60% dintre angajații de la stat cred că pandemia a contribuit la digitalizarea instituțiilor

60% dintre angajații de la stat cred că pandemia a contribuit la digitalizarea instituțiilor

După un an de lucrat de acasă și de schimbări din cauza pandemiei putem deja să tragem unele concluzii. Astfel, compania Zitec a realizat un studiu național pentru a afla cum s-au adaptat instituțiile publice lucrului de acasă.

La Studiul Regista au participat reprezentanți din peste 400 de instituții publice din toate județele țării în perioada 15 februarie – 14 martie 2021. Cei mai mulți dintre respondenți provin din următoarele sectoare publice de activitate: administrații publice locale (30%), învățământ (25%), urmate de sănătate (10%) și instituții guvernamentale (10%).

ADVERTISING

Iată principalele concluzii:

  • 75% dintre angajații din sectorul public care au lucrat de acasă parțial sau permanent s-au simțit cel puțin la fel de productivi ca atunci când își desfășurau activitatea la birou.
  • 71% dintre respondenții care au lucrat de la distanță consideră că cel mai mare beneficiu al lucrului de acasă a fost timpul câștigat prin faptul că nu s-au mai deplasat la birou
  • 55% au apreciat flexibilitatea în organizarea timpului de lucru
  • 17% au declarat că au avut costuri lunare mai mici pe perioada cât au lucrat de acasă.
ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

Deși 60% dintre funcționari consideră că pandemia a contribuit la digitalizarea instituției la care lucrează, 85% dintre aceștia nu au urmat niciun curs de digitalizare în contextul schimbării modului de lucru.

Mai mult, peste jumătate dintre respondenți folosesc în continuare adresele de e-mail personale în interes de serviciu, iar 65% nu au folosit un sistem VPN (Virtual Private Network) pentru o conexiune securizată în utilizarea aplicațiilor instituției.

Părțile dificile ale lucratului de acasă

Din datele rezultate, printre cele mai mari dificultăți cu care s-au confruntat angajații din sectorul public în lucrul la distanță au fost:

ADVERTISING
  • comunicarea cu echipa (37%),
  • singurătatea (26%),
  • lipsa spațiului sau a mobilierului adecvat (25%).

Deși majoritatea angajaților au considerat că, în perioada în care au lucrat de la distanță, comunicarea eficientă cu colegii a fost o provocare, 27% dintre respondenți spun că nu au folosit nicio aplicație pentru a organiza videoconferințe cu echipa, iar 67% nu folosesc semnatura electronică.

Înainte de pandemie, aproape 70% dintre respondenți au spus că nu au mai lucrat niciodată de acasă.

În timpul stării de urgență:

  • aproximativ 55% au lucrat exclusiv de acasă,
  • 20% au lucrat parțial de acasă și parțial de la birou,
  • 25% au continuat să lucreze exclusiv de la birou.

Totodată, 20% dintre respondenți au lucrat de la distanță și în Starea de Urgență și continuă să lucreze de acasă și în prezent.

Citește și articolele zilei pe SpotMedia.ro

A.G.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇