Cancerul de prostată, al doilea cel mai frecvent cancer în rândul bărbaților

Cancerul de prostată, al doilea cel mai frecvent cancer în rândul bărbaților
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Societatea Națională de Oncologie Medicală din România și Societatea Națională de Medicina Familiei, împreună cu compania Astellas Pharma, anunță lansarea campaniei „Ce faci azi?”. Această inițiativă își propune să crească gradul de conștientizare cu privire la importanța efectuării screeningului pentru cancerul de prostată și să încurajeze bărbații să aibă o discuție deschisă cu medicul de familie cu privire la starea de sănătate a prostatei.

Despre prostată

Glanda prostatică este o parte a sistemului reproducător masculin și are rolul de a produce lichidul

seminal care ajută la transportul spermatozoizilor. Situată sub vezică urinară și în fața rectului, prostata poate crește în mărime odată cu înaintarea în vârstă, ceea ce poate duce la diverse probleme de

sănătate.

Cancerul de prostată: o realitate alarmantă

Cancerul de prostată ocupă locul doi în rândul celor mai frecvente forme de cancer în rândul bărbaților din România, după cancerul pulmonar. Această afecțiune se dezvoltă adesea într-un ritm lent, în cursul a mai multor ani, subliniind astfel importanța unui diagnostic precoce.

ADVERTISING

În fiecare an, în România, sunt înregistrate peste 8000 de cazuri noi de cancer de prostată, iar

aproximativ 2400 de decese sunt atribuite acestei maladii. Cu toate acestea, cancerul de prostată poate

fi tratat eficient atunci când este identificat în stadiile incipiente.

Depistarea timpurie salvează vieți

Campania "Ce faci azi?" pune în lumină importanța depistării precoce, subliniind că aceasta poate face diferența în salvarea vieții. De multe ori, cancerul de prostată poate fi identificat înainte ca simptomele să devină evidente prin efectuarea unor teste de screening, cum ar fi măsurarea nivelului de antigen

specific prostatic (PSA) din sânge sau prin examinarea clinică a prostatei prin intermediul tușeului rectal. În cazul unor rezultate neobișnuite, medicul va recomanda teste suplimentare pentru confirmarea diagnosticului, inclusiv ecografie, RMN sau chiar o biopsie.

ADVERTISING

Conștientizarea simptomelor și a riscurilor

În stadiile incipiente, cancerul de prostată nu prezintă simptome evidente, de aceea, screening-ul este

esențial și se recomandă începând cu vârsta de 45-50 de ani. Simptomele pot apărea abia atunci când

tumora crește și exercită presiune asupra uretrei, generând probleme legate de urinare, cum ar fi nevoia de a urina frecvent, în special pe timp de noapte, jet urinar slab, durere și senzație de arsură în timpul urinării sau ejaculării, precum și prezența sângelui în urină sau spermă. Aceste simptome nu trebuie

ignorate, dar nici nu sunt un semn cert de cancer de prostată. Prin urmare, investigațiile periodice sunt de o importanță crucială, în special pentru bărbații cu istoric familial de cancer de prostată.

Informație și educație

În cadrul campaniei "Ce faci azi?", Societatea Națională de Medicină de Familie va distribui pachete educaționale către aproximativ 9000 de medici de familie din întreaga țară. Aceste pachete conțin scrisori adresate medicilor, postere informative și broșuri educaționale destinate pacienților. Aceste materiale vor contribui la creșterea gradului de conștientizare și educare a publicului cu privire la riscul de cancer de prostată și la importanța depistării timpurii.

ADVERTISING

De asemenea, în cadrul campaniei, vor fi realizate interviuri și articole scurte difuzate pe canalele de radio și TV pentru a sublinia importanța screening-ului pentru cancerul de prostată. Mediatizarea largă a campaniei ”Ce faci azi?” prin toate canalele de informare, poate ajuta publicul larg să conștientizeze mai bine importanța diagnosticării precoce a acestei boli.

Fiecare bărbat trebuie să fie informat cu privire la riscul de cancer de prostată și să aibă o discuție cu

medicul de familie despre opțiunile de screening disponibile. Depistarea timpurie poate face diferența în lupta împotriva acestei boli. Este momentul să începi o discuție cu medicul de familie și să-ți iei

sănătatea în propriile mâini.

Pentru informații suplimentare despre campanie și resurse disponibile, vă invităm să contactați:

Societatea Națională De Oncologie Medicală din România

Adresa: România, București, sector 3, Str. Foisorului, nr.2A, bl. E, et. 3, ap. 3, camera 2

E-mail: contact@snomr.ro

Societatea Națională de Medicina Familiei

Adresa: Str. Popa Nan nr. 65, parter, ap. 1, sector 2, București

E-mail: office@snmf.ro

Telefon: +(40) 21 315 4656

S.C. Astellas Pharma S.R.L.

Informații suplimentare se pot obține la http://www.astellas.com și la S.C. Astellas Pharma S.R.L.,

One United Tower, Calea Floreasca, Nr. 165, Sector 1, București, tel: 0213610495/97/98 și fax: 0213610496

Societatea Națională De Oncologie Medicală din România

Societatea Națională de Oncologie Medicală din România (S.N.O.M.R.) este o organizație non-profit

dedicată promovării excelenței în oncologie și susținerii profesioniștilor din domeniu pentru a oferi cea mai bună îngrijire pacienților cu afecțiuni oncologice.

Despre Societatea Națională de Medicina Familiei

Societatea Națională de Medicină de Familie (SNMF) este cea mai mare și mai puternică societate profesională medicală din România, cu scopul de a contribui la asigurarea continuității și coerenței politicii de asistență medicală primară/de familie în România.

Despre Astellas

Astellas Pharma Inc. este o companie farmaceutică angajată în activități în peste 70 de țări din întreaga

lume. Angajamentul nostru pentru a schimba ziua de mâine se reflectă nu numai în dezvoltarea de medicamente și tratamente noi, inovatoare și eficiente pentru pacienți și medici, ci și în importanța pe care o acordăm impactului nostru asupra comunităților în care operăm și locuim. Pentru mai multe informații, vă rugăm să vizitați site-ul nostru la https://www.astellas.com/ro.