În plină pandemie, pasagerii TAROM s-au îngrămădit la check-in pe Aeroportul Henri Coandă UPDATE Precizările companiei

În plină pandemie, pasagerii TAROM s-au îngrămădit la check-in pe Aeroportul Henri Coandă <span style="color:#990000;font-size:100%;">UPDATE</span> Precizările companiei

Sute de pasageri ai TAROM s-au îngrămădit la check-in, luni dimineață, fără să mai poată respecta normele de distanțare socială impuse în timpul pandemiei. Motivul: compania aeriană ar fi mobilizat prea puțini operatori la ghișeele de check-in.

Eurodeputatul USR Vlad Gheorghe – unul dintre pasagerii care s-a confruntat cu aglomerația – susține că a decolat cu o întârziere de două ore, din cauza prostei organizări a companiei aeriene.

La solicitarea SpotMedia.ro, Ministerul Transporturilor a transmis că, potrivit TAROM, la ghișee ar fi fost suficienți operatori, iar întârzierile au fost cauzate de vreme. Să le luăm pe rând.

Ce a relatat europarlamentarul

Eurodeputatul USR Vlad Gheorghe a postat încă de la primele ore ale dimineții imagini cu aglomerația de la ghișeele de check-in ale TAROM.

El a spus că a solicitat suplimentarea personalului de la ghișee, dar că operatorii nu doar că nu au transmis mesajul mai departe, dar nici măcar nu au răspuns politicos.

ADVERTISING

Mai exact, cu privire la aglomerație, operatorii TAROM i-au spus eurodeputatului ”asta e” și ”luați legătura cu conducerea”.

Ulterior, Vlad Gheorghe a aflat, tot de la un salariat TAROM, că de fapt conducerea societății ar fi refuzat să suplimenteze personalul de la ghișee.

Iată cum a relatat eurodeputatul USR totul, pe Facebook.

Buna dimineața tuturor, mai puțin TAROM care organizează serviciile sale în aeroport astfel încât să fie cozi imense și...

Posted by Vlad Gheorghe on Sunday, January 10, 2021

”Dezorganizarea TAROM a fost de vină

L-am întrebat pe eurodeputatul Vlad Gheorghe (USR) dacă nu cumva pasagerii au fost cei care s-au îngrămădit la check-in în ultimul moment, provocând aglomerația.

”Eu îmi făcusem check-in online. Trebuia doar să îmi las bagajul. Dar tocmai asta era problema: dezorganizarea TAROM făcea ca toată lumea să stea la toate cozile, indiferent de problemă.

Problema era zborul de Madrid care – am înțeles ulterior – avea câteva ore întârziere. Dar toată lumea de la acel zbor bloca coada pentru toate celelalte zboruri.

ADVERTISING

Rezultatul a fost că, probabil, toate cursele TAROM (eu am numărat vreo 7) de astăzi au fost întârziate. Noi am plecat cu două ore întârziere. Și am fost printre primele zboruri (...)

Și exact asta le-am spus și oamenilor de la ghișee. Că atâta vreme cât ei țin oamenii acolo, avioanele nu vor pleca. Toata întârzierea de la ghișee se transferă.

Nu se puteau păstra măsurile de siguranță antiCovid pentru că oamenii erau strânși într-un singur rând, la ghișee. Voiau să știe ce se întâmplă.

Și pe bună dreptate, de vreme ce nimeni nu-i informa din timp, oamenii se strângeau în jurul primului ghișeu sau al celorlați din jur, ca să afle ce se întâmplă.

După cum am scris și în postare, eu am interacționat cu doi angajați. Unul care era mai șef și care m-a expediat scurt cu 'Asta este! Nu vedeți? N-avem noi ce să facem! Vorbiți cu șefii!'.

Și un alt agajat al TAROM care chiar se ocupa de ticketing, care era de mult timp în sistem și care spunea că era previzibilă aglomerația, mai ales că de verificarea testelor (pentru Covid19 - n.red.), la plecare, se ocupă tot angajații companiei aeriene.

ADVERTISING

Și mi-a spus că a solicitat suplimentarea personalului, dar că șefii au refuzat. Și totodată mi-a spus și despre celelalte frustrări ale dânsului și probabil și ale celorlalți angajați care stăteau acolo de la 5 dimineață. Anume: că angajații pe pile nu vor să lucreze. Și în niciun caz în aeroport”, a precizat pentru SpotMedia.ro eurodeputatul Vlad Gheorghe.

Precizările TAROM

La solicitarea SpotMedia.ro, Ministerul Transporturilor a revenit cu informații furnizate de TAROM privind aglomerația de luni dimineață, de pe aeroportul Henri Coandă.

Compania aeriană deținută de stat susține că n-a lucrat cu 4 angajați la check-in și îmbarcare, ci cu 16, care au procesat documente la tot atâtea ghișee.

Întârzierile – susține TAROM – au survenit din cauză că sute de pasageri fie nu aveau asupra lor toate documentele necesare călătoriei, fie completaseră greșit diverse acte.

”În intervalul orar 07:30 - 08:40, personalul Direcției Operațiuni Sol a procesat un număr de 11 zboruri, prelucrând datele unui număr de peste 1.100 pasageri.

Pentru o procesare cât mai rapidă a pasagerilor, personalul DOS TAROM a fost format din 16 angajați de check-in/îmbarcare și supervizori, șef de tură, plus un șef de escală.

Procesarea pasagerilor s-a desfășurat în condiții de siguranță, zborurile fiind operate pe trei linii, respectiv 16 ghișee, împărțite în felul următor: două pe zona D Nord, două pe zona C Sud și doisprezece pe zona C Nord, plus șeful de escală care coordona și gestiona cazurile ce aveau nevoie de asistență specială (aproximativ 30% din cazuri).

Din nefericire procedura de procesare/îmbarcare pentru peste 30% din pasageri a fost îngreunată semnificativ, în majoritatea cazurilor din cauza lipsei documentelor necesare călătoriei, specifice procedurilor implementate de către autoritățile internaționale în contextul pandemiei COVID-19.

Au existat peste 200 de cazuri în care pasagerii TAROM nu au prezentat documentul Passager Locator Form, completat integral sau corect.

Ținând cont de reglementările în vigoare ale Aeroportului Internațional Henri Coandă București, toți pasagerii ce urmau să-și efectueze formalitățile de check-in au intrat în fluxul obligatoriu tendiflex (linie până la ghișeu, culoare de pasageri unul în spatele celuilalt), pentru împiedicarea dispersării pasagerilor în zone nealocate curselor TAROM.

Menționăm faptul că toate zborurile TAROM au fost procesate în timp util și niciun pasager nu a fost refuzat la îmbarcare pe motivul aglomerării de la ghișeu.

Întârzierile survenite existente au fost cauzate exclusiv din cauza operării în condiții de iarnă a zborurilor.

Lucrurile au fost remediate, cei de la Tarom/GlobeGround au suplimentat numărul de persoane la check-in, ținând cont și de faptul că trebuie să prezinte și test Covid negativ.

Au fost prezenți reprezentanți ai Direcției de Securitate și Jandarmerie pentru respectarea distantei recomandate”, ne-a comunicat Ministerul Transporturilor.

Citește articolele zilei pe SpotMedia.ro:


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇