parcări la ieșirile din București: Alte orașe mari le-au făcut deja. Doar să copiem sistemul, cu bani europeni. Unde ar putea fi amplasate

Candidatul sprijinit de PNL și alianța USR-PLUS pentru funcția de primar general al Bucureștiului, Nicușor Dan, a anunțat că vrea să continue puținele proiecte începute de Gabriela Firea și să construiască multe alte parcări la ieșirile din oraș.

”Este un sistem care are mai multe avantaje mari. În primul rând, decongestionează traficul, în principal la marile intrări din București. Știm cu toții cât e de aglomerat e Bulevardul Iuliu Maniu, dimineața și seara.

Deși aparent aceste parcări (propuse de Nicușor Dan – n.red) sunt în afara Bucureștiului, ele vor fi de folos pentru că mare parte din trafic este generat de acești oameni care locuiesc în afara Bucureștiului, dar lucrează în oraș. Un alt avantaj important este că reduce poluarea.

ADVERTISING

Vom lua acești oameni care merg astăzi cu mașina personală și îi vom îndrepta spre transportul în comun.

E un sistem care va genera dezvoltare și locuri de muncă. E o soluție pe care marile capitale au adoptat-o acum 30-40 de ani. Succesul ei depinde de conexiunea cu transportul public.

Parcările vor fi amplasate la marile intrări în oraș. Vor avea între 500 și 2.000 de locuri, în funcție de importanța arterei care intră în oraș. Vor avea pază și supraveghere.

Vor fi finanțate din bani europeni, prin axa 4.1 din Programul Operațional Regional (POR). Ar fi putut fi finanțate astfel încă din 2010, numai că PMB a fugit de banii europeni”, a precizat Nicușor Dan.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe
https://www.facebook.com/NicusorDan.ro/videos/614839285810730/vvv

Acesta a mai susținut că îi va fi suficient un mandat de primar de 4 ani pentru a construi întregul sistem de parcări.

”Putem să le realizăm într-un mandat. Pot fi amenajate ca parcări la sol. Trebuie luate terenurile și amenajate, nu e foarte complicat.

O parcare de acest tip există deja în Varșovia. Iar una din Brașov și una din Oradea sunt în faza de execuție”, a mai precizat candidatul la Primăria Capitalei.

Nicușor Dan a explicat, apoi, unde ar amenaja aceste 15 parcări, dintre care una e proiectată și una e deja în construcție din timpul mandatului actualului primar, Gabriela Firea.

ADVERTISING
https://www.facebook.com/NicusorDan.ro/posts/3170759409668317

În plus, Nicușor Dan a explicat cum ar urma să lege parcările de rețeaua de transport în comun, care ar cuprinde un alt proiect al său: metroul de suprafață.

”La Străulești există parcarea Metrorex. Are conexiune cu metroul și cu troleibuzul, dar această conexiune nu e bună. De aici insuccesul ei.

A doua parcare e cea pe care o face PMB, la Pantelimon.

A treia este deja proiectată și face parte din proiectul Prelungirea Ghencea-Domnești. E conectată (în planurile promise de Nicușor Dan) cu metroul de suprafață și deci cu zonele Pipera, AFI, Otopeni și cu Gara Obor. Și va fi conectată și cu tramvaiul.

A patra e prevăzută la podul care se face peste Centură (la pasajul Berceni - n.red.) de Ministerul Transporturilor.

Apoi, avem una la ieșire din Pantelimon, la Centură (la intersecția cu DN3 - n.red.)

A șasea și a șaptea sunt la ieșirea spre Constanța pe A2.

A opta e la ieșirea spre Oltenița, conectată cu metroul de suprafață (propus de Nicușor Dan – n.red.)

A noua, spre Jilava, va fi conectată și ea cu metroul de suprafață.

A zecea e la Bragadiru și va fi conectată și ea cu metroul de suprafață. Avem teren liber și vom extinde linia de tramvai către șoseaua Șoseaua Alexandria.

A unsprezecea e cea pe care o vedeți în spatele nostru (la ieșirea spre A1, în vestul Capitalei – n.red.). Va fi conectată cu metroul de suprafață și cu metroul Otopeni.

A doisprezecea, la ieșire de la Chitila spre Târgoviște, conectată cu metroul de suprafață și vom extinde linia de tramvai până în Piața Victoria.

A treisprezecea va fi pe DN1, lipită de Complexul Comercial Baneasa. Vrem și extinderea liniei de tramvai Nr. 5, acolo.

Urmatoarea, la ieșirea din Colentina spre Urziceni. Va fi conectată și ea cu metroul de suprafață. Vrem să extindem Linia 21 de tramvai, dar și să unim Tramvaiul 21, prin Piata Unirii, cu Tramvaiul 32 pentru a face o diagonală.

Și va mai fi încă o parcare realizată, la Otopeni, în parteneriat cu aeroportul”, a mai spus Nicușor Dan.

Citește și:

Nicușor Dan: Firea are nevoie de 500 de ani ca să rezolve problema termoficării din București


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇