Adevărul despre sexul în avion. Și un lucru pe care îl fac pasagerii, iar stewardeselor le place în secret

Adevărul despre sexul în avion. Și un lucru pe care îl fac pasagerii, iar stewardeselor le place în secret
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

De la salariu și instruirea pentru turbulențe la programul de lucru, o însoțitoare de bord dezvăluie cum este de fapt profesia ei. Ea spune și lucrul pe care și-ar dori ca pasagerii să nu-l mai facă, dar și ce anume îi place cel mai mult din ceea ce fac oamenii în avion.

Multe persoane vor să afle, din simplă curiozitate sau pentru că chiar își doresc să urmeze o carieră în acest domeniu, cum este, de fapt, meseria de însoțitor de bord – ce provocări implică, ce beneficii oferă și ce anume le place și le displace cel mai mult celor care lucrează în acest domeniu.

Grace Hampson, o stewardesă care lucrează pe zboruri internaționale, a dezvăluit pentru Sky News câteva lucruri despre profesia ei, pe care poate oamenii nu le cunosc.

Cât câștigă o stewardesă

"Salariul nostru este structurat în trei părți… așa că e greu de oferit un salariu tipic. Suntem plătiți cu un salariu de bază, o indemnizație de zbor și, de asemenea, primim diurne, în funcție de locul în care călătorim", a spus ea.

Potrivit datelor Sky News, în Marea Britanie salariul de bază începe de la aproximativ 19.000 de lire sterline (21.737 de euro) și poate ajunge la 28.000 de lire (32.000 de euro) pe an. "Grosul" vine, însă, din celelalte componente menționate ale venitului.

Programul de lucru

"Nu avem un program de lucru fix pe săptămână… Limitele de timp de zbor sunt stabilite de Autoritatea Aviației Civile. Acestea ne permit să zburăm 900 de ore într-un an și nu mai mult de 100 de ore în 28 de zile consecutive. Primim 28 de zile de concediu pe an."

Pregătirea necesară

Instruirea este diferită pentru fiecare companie aeriană, a precizat Hampson. "Dacă nu aveți deja una, va trebui să obțineți o atestare, care este o calificare profesională de siguranță de care au nevoie toți însoțitorii de zbor. Cursul respectiv poate fi urmat într-o săptămână. După aceea, va trebui să fiți calificat pentru o anumită aeronavă, pentru a învăța despre lucruri precum echipamentul de siguranță și exercițiile de urgență. Duratele pregătirii pot să difere", a explicat ea.

Cel mai mare câștig

Șansa de a explora este cel mai mare avantaj al acestei profesii, consideră Hampson.

"A întâlni oameni diferiți și a învăța despre culturi diferite este incredibil. Și îmi place, de asemenea, programul flexibil care vine odată cu zborurile pe distanțe lungi", a explicat ea.

Ce fac pasagerii și nu-i place unui stewardese

Un lucru pe care stewardesa britanică și-ar dori ca pasagerii să nu-l mai facă este să întrebe dacă își pot schimba locurile în timp ce se îmbarcă.

"Suntem bucuroși să primim și să le oferim pasagerilor cât mai mult confort posibil în timpul zborului, dar trebuie ca toți pasagerii să-și ocupe locul alocat pentru decolare. Greutatea și echilibrul aeronavei sunt bine calculate, iar acest lucru include atât pasagerii, cât și încărcătura și alți factori. Distribuția corectă a greutății este esențială pentru ca aeronava să mențină stabilitatea și controlul. Pe scurt, decizia nu este la latitudinea însoțitorilor de bord!", a precizat ea.

Hampson a menționat un alt lucru care îi displace: "Mulți oameni ne numesc 'chelnerițe în cer' și, deși o parte din munca noastră este să oferim servicii excelente, cel mai important lucru este să ne păstrăm pasagerii în siguranță. Putem face față unui număr mare de urgențe care pot apărea în aer, cu mai puține resurse decât ați avea la sol. Este o mare responsabilitate, la care fiecare însoțitor de bord a muncit din greu de-a lungul carierei sale."

Limbajul secret

Probabil că fiecare companie aeriană are propria versiune a unui limbaj secret. "Totuși, cel mai comun limbaj secret pe care îl folosim este să ne transmitem în cabină atunci când avem nevoie de o porție de ceai sau de încă o porție de pui", a explicat ea.

Cel mai bun moment pentru a călători

Pentru o stewardesă cu experiență, momentul ideal pentru a zbura este dimineața devreme: "Călătoria până la aeroport este de obicei mai ușoară, iar zborurile de dimineață tind să fie mai puțin costisitoare. Marțea și miercurea sunt în mod normal cele mai bune zile pentru zboruri mai ieftine."

Aeroportul preferat

"Aeroportul meu preferat este… Aeroportul Internațional Los Angeles. Ar putea fi o opinie nepopulară, întrucât are reputația de aglomerație. Nu numai că oferă o experiență excelentă de cumpărături și restaurante, dar are și cele mai multe zboruri către și dinspre alte aeroporturi, ceea ce înseamnă că poți ajunge în locuri uimitoare."

Regulile pentru servirea alcoolului

"Urmăm o politică foarte strictă în ceea ce privește servirea alcoolului la bord… mai ales când zburăm pe distanțe atât de lungi. Monitorizăm întotdeauna ca oamenii să nu exagereze."

Cel mai bun truc pentru împachetat

Cel mai bun sfat pentru împachetat pe care îl oferă Hampson este rularea hainelor în loc de împăturirea lor. "Cumva, acest lucru creează mai mult spațiu și pot îndesa mai multe. Când îmi fac bagajele pentru o călătorie, încerc să păstrez ținutele în palete de culori similare, astfel încât să pot purta din nou o pereche de pantaloni sau un pulover și să combin lucrurile pe care le-am luat cu mine", a explicat ea.

Ceva surprinzător despre care oamenii nu știu

"Nu întoarcem pur și simplu aeronava și revenim acasă. Mulți pasageri ne întreabă dacă vom zbura cu aeronava direct acasă după un zbor lung. Din cauza odihnei necesare, de obicei, rămânem la destinație o noapte sau două înainte de a lucra pe zborul de întoarcere. Un alt echipaj ne va aștepta să ajungem la destinație și să preia aeronava. Apoi, acesta va lucra, la rândul său, în zborul de întoarcere."

Niciun accident

Hampson nu a avut parte de niciun accident. "Aviația continuă să fie unul dintre cele mai sigure moduri de călătorie. Chiar înainte să intru în branşă, tatăl meu era pilot și am călătorit mult cu el. În total, am avut 36 de ani (atât ca pasager, cât și ca însoțitor de bord) fără măcar un accident la limită".

Adevărul despre partidele de sex la bord

"Mile high club", cum sunt denumite în jargon partidele de sex în timpul zborului, sunt un mit, dar asta nu înseamnă că nu există oameni care încearcă să intre în acest club imaginar. Însă nu se întâmplă atât de des cum își imaginează lumea. "Securitatea sporită și patrularea regulată a cabinei fac acest lucru aproape imposibil", a precizat ea. Acest "aproape" le dă, probabil, speranțe unora.

Stewardesele sunt speriate de turbulențe?

"Turbulențele nu mă sperie deloc… În timpul turbulențelor, facem în mod regulat verificări de siguranță în cabină. Ne asigurăm că pasagerii continuă să poarte centurile de siguranță și, bineînțeles, verificăm starea lor generală. Ne deplasăm prin cabină calm și fără panică, ceea ce cred că îi ajută pe pasageri.

De asemenea, suntem bucuroși să le explicăm pasagerilor noștri ce sunt turbulențele și de ce se întâmplă. Recent, am început o serie de întrebări frecvente pentru piloți pe canalul meu de TikTok, care îl prezintă pe tatăl meu, un pilot pensionat. Vorbim despre turbulențe, printre alte subiecte, iar urmăritorii au spus că i-a ajutat cu adevărat", a spus ea.

Lucrul pe care îl fac pasagerii și pe care stewardesele îl iubesc în secret

"Încerc să par calmă când pasagerii aplaudă la aterizarea avionului, dar… dar în adâncul sufletului, îmi place. Zburăm cu niște piloți talentați și merită aplauzele, pentru că ne-au adus pe toți acolo în siguranță", a mărturisit stewardesa britanică.

T.D.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇