Eliminarea unui semafor a îngreunat considerabil circulația pe Șoseaua Chitilei, în nordul Capitalei, într-o zonă deja afectată de restricții de trafic. N-a fost o întâmplare, ci o încercare a administrației Capitalei de a-i feri de aglomerație pe unii dintre locuitorii din zonă.
N-a funcționat. În loc să ajute, măsura a adus la disperare și mai mulți oameni afectați. Așa că acum se lucrează la o nouă soluție, care să decongestioneze traficul în zonă. Temporar. Măcar puțin.
În apropierea intersecției Șoselei Chitila cu Bulevardul Bucureștii Noi, pe Calea Griviței, se lucrează la Magistrala M6. Și din această cauză prin zonă se circula deja cu dificultate încă de toamna trecută.
O cititoare a spotmedia.ro ne-a semnalat, însă, că circulația a devenit și mai dificilă la începutul acestui an când a dispărut un semafor care le indica verde intermitent șoferilor care veneau de pe Șoseaua Chitilei, cu intenția să vireze la dreapta și să treacă pe sub Podul Constanța.

Fără acel semafor, cozile de mașini de pe Șoseaua Chitilei au început să devină din ce în ce mai lungi. Iar situația nu s-a îmbunătățit sesizabil, între timp.

În aceste condiții, cititoarea spotmedia.ro ne-a întrebat cui poate cere reamplasarea acelui semafor care indica verde intermitent și rezolvarea problemei.
Am întrebat la Primăria Municipiului București (PMB), printre altele:
- cine a eliminat respectivul semafor
- dacă administrația știe despre aglomerația din trafic pe care a cauzat-o lipsa semaforului
- dacă intenționează să repună în funcțiune acel semafor. Sau are alte soluții

PMB a transmis, la solicitarea spotmedia.ro, că Direcția Generală a Poliției Locale a solicitat eliminarea semaforului. Comisia Tehnică de Circulație (CTC) a avizat măsura. Și firma care lucrează la metrou - la cererea PMB - l-a eliminat.
Scopul, potrivit surselor consultate de spotmedia.ro, a fost să lase traficul să se congestioneze, pe segmentul din această zonă a Șoselei Chitilei și să-i determine pe șoferii care au treabă în centru să nu mai treacă pe sub Podul Constanța. Ci să ocolească pe ruta Bucureștii Noi - Str. Jiului - Str. Poligrafiei - Casa Presei - Kiseleff și așa mai departe.

Această soluție presupunea că - în loc să stea la cozi kilometrice până în intersecție - șoferii de pe Șoseaua Chitilei ar fi încercat să schimbe direcția de mers și ajungă, pe câteva străduțe înguste - direct în Bulevardul Bucureștii Noi.
Toată această deviere - au explicat sursele consultate de spotmedia.ro - era menită să le mai ușureze viața locuitorilor de pe străzile mici - cum sunt Carpați, Mircești, Soveja, Aviator Popișteanu etc - pe care s-a deviat traficul pe de Calea Griviței, odată cu începerea lucrărilor la metrou. Pe aceste străduțe ajungeau mulți dintre șoferii care virau dreapta de pe Șoseaua Chitilei și treceau pe sub Podul Constanța.
Or, oamenii care locuiesc pe acele străduțe se plâng că li s-au crăpat casele, din cauza traficului de mașini grele. Sau că nu mai pot sta în curți din cauza noxelor de la mașinile deviate pe străzile lor.
Una peste alta, această deviere a traficului n-a adus prea mari beneficii. Parte dintre șoferii care vin pe Șoseaua Chitilei au rămas fideli drumului prin intersecția cu Bucureștii Noi. Alții au încercat străduțele. Dar până la urmă pe ambele rute s-a ajuns bară la bară.
În aceste condiții, Compania Municipală Managementul Traficului SA a gândit o nouă soluție: semafoarele din intersecție urmează să funcționeze după o nouă diagramă.
Această nouă diagramă a fost deja aprobată de Comisia Tehnică de Circulație a PMB, în urmă cu câteva zile.
Iar acum se lucrează la problemele birocratice. Intervenția la semafoarele din intersecție urmează să fie executată de compania municipală, dar pe cheltuiala asocierii de firme care lucrează la metrou. La acest moment, asocierea de firme trebuie să își exprime acordul pentru cheltuieli și intervenție propuse de Compania Municipală Managementul Traficului SA.
Ulterior - odată cu implementarea noii diagrame de semaforizare - șoferii de pe Șoseaua Chitilei vor aștepta mai puțin verdele, la intrarea în intersecția cu bulevardul Bucureștii Noi. În plus, timpul în care vor avea verde la semafor va fi mai lung.
În consecință, au șanse să circule mai ușor, cel puțin o vreme.
Lucrările la metrou vor continua, însă, în ritm susținut, în zonă. Așa că vor fi, în continuare, restricții care vor afecta serios traficul rutier, deja foarte aglomerat.