"E o manipulare”. Sindicatul Aeroporturi București combate acuzațiile vicepremierului Anastasiu privind numărul prea mare de angajați

"E o manipulare”. Sindicatul Aeroporturi București combate acuzațiile vicepremierului Anastasiu privind numărul prea mare de angajați
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Sindicatul Companiei Aeroporturi București (SCAB) reacționează dur după ce vicepremierul Dragoș Anastasiu a declarat că un aeroport din România ar avea nevoie de 1.400 de angajați pentru ceea ce, în alte țări, fac doar 800.

Sindicatul susține că afirmația este superficială și ignoră diferențele esențiale între modelele organizaționale și nivelul de externalizare al serviciilor.

„În multe aeroporturi europene, o mare parte din activităţi sunt externalizate către firme private, reducând numărul oficial de angajaţi, dar nu volumul de muncă. În schimb, în România, multe servicii sunt gestionate intern, ceea ce explică diferenţa numerică”, transmite SCAB.

Sindicaliștii subliniază că activitatea dintr-un aeroport nu poate fi redusă la „un simplu calcul de productivitate”, pentru că implică siguranță, precizie și responsabilitate maximă.

Comparație considerată manipulatoare

SCAB mai atrage atenția că vicepremierul ar fi făcut o comparație incorectă și tendențioasă, fără să țină cont de faptul că CNAB administrează două aeroporturi internaționale – Henri Coandă (Otopeni) și Aurel Vlaicu (Băneasa) – și nu unul singur, cum s-a lăsat să se înțeleagă.

„Să compari un sistem complex, care deserveşte milioane de pasageri anual, cu un aeroport singular din altă ţară, fără să menţionezi această diferenţă fundamentală, considerăm că este o manipulare care poate ascunde alte interese”, susține sindicatul.

Acesta subliniază că personalul CNAB acoperă o gamă largă de servicii: operaționale, comerciale, de întreținere, siguranță și securitate, servicii medicale, intervenții la incendii, asistență pasageri, handling și infrastructură critică – toate desfășurate intern.

Sindicat: Nu vom accepta stigmatizarea angajaților

SCAB avertizează că astfel de comparații alimentează „o narațiune falsă despre bugetarii leneși” și pregătesc terenul pentru „măsuri brutale de austeritate” fără analize reale de impact.

„Sindicatele din CNAB nu vor accepta stigmatizarea angajaţilor prin comparaţii superficiale. În loc de atacuri la adresa celor care muncesc zi de zi pentru siguranţa pasagerilor şi buna funcţionare a infrastructurii aeroportuare, cerem o analiză obiectivă, realizată cu experţi reali din domeniu”, se arată în comunicat.

Reforma companiilor de stat

Vicepremierul Dragoș Anastasiu a afirmat, marți, într-o conferință de presă, că performanța companiilor de stat trebuie reevaluată.

„La noi, 1.400 de oameni într-unul dintre aeroporturi, în alte părţi, acelaşi număr de pasageri – 800 de oameni. În alt aeroport, 780. Deci, asta este o problemă care ţine de performanţă”, a spus Anastasiu.

El a precizat că Guvernul pregătește înființarea unui grup interministerial pentru eficientizarea companiilor de stat, care va urmări reducerea subvențiilor, creșterea veniturilor la buget și îmbunătățirea serviciilor.

Sindicatul invocă date Eurostat

În sprijinul poziției sale, SCAB aduce și un argument economic: potrivit Eurostat, productivitatea nominală a muncii în România este de aproximativ 12.900 de euro per angajat, adică 71,8% din media europeană.

În schimb, în „aeroporturile din exemplele d-lui vicepremier”, productivitatea anuală pe angajat ar fi de aproape 200.000 de euro – de peste patru ori mai mult decât media UE.

„E uşor să reduci cifrele pe hârtie – greu e să ţii în picioare un sistem complex, sigur şi funcţional”, mai spun sindicaliștii.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇