Ce a găsit Ciucă pe șantierele primului drum expres din România. Italienii nu se descurcă, constructorul român termină un lot săptămâna viitoare

Ce a găsit Ciucă pe șantierele primului drum expres din România. Italienii nu se descurcă, constructorul român termină un lot săptămâna viitoare

Premierul Nicolae Ciucă a vizitat, joi, lucrările de pe mai multe șantiere ale primului drum expres care se va inaugura, în România și care va lega Craiova de Pitești. Iată ce a descoperit.

Ca să poată fi construit mai ușor, traseul lung de circa 121 km al Drumului expres Craiova – Pitești a fost împărțite în 4 tronsoane. Fiecare tronson a fost scos la licitație separat.

Așa s-a decis ca primul tronson al drumului expres (17,7 km) - care va face legătura între Craiova și limita județelor Olt si Dolj - să fie construit de italienii de la Tirrena Scavi. Mai exact, firma deținută de italieni este „antreprenor general”, adică va organiza totul, încasează banii de la stat și îi plătește, mai departe, pe cei care muncesc pe șantier. Tirrena Scavi nu vine cu muncitori din Italia, ci angajează de la noi.

ADVERTISING

Toate celelalte 3 tronsoane ale drumului expres sunt construite de UMB Spedition, firma familiei Umbrărescu.

Iată traseele și stadiul în care se află lucrările:

  • Tronsonul 1 (17,7 km) va face legătura între Craiova si limita judeţelor Olt si Dolj. E construit, pe jumătate, de italienii de la Tirrena Scavi. Ar trebui să fie gata, potrivit contractului, la finele acestui an.
  • Tronsonul 2 (41 km) pleacă de la limita județelor Olt și Dolj și ajunge în vestul Slatinei, la Valea Mare. S-au inaugurat deja 16 kilometri, care reprezintă centura orașului Balș. Alți peste 21 km sunt realizați în proporție de peste 98%.
  • Tronsonul 3 (31,75 km) dintre Valea Mare și Colonești. Lucrările sunt realizate în proporție de 27,75% și ar trebui să fie gata în 2024.
  • Tronsonul 4 (31,8 km) dintre Colonești și Oarja-Catanele. Aici a început abia proiectarea, pentru care UMB Spedition are la dispoziție 12 luni. Lucrările vor începe la toamnă sau abia în primăvara lui 2023, dacă vremea va fi nefavorabilă.
ADVERTISING

Ciucă a vizitat joi Tronsonul 1 - unde italienii nu se descurcă prea bine - și porțiunea din Tronsonul 2 pe care UMB aproape că a finalizat-o.

Iată ce a declarat premierul, la finalul vizitei:

Tronsonul 2, Slatina-Balș. Au tot fost discuții și am venit să vedem care este stadiul lucrărilor. Am avut discuții cu constructorul și avem garanția că săptămâna viitoare, pe 28 iulie, acest tronson va putea fi dat în circulație.

Și în acest fel se asigură continuitatea traficului pe drumul expres, pe traseul Slatina-Balș.

Pe Tronsonul 1 – dintre Balș și Craiova - sunt lucrările la 52%. Am discutat cu constructorul (Tirrena Scavi - n.red.). Pornind de la finanțare și până la asigurarea forței de muncă, nu pot să afirm că veștile sunt încurajatoare.

ADVERTISING

Abia după se rezolvă problema finanțării se vor relua lucrările. Dar aceste lucrări nu vor fi finalizate în 2022, cum era în plan. Așa că vom analiza modul în care se desfășoară activitatea acolo. Există deja un certificat negativ emis. Și în funcție de evoluţie se vor lua măsuri în consecință.

Pe celelalte 2 tronsoane, lucrările sunt în grafic. Există și forță de muncă, și planificarea activității. Ne-am bucura foarte mult dacă ele pot fi predate mai devreme”, a precizat Nicolae Ciucă.

Sorin Grindeanu a spus că Tirrena Scavi - constructorul care e în întârziere pe Tronsonul 1 al acestui prim drum expres din România - mai are două șantiere în lucru.

„Mai lucrează la Centura București și la Centura Timișoara. Niciunul dintre șantiere nu merge cum trebuie. Dacă nu își schimbă ritmul, va veni destul de repede și al doilea certificat negativ (iar contractele sale vor fi reziliate - n.red.). Nu-mi doresc acest lucru. Vreau să scoată lucrurile la bun sfârșit. Dar nu putem asista pasivi cum nu se respectă termenele contractuale”, a precizat Sorin Grindeanu.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇