Artiști și designeri de renume au creat 23 de brazi unicat, care vor fi licitați în seara de gală la Muzeul Național de Artă al României

Foto-Festivalul-Brazilor-de-Craciun-2024-1

Început în anul 2021, parteneriatul dintre Muzeul Național de Artă al României și Salvați Copiii România a însemnat în anii parcurși împreună peste 1.000 de ateliere diverse de care au beneficiat 850 de copii. Mulți dintre aceștia au vizitat în această perioadă pentru prima dată Muzeul Național de Artă al României și au luat contact cu capodoperele artei românești și universale. În anul 2024 această colaborare s-a concretizat și într-o expoziție dedicată Zilei Internaționale a Copilului cu lucrări realizate de copii cu nevoi sociale. Colaborarea va continua și pe parcursul anului 2025. 

„Unul dintre cele mai rodnice parteneriate ale MNAR este cel cu organizația Salvați Copiii. Oferim cadrul pentru o excepțională expoziție de artă contemporană cu caracter caritabil, dar și programe educative desfășurate la muzeu pe tot parcursul anului pentru copiii și tinerii aflați în programele organizației. Ideea care animă acest parteneriat este că educația și cultura fac parte din nevoile fundamentale ale ființei umane”, afirmă Călin Stegerean, directorul general al Muzeului Național de Artă al României.

ADVERTISING

Record de generozitate

Numai anul trecut, Festivalul Brazilor de Crăciun a reușit să adune fonduri de un million de euro, pentru restabilirea dreptului egal la educație pentru copiii aflați în risc sever de sărăcie și excluziune socială. Cei 22 de brazi licitați în seara de gală a Festivalului Brazilor de Crăciun, organizată în parteneriat cu Muzeul Național de Artă al României, au asigurat astfel sprijin socio-educațional pentru 16.000 de copii. 

În cadrul Galei Festivalului Brazilor de Crăciun, brazii concepuți și donați de către designeri și artiști recunoscuți din România au fost licitați cu sume cuprinse între 10.000 și 140.000 de euro, de companiile care și-au asumat rolul de actori majori ai responsabilității sociale. În total, suma strânsă a fost de un million de euro din licitația brazilor, vânzarea biletelor de tombolă și sponsorizări. 

Doi brazi și-au disputat primul loc

· UNTOLD CREATIVE TEAM – bradul Metamorphosis, care a fost licitat cu 140.000 euro de către Kaufland România și Catena; 

· Bradul SALVAȚI COPIII, cu sprijinul ȘTEFANIEI MIRCEA –Sunete magice de Crăciun a obținut suma de 140.000 euro, prin efortul comun al Kaufland România, Druid, KULTHO Forever Diamonds, Romanian Business Consult, Banca Comercială Română. 

ADVERTISING

Următorii brazi licitați au fost: 

· ENDORPHIN LAB – ADONIS ENACHE & ATELIER DUAL – Bradul cu Povești – 130.000 euro – au licitat KRUK România și Clifford Chance Badea; 

· DOINA LEVINTZA – Bradul Crăiasa Zăpezii – 100.000 euro – a licitat Catena; 

· MIHAI POPESCU și Tino Mob & TWINS STUDIO – bradul Laolaltă – 65.000 euro – a licitat Banca Comercială Română.

Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii România, a vorbit despre marginalizarea copiiilor provenind din medii vulnerabile și nevoia de a dezvolta politici publice consistente, pentru a-i spijini în mod real pe acești copii: “Un copil al cărui acces la educație, la servicii de sănătate, la comunitate este limitat e un copil care nu se poate dezvolta potrivit potențialului pe care îl are. De aceea este crucial accesul la educație, laolaltă cu politici sociale integrate, care să corecteze vulnerabilitățile. Sărăcia omoară educația, iar responsabilitatea noastră e să diminuăm cât mai mult efectele sărăciei asupra copiilor.”

Sărăcia ucide educația

Daniela si Isabela sunt beneficiare ale programului Școală după Școală Cluj-Napoca, care se desfășoară la Școala Gimnazială Tureni. Fetițele au 10, respectiv 9 ani și mai au șase frați: cinci băieți și o fată. Zece suflete înghesuite și înfrigurate sub un tavan jos, cu găuri, cu un dulap și trei paturi mai mult rupte. Apa o aduc pe rând, cu greutate iarna, de la o cișmea aflată la 300 de metri de casă. În aceeași curte locuiește bunica maternă, care are două camere. În una din ele lasă să doarmă doi-trei copii ai familiei, în schimbul curățeniei, ajutorului în gospodărie, gătitului sau adusului de apă. Toate acestea sunt motive pentru care copiii nu merg zi de zi la școală, nici nu au timp să se joace. Într-una din vizite, întrebând de ce nu a fost Daniela la școală, bunica mi-a răspuns că trebuia să o ajute să facă curățenie. 

ADVERTISING

Conform celei mai recente anchete realizate de Salvați Copiii România,  în rândul familiilor beneficiare ale programelor, organizației:

  • 51,58% afirmă că au un venit de sub 400 lei/membru de familie, 
  • 32,48% dintre familii declară un venit sub 600 lei/membru de familie, 
  • doar 15,9% spun că venitul pe membru de familie depășește 600 lei. 

Astfel:

  • 43% afirmă că banii nu le ajung nici pentru strictul necesar;
  • 36% dintre părinții copiilor afirmă că banii abia le ajung de la o lună la alta;
  • 17% spun că reușesc să se descurce cu banii pe care îi au.

Creatorii care au realizat anul acesta brazi unicat sunt: 

DOINA LEVINTZA • OMID GHANNADI & LE STORE • ADELA PÂRVU DESIGN & NEON LIGHTING • DIANA NICOLAIE & ELA CRĂCIUN • UNTOLD CREATIVE TEAM • LAURA HÎNCU & CREATIV INTERIOR • MIHAI POPESCU & TWINS STUDIO • DHANIEL NORA, cu sprijinul SEPHORA • SMILEY & HAHAHA PRODUCTION • ENDORPHIN LAB - ADONIS ENACHE & ATELIER DUAL • NICU BOCANCEA & FLORĂRIA IRIS • SIMONA & GABRIEL GHERASIM – GALLANTIQUE BOUTIQUE & prof. ANCA IORGA • ANDREEA MOGOȘANU, MOOGU & JOVSKY STUDIO • ARCHITECTURAL CHRISTMAS - ANA & MARIA MOHONEA • ROXANA ACHIM & TEILOR • SUMMER WELL CREATIVE LAB & KAUSTIK • GHEORGHE LIȘIȚA • OANA MANOLIU, în colaborare cu DAN MANOLIU & MARIANA CHISAR – TVR • OANA VLĂDILĂ și OANA MIREA - House of VLAdiLA •  IULIA TOTOIANU & LIBRIS • ARH. ROXANA DAN – STUDIUM ON SPACE | LISA & CO. • DAMIANA PĂUN – VORBEȘTE LUMEA, PROTV.

Acestora li s-a alăturat SALVAȚI COPIII, cu sprijinul ȘTEFANIEI MIRCEA. 

Sponsorii care și-au anunțat până acum sprijinul pentru ediția 2024: 

Diamond: Catena • RBC • Banca Transilvania

Platinum: Smart Soft Power • Mastercard • BCR • ELI PARKS • Kaufland România • MAPEI Romania

Gold: Clifford Chance Badea • Garanti BBVA • PEPCO România • Sky XS Aircargo• BN Business • Renovatio Trading

Silver: Mondial Assistance • CIT ONE • Giscad • Hellimed • Hils Development • Maresi • NEXT • Porsche Finance Group • Rompetrol • Terapia • Viatris.

Mulțumiri Speciale:

TUI Travel, Obsentum, Saga Space, Malvensky, BDG, TIFF, Wild Olive, Ivatherm, DENT ESTET, Davino, Douglas România, Optimize Body Center, Kiehl's, Niran, Depozitarul Central, GETT'S, Lisa&Co, Daskalides, Millennium Tour, Country Spa, Matca, KULTHO Forevever Diamonds, Hype Arena & Kiddo Play Academy, myGheisha, Le Store, PURPLE FLOWERS, MOOGU, Babyliss, Hadar Chalet, Leonidas, Atra Doftana, Conacul Secuiesc, Hotel Epoque, Hotel IAKI, Shinzo Spa, Summer Well

Comitetul de organizare: Florentina Costea, Andreea Nicoleta Deliu-Pașol, Omid Ghannadi, Cristian Hordilă, Amalia Năstase, Dhaniel Nora, Andreea Raicu, Ionuț Stanimir, Ioana Chereji, Gabriela Alexandrescu.

Festivalul Brazilor de Crăciun: Lumea bună face lumea mai bună!

Despre Salvați Copiii România

De 34 de ani, Salvați Copiii România construiește programe sociale, politici publice și practici solide în beneficiul copilului din România. Expertiza și complexitatea proiectelor la nivel național fac din organizație o instituție socială esențială, al cărei rol este medierea între societate și autoritatea publică, în beneficiul copilului. În cele peste trei decenii de activitate, Salvați Copiii a intervenit activ în societate, identificând soluții concrete pentru protejarea și sprijinirea copiilor vulnerabili, și a militat, în același timp, pentru o colaborare viabilă cu autoritățile decidente, pentru asigurarea interesului superior al copilului. Salvați Copiii șia asumat rolul de supraveghere vigilentă a autorităților publice, în așa fel încât acestea să implementeze politici publice de durată care să corecteze cauzele care duc la vulnerabilizarea copiilor. Totodată, organizația a reușit să creeze rețele active de solidaritate, prin încurajarea responsabilității sociale a companiilor și a societății, în sens larg. În calitate de membru al Save the Children, cea mai mare organizaţie independentă din lume care promovează drepturile copilului şi care cuprinde 30 de membri şi desfăşoară programe în 113  ţări, VIZIUNEA noastră este o lume care respectă, pentru fiecare copil, dreptul său la supraviețuire, educație, protecție și participare, asumându-ne MISIUNEA de a obţine progrese importante privind modul în care copiii sunt tratați și producerea schimbărilor imediate și de durată în viaţa acestora. Peste 3.800.000 de copii au fost implicați în programele și campaniile Organizației Salvați Copiii.