Ciucu schimbă fața Sectorului 6: Fără vitrine acoperite și reclame țipătoare. Edilul recomandă aplicarea regulilor la nivelul întregii Capitale

Ciucu schimbă fața Sectorului 6: Fără vitrine acoperite și reclame țipătoare. Edilul recomandă aplicarea regulilor la nivelul întregii Capitale

Până la finele acestui an, toți comercianții care activează în Sectorul 6 trebuie să se asigure că afișajul lor stradal respectă noul regulament aprobat pe 28 martie de Consiliul Local.

Primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu (PNL), a prezentat proiectul de regulament pentru afișaj și publicitate stradală pe 13 mai 2022, într-o conferință de presă.

„Regulamentul se referă la tot ce înseamnă afișaj: firme, copertine și vitrine, spre exemplu.

La acest moment, toate țipă la tine. Sunt deranjante. Arată ca într-un oraș din Africa Centrală sau din vreo zonă subsahariană (...)

Mă și mir că, în 30 de ani de la Revoluție, nu s-a preocupat nimeni de aceste aspecte. La Oradea o să vedeți că s-a preocupat. La Cluj și la Timișoara s-au preocupat. Dar nu la București”, spunea Ciucu, în urmă cu aproape un an.

ADVERTISING

Între timp, regulamentul a fost dezbătut public și revizuit.

Și a fost pus pe ordinea de zi a ședinței de Consiliu Local a Sectorului 6 din data de 28 martie 2023.

Consilierii locali l-au votat în unanimitate, după cum a anunțat primarul Sectorului 6 pe Facebook.

Vitrina trebuie să fi vitrină (și frumos aranjată) iar reclama și afisajul trebuie să fie echilibrate și să nu mai țipe...

Publicată de Ciprian Ciucu pe Marţi, 28 martie 2023

Iată ce înseamnă acest lucru pentru comercianții care activează în Sectorul 6.

Fără vitrine acoperite și reclame țipătoare

Regulamentul adoptat de Consiliul Local al Sectorului 6, prevede, printre altele, că:

  • vitrina unui spațiu comercial nu poate fi acoperită integral, nici măcar cu autocolant (cum se întâmplă acum în cazul multor magazine)
  • comercianții nu au voie să inscripționeze vitrina decât în procent de maxim 25%. Iar pentru anumite informații se poate face doar cu alb.
  • firmele amplasate pe orizontală nu mai pot depăși 25% din înălțimea vitrinei. Lungimea firmei va fi, de regulă, între 33% și 50% din cea a vitrinei (sau fațadei pe care este montată)
  • nu se pot amplasa firme din materiale fără rezistență (pânză, poliplan, carton), iar spațiile comerciale aflate la arterele principale vor putea afișa doar casete luminoase sau litere volumetrice
  • firmele care se amplasează la parter, paralel cu fațada unei clădiri, vor avea o grosime maximă de 0,25 metri
  • copertinele inscripționate vor fi ridicate la minim 2,5 metri de la nivelul trotuarului
  • firmele poziționate în consolă trebuie să respecte noi dimensiuni și reguli
  • firmele publicitare se vor alcătui doar cu respectarea unor reguli. Se limitează numărul de elemente grafice folosite pe aceeași firmă, dar și numărul de font-uri și numărul de culori
  • intensitatea panourilor luminoase trebuie redusă, pe durata nopții, la 35% (ca să nu le creeze probleme șoferilor care conduc în apropiere).
ADVERTISING

Aflați toate condițiile pe care trebuie să le îndeplinească afișajul stradal din Sectorul 6 din textul integral al regulamentului, anexat mai jos:

Până la finele anului, toți comercianții trebuie să își modifice afișajul astfel încât să răspecte aceste condiții.

Iar pentru viitor primăria va aviza afișaj stradal pe raza sectorului doar în condițiile noului regulamentului.

Mai jos găsiți și un ghid pe care Primăria Sectorului 6 îl pune la dispoziția celor care urmează să solicite autorizație pentru afișaj stradal nou sau care trebuie să își modifice reclamele existente.

ADVERTISING

Cine nu respectă prevederile noului regulament de afișaj stradal și publicitate va fi sancționat potrivit legii și a Hotărârii de Consiliu General nr. H.C.G.M.B. nr. 488/2018 (care prevede amenzi cuprinse între 1.000 și 5.000 de lei).


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇