Din 15 august, comunicarea cu instituţiile din subordinea Ministerului Muncii se va face și online. Dar mai există un drum de făcut

Din 15 august, comunicarea cu instituţiile din subordinea Ministerului Muncii se va  face și online. Dar mai există un drum de făcut

Violeta Alexandru anunță că din 15 august cetățenii vor putea comunica și online cu instituțiile din subordinea Ministerului Muncii.

Potrivit acesteia, va fi nevoie doar de un singur drum, la final, pentru ridicarea documentelor solicitate după confruntarea documentelor trimise prin mijloace electronice cu originalul.

”Cetățenii care beneficiază de drepturi și servicii din partea Caselor de Pensii/Agenției pentru Ocuparea Forței de Muncă/Autorității pentru Plăți și Inspecții Sociale, vor putea să comunice electronic cu aceste instituții. Acesta va fi principalul mijloc de comunicare până la momentul eliberării documentului solicitat.

ADVERTISING

Cei care au nevoie de serviciile Ministerului Muncii vor face (până nu ajung aici, nu mă las!) un singur drum, la final – pentru ridicare documente solicitate după confruntarea documentelor trimise prin mijloace electronice cu originalul”, a scris Violeta Alexandru pe Facebook.

Ministrul Muncii spune că se vor evita astfel drumurile către instutuții, cozile și ”statul aplecat ca să poți să auzi ce spune angajatul din spatele zidului”.

Ordinul a fost semnat

Violeta Alexandru a precizat că ordinul ce prevede această măsură a fost semnat, iar instituțiile din subordinea Ministerului Muncii au termen până la 15 august să implementeze acest mecanism de comunicare cu cetățenii.

ADVERTISING

Fără alte drumuri, fără stat la cozi, fără a sta aplecat ca să poți să auzi ce spune angajatul din spatele zidului pe care, până de curând, îl vedeai printr-un mic geam. Pensionarul în picioare, funcționarul comod pe scaun. La București, am schimbat lucrurile radical din acest punct de vedere. Chiar o să fac o nouă verificare pe teren.

Așadar, cei care doresc să comunice electronic cu instituțiile din coordonarea mea, așa vom proceda. Cât mai comod pentru dânșii pentru că pentru ei muncim. Prin e-mail, fie prin portalurile instituțiilor, vom comunica. Instituțiile din subordinea MMPS au termen până la 15 august să implementeze acest mecanism de comunicare cu cetățenii. Ordinul este semnat!”, precizează Violeta Alexandru.

ADVERTISING

Ministrul Muncii subliniază că, dacă în această perioadă s-a putut comunica online pentru mai multe servicii, se poate digitaliza și administrația publică.

”După ce am tot auzit cum nu se poate, nu avem aia, nu se poate cealaltă, e prea riscant, e neclar, o să “forțez” să se poată. #sepoate. Digitalizăm, simplificăm și debirocratizăm la Ministerul Muncii.

Dacă am putut comunica electronic în pandemie (și a fost și ușor și eficient) dacă, de exemplu, pentru reînnoire acte români din străinătate comunicarea lor cu reprezentanții consulatelor, inclusiv pentru comunicarea de acte, se poate electronic, dacă, în România, facem plăți (deci avem încredere să transferăm bani) prin sistem online, vă spun că se poate digitaliza și administrația publică. Dar la modul real, nu de fațadă”, precizează ministrul.

Se va putea și la la ghișeu

Violeta Alexandru afirmă că se așteaptă să întâmpine obstacole, dar spune că le va gestiona.

Mă aștept să întâmpin obstacole, le voi gestiona. Cei care vor să meargă pe acest drum înseamnă că înțeleg că toată lumea s-a schimbat și că administrația din România a rămas (mult) în urmă. Prefer să nu fiu simpatică unui sistem nereformat decât să nu le dau o șansă celor care văd că #sepoate să ne modernizăm. Spre binele tuturor.

Fiecare angajat din sistemul public este și un beneficiar al unui serviciu al ministerului”, mai scrie Violeta Alexandru.

Cei care doresc să transmită în continuare documentele la ghișeu vor putea face acest lucru, precizează ministrul Muncii.

”Pentru cetățenii care doresc să aplice pentru dreptul lor prin transmiterea documentelor la ghișeu, bineînțeles că vor putea face acest lucru în continuare. Mă interesează să oferim cât mai multe oportunități de comunicare cetățenilor, fără a le restrânge pe cele existente”, a menționat Violeta Alexandru.

Citește și:

Violeta Alexandru verifică situaţia în care se află arhivele Caselor de Pensii: Nu poţi gestiona dosarele pensionarilor dacă nu le ai aşezate şi depozitate în ordine


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇