Norvegia e îngrijorată de apariția unor hemoragii cutanate la tineri vaccinați cu AstraZeneca, deși nu s-a stabilit încă nicio legătură

Norvegia e îngrijorată de apariția unor hemoragii cutanate la tineri vaccinați cu AstraZeneca, deși nu s-a stabilit încă nicio legătură

Autorităţile sanitare norvegiene şi-au exprimat îngrijorarea sâmbătă cu privire la cazuri de hemoragii cutanate la persoane relativ tinere cărora li s-a administrat o doză de vaccin AstraZeneca împotriva COVID-19, informează AFP.

Deşi nu s-a stabilit încă nicio legătură cu vaccinul, "acest lucru este grav şi poate fi un semn al scăderii numărului de trombocite", a avertizat Institutul norvegian de Sănătate Publică, care suspendase deja vaccinul "ca măsură de precauţie" din cauza preocupărilor legate de formarea de cheaguri de sânge.

Institutul invită acum persoanele sub 50 de ani care prezintă simptome la mai mult de trei zile de la vaccinare să meargă la medic.

În plus, trei lucrători din domeniul sănătăţii au fost internaţi recent la spitalul universitar din Oslo pentru cheaguri de sânge după ce li s-a administrat vaccinul AstraZeneca. De asemenea, un deces a survenit ca urmare a unei hemoragii cerebrale.

Din nou, autorităţile sanitare din ţară nu au stabilit încă o legătură cu administrarea vaccinului AstraZeneca, dar investighează cazul.

Vaccinarea cu AZ, suspendată

Norvegia, ca şi Islanda sau Danemarca, a anunţat joi suspendarea injecţiilor cu vaccin AstraZeneca, invocând principiul "precauţiei" din cauza temerilor legate de formarea de cheaguri de sânge.

"Aşteptăm informaţii pentru a vedea dacă există o legătură cu vaccinarea", a declarat un înalt reprezentant al Institutului Naţional de Sănătate Publică, Geir Bukholm, într-o conferinţă de presă.

Agenţia norvegiană pentru medicamente a mai spus sâmbătă că "examinează mai atent rapoartele privind cheaguri de sânge şi sângerări pentru toate vaccinurile contra coronavirusului".

Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) a declarat vineri că nu există "niciun motiv pentru a nu utiliza" vaccinul AstraZeneca şi că pentru moment nu a fost găsită nicio legătură de tip cauză-efect între vacin şi formarea de cheaguri de sânge.

Citește și:

În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇