Din 2023, am putea circula pe 6 pasaje noi, în București. Unde se construiesc și când ar trebui să fie gata

Din 2023, am putea circula pe 6 pasaje noi, în București. Unde se construiesc și când ar trebui să fie gata

S-ar putea circula pe 6 pasaje supraterane noi, în Bucureşti, chiar în acest an. Scopul lor este să fluidizeze traficul, permițându-le multor șoferi să evite intersecții aglomerate.

Iată unde se construiește fiecare pasaj și când ar trebui să fie gata.

Primul pasaj care ar urma să fie inaugurat este în Sectorul 4. Se numește Pasajul Europa Unită și se ridică peste intersecția aglomerată dintre bulevardele Metalurgiei, Alexandru Obregia și Strada Turnu Măgurele.

Mai jos puteți vedea intersecția fără pasaj.

intersectie-Metalurgiei-Obregia-Turnu-Magurele

Scopul pasajului este ca șoferii care circulă pe strada Turnu Măgurele să nu mai intre în intersecția de la sol decât dacă vor să vireze pe Metalurgiei sau pe Obregia.

Dacă vor doar să își continue drumul de la est la vest sau invers, vor putea urca pe pasajul cu două benzi pe sens și vor continua deplasarea fără să mai intre în intersecție.

pasaj-Metalurgiei-de-jos
Pasajul Metalurgiei (numit Europa Unită), în lucru. Foto: Alexandru Nistor

La propunerea lui Daniel Băluță, Consiliul Local al Sectorului 4 a adoptat prima oară, pe 11 mai 2020, o serie de indicatori tehnico-economici în vederea realizării unui studiu de fezabilitate pentru pasaj.

ADVERTISING

Pe 30 septembrie, Consiliul Local a adoptat o nouă hotărâre, prin care costurile totale ale pasajului au fost estimate la circa 88,6 milioane de lei fără TVA.

Primăria Sectorului 4 a emis autorizația de construire pe 25 februarie 2021 pentru un șantier care să dureze 18 luni.

În mod normal, potrivit panoului de lucrări de pe șantier, constructorul - adică firma Drum Concept SRL - ar trebui să își termine treaba pe 4 aprilie. Adică peste exact 3 săptămâni.

spotmedia.ro a vizitat ieri șantierul. Se lucra. S-a turnat asfalt pe parte din calea de rulare. Se turna beton în cofrajele deja montate și se fixau alte cofraje. Chiar dacă șantierul n-ar fi gata în primele zile din aprilie, mult n-ar trebui să mai dureze.

lucrari-pasaj-metalurgiei-
Lucrări la Pasajul Metalurgiei. Foto: Alexandru Nistor

Mai multe imagini de ansamblu cu șantierul puteți vedea și în materialul video de mai jos, realizat de pasionați de infrastructură:

Din cele două pasaje de pe Bulevardul Pallady, unul ar trebui să fie gata luna viitoare

Primăria Sectorului 3 lucrează la două pasaje pe bulevardul Theodor Pallady.

ADVERTISING

Primul este în zona complexului străzii Teclu și, vizavi, a complexului comercial Ikea Pallady - Auchan - Metro. Scopul pasajului este să le permită celor care vin în București de pe Autostrada A2, dar și celor care se îndreptă spre ieșirea din București să circule fără să se mai intersecteze, la sol, cu șoferii care vizitează complexul comercial sau care circulă spre complexul rezidențial Hills (construit de familia primarului Robert Negoiță - n.red).

Pe 21 decembrie, într-o conferință de presă, Robert Negoiță a anunțat că șantierul începuse deja de o săptămână. Și că pasajul - a cărui valoare e de circa 40 de milioane de lei - ar urma să se termine nu în 2 ani (cum scrie pe autorizația de construire), ci până la 1 mai 2023. Dacă iarna nu va fi foarte grea.

#FaraBlocaje #FaraPoluare

Publicată de Robert Negoita pe Miercuri, 21 decembrie 2022

Iarna n-a fost grea. Dar nici lucrările nu se apropie, încă, de final.

Din imaginile surprinse de pasionații de infrastructură se vede că încă mai sunt de montat bucăți de tablier. Ulterior, urmează mai multe etape, printre care montarea de predale, pregătirea căii de rulare, testare, montare de parapete și semne rutiere etc. Și apoi deschiderea traficului.

Pasajul Ikea Nicolae Teclu. 07.03.2023. Progress Update. All You Need To Know.

Mai devreme ar putea fi gata un pasaj care se află la mică distanță de acesta, tot pe bulevardul Pallady, la intersecția cu Drumul între Tarlale (la ieșirea spre Autostrada A2).

ADVERTISING

La propunerea lui Robert Negoiță, Consiliul Local a adoptat încă din 2020 indicatori tehnico-economici pentru pasaj. Costul estimat la acel moment era de 39,5 milioane de lei.

Șantierul acestui pasaj a început în aprilie 2022. Și - potrivit lui Robert Negoiță - ar urma să fie gata în aprilie anul acesta.

Primarul Sectorului 3 a declarat în repetate rânduri că vrea ca pasajele să fie gata, de principiu, până la începutul sezonului estival, astfel încât bucureștenii să circule mai ușor spre și dinspre litoral.

Rămâne să vedem dacă vor fi gata la timp.

Pasajul Doamna Ghica ar trebui să fie gata la vară, după ani de așteptări

Pasajul Doamna Ghica, început în 2019, are o istorie destul de zbuciumată. Firea susținea că îl va termina într-un an. Chiar și în august 2020 - în preajma alegerilor locale - PMB a transmis la solicitarea spotmedia.ro că termenul de finalizare pentru pasaj - care nici măcar tablier metalic nu avea la acel moment - era de numai câteva luni.

Între timp, șantierul s-a blocat. Și ulterior a fost reluat. Trustul de Clădiri Metropolitane a comandat tablierul metalic și servicii de montaj în Italia (în condițiile în care doar producătorul italian s-a înscris la licitație).

Iar la finalul lunii februarie s-a terminat asamblarea tablierului metalic. Urmează și montarea de traverse și pregătirea suprafeței de rulare (montarea de predale și asfaltare). Pasajul ar trebui să fie inaugurat în cursul verii, potrivit directorului Trustului de Clădiri Metropolitane, Cristian Hiver.

Bucuresti | Pasajul Doamna Ghica | Februarie 2023

Șanse la două pasaje noi peste Centura Capitalei, în 2023

De ani buni, mulți şoferi așteaptă cele 4 pasaje de pe centura Capitalei. Primul - cel de la Domnești - s-a inaugurat în noiembrie 2022. Iar acum Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) urmează să se ocupe de supralărgirea unui segment din vecinătatea bulevardului Prelungirea Ghencea. Licitația urmează să fie lansată curând, în condițiile în care CNAIR anunță că deja a trimis documentația spre verificare, la Agenția Națională de Achiziții Publice (ANAP).

Mai sunt, deci, încă 3 pasaje în lucru.

Pe 13 martie, fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor Horațiu Cosma a transmis, într-o postare pe rețelele de socializare, că la Pasajul Berceni se sparge placa de beton de pe giratoriul suspendat, după ce în decembrie s-a demolat o placă. Și că, în acest ritm, pe pasajul care trebuia să fie gata în 2022 s-ar putea să nu circulăm nici în 2023.

Cu toate astea, în condițiile în care peste trei sferturi din lucrări sunt executate, e posibil ca asocierea condusă de Trameco SA să reușească să termine totul, în cursul acestui an.

Pasajul Berceni-DNCB. 10.03.2023. Progress Update. All You Need To Know.

De asemenea, în luna ianuarie, secretarul de stat Ionel Scrioșteanu anunța că s-au reluat lucrările la Pasajul Olteniței, iar constructorul, firma Itinera Spa, și-a asumat finalizarea acestora în aprilie. În realitate - cu peste 3 sferturi din lucrare deja realizată - ar fi bine dacă circulația spre pasaj s-ar deschide în 2023.

Pentru al patrulea pasaj de pe Centura Capitalei, cel de la Cernica, e nevoie de un nou constructor (după ce CNAIR a reziliat, în decembrie 2022, contractul cu firma Tirrena Scavi). Așa că nimeni n-ar putea spune acum când va fi gata și acest pasaj.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇