Ministrul Turismului vrea să promoveze România cu influenceri, inclusiv din străinătate

Ministrul Turismului vrea să promoveze România cu influenceri, inclusiv din străinătate
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Ministrul Turismului, Daniel Cadariu, vrea să angajeze o firmă de publicitate care să apeleze la influenceri, în promovarea destinaţiilor turistice din România.

„Noi am făcut un studiu de piaţă la minister, pentru a putea să dimensionăm achiziţia publică, să vedem costul, bugetul. Sper să ne mişcăm foarte repede şi să livrăm în trimestrul trei acţiuni concrete de promovare a destinaţiilor din România”, a spus Cadariu, marți, la Profit News TV.

Ministrul vrea să promoveze tot ce înseamnă turismul de city break, combinat cu turismul festivalier.

ADVERTISING

Ministerul are un buget pentru marketing şi publicitate de 3 milioane de euro, care „e mult faţă de ce nu s-a făcut în trecut, dar prea puţin faţă de necesităţi”. 

Urmează o achiziţie publică şi pentru o promovare online, TV, pe două ţări ţintă de turişti străini, care vin în România, şi anume Germania şi Marea Britanie.

Despre situaţia din turism, ministrul Cadariu a spus că, dacă e să analizăm indicatorii intermediari, ei arată că în primele 4 luni ale anului au fost în jur de 2,4 milioane de turişti, dintre care 84% sunt români.

ADVERTISING

Despre litoralul românesc: E de râs și nu prea

Cadariu a comentat și taxa de 200 de lei pentru amplasarea unui cearşaf la malul mării, impusă pe o plajă din Năvodari.

„E de râs şi nu prea, poate că e mai curând de plâns. Din punctul meu de vedere, a fost o iniţiativă total nefericită a unui operator de acolo şi nu numai pentru actul în sine (...) ci pentru semnalul negativ, din punctul meu de vedere, pe care îl poate da pentru turişti, din ţară şi afară”, a spus ministrul.

Cadariu a afirmat că administratorii plajelor sunt cei de la Apele Române, iar operatorii de turism au contracte de concesionare cu Apele Române, ministerul clasificând aceste activităţi turistice.

ADVERTISING

Legea spune, pentru o suprafaţă concesionată, că 70% poate fi folosită în scop comercial şi 30% trebuie asigurat accesul oricui, general.

„Dacă făcea referire la porţiunea de 30%, e clar că se încalcă o prevedere legală. Voi trimite reprezentanţii noştri la faţa locului, să se lămurească asupra cazului. Un lucru este cert, dacă afişul se referea la procentul de 70%, e cerere şi ofertă”, a afirmat Cadariu.

Ministrul i-a îndemnat pe turiştii care se simt nedreptăţiţi să apeleze la instituţii, în primul rând la ANPC.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇