Înapoi la birou, după luni întregi de muncă de acasă. Ce se întâmplă în firmele mici, dar şi în marile companii.
A venit relaxarea, aşa că următoarea discuţie de la job este: revenim sau nu la birou? Momentan, acest lucru rămâne la latitudinea fiecarui angajator.
Vlad lucrează într-o companie de retail şi spune că sunt avantaje şi dezavantaje pentru fiecare dintre opţiuni. Acasă, el duce dorul socializării şi, în plus, nici programul nu prea e respectat în cadrul telemuncii.
„Angajatorul lucrează la o soluţie hibrid, în care o parte din angajaţi să vină în anumite zile la birou, altă parte să lucreze de acasă. Sau o zi, două, pe săptămână să vii la birou pentru chestii administrative, întâlniri, stabilirea unui program pentru săptămâna sau luna respectivă sau plan de proiecte noi”, spune el.
Firmele mici trebuie să ia în calcul telemunca, dacă activitatea permite acest lucru, spune o hotărâre de guvern. Dar cum rămâne însă cu firmele mari?
„Chiar de curând am anunţat care este noul nostru mod de lucru, care înseamnă din toamnă. Noi acum suntem în reamenajarea birourilor pentru un mod de lucru hibrid. Oamenii nu se întorc acum la muncă”, precizează Claudia Covaci, PR companie de retail.
Siguranța la locul de muncă
În ceea ce priveşte siguranţa la locul de muncă, odată cu revenirea angajaţilor la birouri, se nasc noi situaţii.
Raluca Pârvu, specialist în resurese umane, explică: „Dincolo de ce o să ne spună Guvernul, e o dilemă de management. Autorizezi pe toată lumea să se întoarcă şi gestionezi riscurile la proporţia de oameni aflaţi în metrii pătraţi de care dispui sau stabileşti în continuare nişte reguli de acces mai limitate, cu un spaţiu mai mare disponibil pentru fiecare, dar atunci trebuie să gestionezi în continuare acest sistem de muncă hibrid cum i se spune deja în limbajul corporate sau de resurse umane. Nu există entuziasm din ambele părţi, convergent, pentru întoarcerea la birou. Încă tatonăm.”
O altă discuţie se referă la masca de protecţie. O poartă sau nu cei vaccinaţi? Guvernul a renunţat la relaxarea aceasta la locul de muncă.
„Într-un colectiv mic, când suntem 5 oameni într-un birou, vom şti foarte repede cine s-a vaccinat şi se va desfăşura treaba asta cu relativă uşurinţă. Într-un colectiv cu mii de oameni, situaţia e infinit mai complicată şi nu poţi să te bazezi nici măcar pe un sondaj de opinie în rândul salariaţilor”, spune Raluca Pârvu.
Concluziile unei companii de retail după telemuncă:
- 96% din angajaţi au fost mai productivi de când au lucrat de acasă
- 78% din aceştia s-au adaptat foarte bine la telemuncă
- Pe viitor, 97% din angajaţi vor să lucreze în sistem hibrid.