Mai mulţi influenceri din vest, cu sute de mii de urmăritori pe TikTok, Instagram şi Twitch, promovează ştiri pozitive despre China, conform unui contract valabil până la finalul Jocurilor Paralimpice de iarnă de la Beijing, notează The Observer.
Potrivit sursei citate, guvernul chinez, îngrijorat de reacţiile împotriva Chinei după anunţul câtorva naţiuni cu privire la boicotarea diplomatică a Jocurilor Olimpice, a angajat profesionişti în PR din vest pentru a-şi promova o imagine mai bună în social media.
În noiembrie, când americanii anunţau boicotul diplomatic, Vipinder Jaswal, colaborator Newsweek din SUA şi fost conducător al Fox News şi HSBC, a semnat un contract de 300.000 de dolari cu reprezentanţa Chinei la New York pentru “strategia şi execuţia” unei campanii de promovare a Jocurilor Olimpice şi Jocurilor Paralimpice de la Beijing în SUA.
Conform înţelegerii, în perioada 22 noiembrie – 13 martie (data încheierii Jocurilor Paralimpice), fiecărui influencer i se cere să producă trei până la cinci materiale potrivite pentru publicul ţintă.
Jaswal susţine că firma sa a primit aproximativ 50 de propuneri de la influenceri printre care se află şi foşti sportivi.
Contractul prevede că 70 la sută din conţinut trebuie să fie legat de cultură, incluzând istoria Beijingului, momente culturale, viaţa modernă a oamenilor şi noile trenduri. 20 la sută din conţinut trebuie să sublinieze cooperarea şi lucrurile bune din relaţia China – SUA.
Jaswal a primit 210.000 de dolari la scurt timp după semnarea contractului. El i-a promis Beijingului că influencerii săi vor atrage milioane de reacţii pozitive pe platformele de social media.
Jocurile Olimpice de la Beijing vor începe la 4 februarie, iar Jocurile Paralimpice sunt programate să înceapă la 4 martie.