Cum a ajuns Aeroportul Otopeni să suporte 15 milioane de pasageri, deși e proiectat pentru 6 milioane. De ce se tot amână extinderea

Cum a ajuns Aeroportul Otopeni să suporte 15 milioane de pasageri, deși e proiectat pentru 6 milioane. De ce se tot amână extinderea
  • Aeroportul din orășelul de la marginea Capitalei ar putea să-și depășească în 2024 recordul de călători care au zburat din Otopeni, aeroport administrat de Compania Națională Aeroporturi București (CNAB).
  • Inaugurat în 1970 și modernizat ultima dată în 2017, Aeroportul Otopeni poate primi, conform dimensiunilor terminalului, doar 6 milioane de pasageri pe an.
  • Totuși, doar în 2023 s-au îmbarcat din București aproape 14,6 milioane de călători. Estimările Fondului Proprietatea indică faptul că, în următorii șase ani, traficul anual ar putea ajunge la 21 de milioane de persoane.
  • Cum veniturile Aeroportului Otopeni sunt calculate și în funcție de taxele plătite de companiile aeriene pentru fiecare pasager, cifra de afaceri și profitul cresc proporțional cu aglomerația de la porțile de îmbarcare.
  • Încasările aeroportului nu pot fi investite, deoarece Guvernul a decis în 2017 să preia 90% din profitul unei companii de stat. Ministerul Transporturilor deține 80% din CNAB.
  • În 2016 a fost propus un proiect de construire de la zero a unui nou terminal, aproape dublu față de cel actual, cu un cost estimat de un miliard de lei. După opt ani, CNAB nu știe încă sigur când vor începe lucrările.
  • Până la construirea unui terminal nou, Ministerul Transporturilor și CNAB au elaborat un nou plan: să cheltuiască jumătate de miliard de euro pentru a moderniza actualului terminal de plecări.
ADVERTISING

Cât costă, cât durează și cum va arăta aeroportul Otopeni după modernizare (Foto)

  • Experții nu au încredere în soluția „vopsirii gardului”. Ei cred că doar extinderea aerogării poate salva traficul aerian de pasageri din Otopeni.
  • Important:
    „Companiile mari de transport pasageri, mă refer aici la Emirates, Qatar Airways, au fost interesate de acum mai mult de zece ani să vină la Otopeni, să facă un hub de zboruri spre alte destinații. Să aducă pasagerii din Balcani, chiar și din Orientul Mijlociu, în București, pentru a face curse de legătură”, ne-a povestit un consultant care a reprezentat una dintre aceste companii aeriene.
  • „Nici măcar nu erau interesate aceste companii de taxe, de sume. Au întrebat însă când se extinde aeroportul, când va fi gata. Cum nu au primit un răspuns ferm și, după opt ani, lucrările tot nu au început, e clar că Otopeniul nu se va dezvolta, ci doar va supraviețui”, ne-a mai spus consultantul.
  • Acesta ne-a asigurat că, în timpul vizitei din aprilie a lui Marcel Ciolacu în zona arabă, acesta a încercat să propună Emiratelor Arabe Unite și Qatarului să vină să investească în TAROM și Otopeni. „Răspunsul a fost de la una dintre companii: Nu, mulțumim. Noi nu cumpărăm alte companii, iar în Otopeni nu sunt condiții. Noi investim în Heathrow”, ne-a mai povestit acesta.

Citeşte integral analiza Cum a ajuns Aeroportul Otopeni să suporte 15 milioane de pasageri, deși e proiectat pentru 6 milioane. De ce se tot amână extinderea pe Curs de Guvernare


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇