Nicușor Dan povestește despre cum a ajuns „să se tundă” pe TikTok și cât îl costă

Nicușor Dan povestește despre cum a ajuns „să se tundă” pe TikTok și cât îl costă
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Primarul Capitalei, Nicuşor Dan, candidat independent la alegerile prezidenţiale, a declarat vineri că a angajat o echipă de TikTok care se descurcă foarte bine, şi cu care realizează subiecte uşoare sau foarte uşoare, cum ar fi să se tundă şi a avut o creştere pe acest cont. El a precizat că a costat de ordinul a 10 sau 15 mii de euro, din echipă făcând parte patru tineri.

„Am învăţat că pe TikTok trebuie să faci nişte filme într-un anumit fel, să ai bucăţele foarte mici, care să dea o imagine de dinamism, să te duci şi pe subiecte mai uşoare, pentru că TikTok este şi informaţie, dar este şi divertisment.

Şi am angajat o echipă de TikTok care, iată că se descurcă foarte bine. Încercăm să vorbim şi pe subiecte uşoare sau foarte uşoare, cum ar fi să mă tund, şi în felul ăsta, alternând uşor cu serios, am avut o creştere”, a declarat Nicuşor Dan la Digi24.

El a precizat că sunt foarte mulţi voluntari.

„Eu încă de acum două luni am spus că aceasta va fi o campanie a oamenilor, a voluntarilor, în care aparatele de partid vor conta mai puţin. Sunt foarte mulţi oameni reali, cu carne şi oase, care retransmit anumite mesaje şi atunci se creează un bulgăre şi atunci algoritmul vede că e un interes şi îl promovează şi la mai mulţi oameni”, a spus el.

Întrebat dacă apelează la microinfluenceri, Nicuşor Dan a arătat că „echipa sa de TikTok i-a semnalat nişte oameni care sunt foarte populari, care au 400 de mii, 500 de mii de urmăritori, care din proprie iniţiativă îi mai trimit câte o inimioară, câte un like”.

„Pentru că multă lume foloseşte TikTok, şi pentru informaţie şi pentru divertisment, cred că TikTok-ul va avea un rol important. Eu lucrez din 2011 la pagina de Facebook, unde de-a lungul timpului am şi sponsorizat, ştiţi că pe TikTok nu se sponsorizează. De-a lungul timpului am şi sponsorizat, am ajuns să avem 300 de mii de urmăritori, numai că avem urmărire mult mai multă pe TikTok decât pe Facebook”, a precizat primarul Capitalei.

El a subliniat, despre Călin Georgescu, că „e dovedit că s-au plătit microinfluenceri, că a existat o tehnologie care să păcălească algoritmul TikTok şi, pentru o supraexpunere politică, cum a avut domnia sa, politica TikTok ar fi spus ca oamenii, partea umană a TikTok să intervină şi să limiteze, aşa cum a făcut la alţi politicieni care au făcut publicitate în acelaşi timp şi n-au intervenit”, a explicat Nicuşor Dan.

Primarul Capitalei a dat și detalii despre echipa care se ocupă de Tik Tok.

„Sunt două fete cu ideile şi doi băieţi cu filmatul şi cu montatul. Şi ei reuşesc să facă două sau trei filme pe zi, de 30 de secunde. Şi avem şi un canal. Am făcut o publicitate tot pe TikTok pentru un număr de WhatsApp şi pe numărul ăla de WhatsApp ne scriu mulţi oameni şi există o echipă de 3-4 persoane care face corespondenţa.

Deci asta este toată echipa de TikTok pe care o am”, a explicat primarul. Despre costurile acestei campanii de TikTok, Nicuşor Dan a spus că este „de ordinul 10 sau 15 mii de euro, doar munca acestei echipe”.

Banii de campanie: 2,5 milioane de lei din mici donaţii

Nicuşor Dan a explicat și de unde are bani pentru campanie. Pentru moment, a strâns aproape 2,5 milioane de lei din mici donaţii, de la cam 8.000 de români, oameni simpli şi aşteaptă să mai primească cam de ordinul a 2 milioane de lei. El a menţionat că panotajul în ţară l-a costat 200.000 de euro, pentru două luni.

„Pentru moment, am strâns aproape 2,5 milioane de lei din mici donaţii, de la cam 8.000 de români, oameni simpli. Este public pe pagina nicusordan.ro şi, în afară de asta, mai sperăm să mai strângem de la oameni de afaceri sume mai mari. Deocamdată nu am primit astfel de sume, dar estimăm, aştept să mai primim cam de ordinul a 2 milioane de lei”, a spus Nicuşor Dan, despre bani pe care i-a strâns în precampanie.

Despre panotajul din ţară, Nicuşor Dan a spus că l-a costat 200.000 de euro, pentru două luni.

„Sunt 320-330 de panouri, în toată ţara. Întâmplător am aflat în campania din noiembrie panotajele principalelor candidaţi au fost peste un milion de euro”, a precizat el, arătând că el a pus mai puţine panouri.

Previziuni pentru turul unu și turul doi

Despre posibilele rezultate ale alegerilor prezidențiale, Nicuşor Dan, a declarat că în turul 2 o să fie un candidat pro-occidental şi un candidat izolaţionist, dacă ar fi mâine alegeri şi candidatul izolaţionist probabil că e George Simion. Primarul a mai spus că, pentru intrarea în turul 2, aşa cum sunt sondajele azi, lupta se dă între el şi Crin Antonescu, dar mai sunt 6 săptămâni.

„În turul 2 o să fie, dacă alegerile ar fi zilele acestea, o să fie un candidat pro-occidental şi un candidat izolaţionist. Candidatul izolaţionist probabil că e George Simion, şi pentru intrarea în turul 2, aşa cum sunt sondajele azi, lupta se dă între mine şi Crin Antonescu. Dar mai sunt şase săptămâni”, a spus Nicuşor Dan.

El a spus și că are un mesaj pentru toţi românii în care încearcă să le spună că este o opţiune Rusia şi o opţiune România.

„Eu vreau să fiu acest candidat al multor români care vor şi schimbarea şi direcţia occidentală, şi sper ca cât mai mulţi dintre ei să aleagă această alternativă”, a arătat el.

Primarul a subliniat și că şi-ar fi dorit susţinerea USR.

„Evident că mi-aş fi dorit, pentru că este o compatibilitate parţială între publicul care mă simpatizează şi cei care simpatizează USR. Şi bineînţeles că şi logistic ar fi fost mult mai simplu cu USR-ul”, a explicat el. 


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇