Bucureștenii riscă să nu mai poată plăti cu cardul la metrou, direct la turnicheți sau la automatele de bilete.
Metrorex a anulat recent licitația pentru achiziția de servicii bancare, necesare funcționării acestor sisteme, după ce o firmă participantă a formulat o contestație, iar compania a recunoscut oficial că acuzațiile sunt „corecte și întemeiate”, scrie Buletin de Bucureşti.
Licitația viza modernizarea și extinderea sistemului de plată contactless - atât la porțile de acces din stațiile de metrou, cât și la casierii, automate de bilete și online.
Totuși, procesul a fost blocat din cauza refuzului firmei care a implementat sistemul actual de a pune la dispoziție documentația tehnică necesară (inclusiv codul sursă). Astfel, doar operatorul deja existent avea un acces complet la informații, ceea ce a generat un avantaj competitiv incorect față de ceilalți ofertanți.
Mai grav, o parte dintre echipamentele folosite pentru validarea titlurilor de călătorie nu mai au certificările necesare. Unele dintre ele au fost retrase din uz de pe lista Visa, iar Metrorex a recunoscut că nu deține documente privind starea acestor certificări, dar cere ofertanților să le recertifice din fonduri proprii.
Problemele sunt deja vizibile: recent, la parcarea de tip park&ride de la stația Străulești, utilizatorii nu au putut plăti cu cardul. Metrorex a explicat că a fost vorba despre o defecțiune temporară, între timp remediată.
Într-un document oficial de justificare a anulării procedurii, Metrorex admite că nu are soluții pentru rezolvarea problemelor semnalate și că licitația nu poate continua în condiții corecte pentru toți participanții.
Astfel, viitorul plăților cu cardul în rețeaua de metrou rămâne incert, iar o parte dintre călători ar putea fi nevoiți să se întoarcă la metode mai vechi de plată.