Bode a venit cu concluziile Corpului de Control în cazul BMW-uri pentru Poliţie: Totul e util şi legal, Drulă se autodenunţă. Liderul USR arată "unde minte Bode"

Bode a venit cu concluziile Corpului de Control în cazul BMW-uri pentru Poliţie: Totul e util şi legal, Drulă se autodenunţă. Liderul USR arată "unde minte Bode"

Ministrul de Interne, Lucian Bode, a prezentat concluziile Corpului de Control, după ce a verificat achiziţia BMW-uri pentru Poliţie, concluzionând că ”licitaţia este corectă, iar domnul Drulă dezinformează cu bună ştiinţă”.

Iată principalele constatări ale Corpului de Control aşa cum au fost prezentate de Bode:

  • Necesitatea achiziţiei este una reală şi evidentă.
  • Poliţia Rutieră are nevoie imperativă de mijloace performante pentru atingerea obiectivului naţional de reducere a numărului de victime ale accidentelor rutiere.
  • Toată documentaţia tehnică a fost întocmită, analizată şi agreată de către structurile de specialitate ale MAI, ale Ministerului Transporturilor, primind totodată şi girul unui evaluator extern al Băncii Europene de Investiţii.
  • Întregul proces de achiziţie publică s-a derulat de către autoritatea contractantă - IGPR - cu respectarea principiilor de obiectivitate, transparenţă şi legalitate, trecând prin toate filtrele instituţionale.
  • Avizul de conformitate, fără de care nu se putea finaliza licitaţia, a fost dat de ANAP, autoritatea care supraveghează toată achiziţiile din România
ADVERTISING

După ce a terminat cu constatările Corpului de Control, Bode a trecut la atac asupra fostului ministru Drulă de la Transporturi, actualmente şeful USR:

  • Îmi pare rău că unii vor fi dezamăgiţi, dar licitaţia este corectă, iar dl Drulă dezinformează cu bună ştiinţă
  • În mai 2021, Ministerul Transporturilor, condus de Cătălin Drulă, a aprobat cererea de finanţare
  • În 5 iulie 2021 în baza acordului MT s-a semnat contractul de finanţare. 
  • Contractul este semnat între Ministerul Transporturilor şi IGPR. Reprezentantul MT a fost Cătălin Drulă. 
  • Drulă face acuzaţii grave, cu atac la persoană, vorbind de documente semnate de către dânsul. Ar fi de râs dacă nu ar fi de plâns.
  • Drulă cere DNA să se autosesizeze. Ce ar trebui să înţelegem acum? Că se autodenunţă.
  • Drulă sesisează OLAF şi Parchetul European în condiţiile în care acest contract şi specifiaţiile tehnice au fost pe masa miniştrilor Drulă şi Ghinea.
  • Întreaga documentaţie o punem la dispoziţia tuturor instituţiilor competente şi vom susţine orice demers al acestora.
  • S-a gândit ce va spune procurorilor, cum şi de ce a semnat acel contract cu acele specificaţi pe care azi le numeşte cu dedicaţie? Domnul Drulă nu a uitat ce a semnat, a sperat că vom uita noi, toţi ceilalţi.
  • Eu personal nu mai am nicio aşteptare şi nu aştept replica domnului Drulă oricât de ilară ar fi
  • Cei care încearcă prin dezinformări şi minciuni pentru a denatura scopul acestor proiecte pentru a obţine un capital politic sunt oameni mici
ADVERTISING

Replica lui Drulă: Bode minte!

Replica lui Cătălin Drulă a venit imediat după conferinţa ministrului Bode.

Liderul USR neagă toate acuzațiile într-o postare pe Facebook, spunând că "Bode a ieșit astăzi cu fumigene penibile. A făcut o conferință ca să inducă voit o confuzie între finanțarea europeană a unui proiect de siguranță rutieră și licitația organizată de subordonații lui cu dedicație". Drulă a demontat acuzaţiile ministrului punct cu punct şi a arătat "unde minte Bode" şi de ce nu va scăpa de răspundere pentru "licitaţia cu dedicaţie".

Iată argumentele lui Drulă:

  • Poliția Rutieră are un proiect pe fonduri europene numit Dezvoltarea unui sistem mixt mobil de monitorizare a traficului rutier privind încălcarea regulilor de circulație (cod MySmis 125180, Programul Operațional Infrastructură Mare)
  • Bugetul proiectului este de peste 100 de milioane de lei și prevede 250 de aparate pentru măsurarea vitezei de circulație a autovehiculelor, 4.000 de dispozitive mobile, 1.400 de imprimante mobile termice, 44 de sisteme electronice mobile de depistare a substanțelor stupefiante în salivă, un sistem de colectare a datelor pentru siguranţa în trafic și 300 de autospeciale de poliţie.
  • Contractul de finanțare europeană pentru proiectele de siguranță rutieră din POIM se semnează de către Ministerul Transporturilor și MAI.
  • Evident că am aprobat un proiect de siguranță rutieră din fonduri europene.
  • Unde minte Bode: Documentele pe care le arată Bode cu detalii tehnice sunt elaborate de el și de subordonații săi.
  • Nu are nicio treabă Ministerul Transporturilor cu girofare, radare și mașini de poliție.
  • Nu veți găsi semnătura mea pe vreo așa-zisă anexă cu detalii tehnice.
  • Anexa de care vorbește Bode e elaborată și semnată de el și subordonații lui.
  • Din tot proiectul, până în prezent, Bode nu s-a preocupat decât de achiziția mașinilor, pe care le-a și dublat la număr (au ajuns 600 - probabil avea mai multe de vândut prietenul președintelui).
  • Nimic din celelalte dotări nu a fost achiziționat, mii de echipamente care trebuiau să contribuie la siguranța rutieră. Doar mașinile cu dedicație.
  • Licitația (achiziția publică) este făcută de Bode și subordonații săi.
  • Responsabilitatea pentru cerințele cu dedicație le aparține 100% legal
ADVERTISING

Mai mult, puțin mai târziu Drulă a revenit pe Facebook cu o postare în care arată că inclusiv o instituție a statului confirmă că ministrul n-a depus încă cererea de rambursare pentru BMW-uri din fonduri europene.

„Autoritatea de Management (AM) a fondurilor europene din subordinea lui Grindeanu confirmă că Bode n-a depus încă cererea de rambursare pentru BMW-uri din fonduri europene. AM e primul filtru de verificare, cel care sancţionează de pe scaun caiete de sarcini restrictive cu corecţii. Următorul este OLAF şi Procurorul European şi acolo e mai groasă treaba. Avem confirmarea oficială că Bode n-a avut curaj până acum să ceară rambursarea banilor europeni pentru BMW-uri. Hai Luciane, curaj, cere rambursarea! Sau ţi-e teamă că te capsează OLAF şi EPPO în secunda doi?”, a scris Cătălin Drulă.

Orban: Bode recunoaşte că a încălcat hotărârea de guvern pe care o invocă

A reacţionat la acuzaţiile ministrului Bode şi fostul premier Ludovic Orban, lider al Forţa Dreptei.

El spune că Lucian Bode a încercat să manipuleze opinia publică, aruncând responsabilitatea pentru această procedură de achiziţie viciată şi asupra lui: ”E jalnică metoda de disculpare aleasă de ministrul încolţit”.

Iată argumentele lui Orban:

  • Bode a făcut o conferinţă de presă în care a încercat să manipuleze opinia publică, aruncând responsabilitatea pentru această procedură de achiziţie viciată şi asupra mea, menţionând că eu am semnat hotărârea de guvern 971 din 12 noiembrie 2020
  • Oricine poate să intre pe portalul legislativ şi să vadă conţinutul acestei hotărâri de guvern.
  • Va constata că este o hotărâre de guvern care aprobă necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii: „Dezvoltarea unui sistem mixt mobil de monitorizare a traficului rutier privind încălcarea regulilor de circulaţie”.
  • Aceste achiziţii erau necesare pentru a creşte siguranţa rutieră.
  • Nu scrie nicăieri în hotărârea de guvern ce tip de autospeciale trebuie achiziţionate.
  • Nu este prevăzută nicio specificaţie tehnică pentru niciunul dintre produsele care urmează să fie achiziţionate.
  • Hotărârea prevede achiziţionarea doar a 300 de autospeciale, nu 600 câte a achiziţionat ministerul condus de Bode.
  • Prin această declaraţie, chiar el recunoaşte că a încălcat hotărârea de guvern pe care o invocă.
  • Răspunderea integrală pentru organizarea licitaţiei şi pentru fraudarea acesteia este a ministrului şi a celorlalţi implicaţi în procesul de achiziţie.
  • Specificaţiile tehnice din documentaţia de licitaţie au fost puse în mod deliberat pentru a elimina ilegal din competiţie orice altă firmă în afara firmei care a fost declarată câştigătoare.

Potrivit lui Ludovic Orban, ”în concluzie, singura soluţie pentru Bode este să plagieze gestul fostului său coleg de cabinet, Sorin Câmpeanu”.

Poliţia îşi ia 600 de BMW-uri

Amintim că scandalul a pornit când s-a aflat că Inspectoratul general al Poliției Române (IGPR) va cumpăra 600 de mașini BMW seria 3 pentru Poliția Rutieră, care vor înlocui Daciile Logan.

Potrivit portalului achizițiilor publice, o singură ofertă a fost depusă, care a fost și acceptată, cea a Automobile Bavaria SRL. Compania este importatorul oficial al BMW în România și este administrată de cetățenii germani Leonhard Georg Pfeffer și Michael Schmidt Horst.

Valoarea contractului este de 98 de milioane de lei, iar durata lui este de doi ani.  

Klaus Iohannis declara în 2014 că are o relație apropiată cu Schmidt.

Preşedintele a susținut că nu a contat această prietenie atunci când s-a stabilit cine câştigă licitaţia de la Poliţie. Șeful statului a subliniat că este inadmisibil ca numele şi poziţia sa să fie implicate într-o astfel de chestiune. Iohannis a adăugat că se aşteaptă ca autorităţile statului să facă verificări.

Aşa că Lucian Bode a trimis Corpul de Control să verifice licitația.

Între timp, Cătălin Drulă i cerut procurorului-şef DNA, Crin Bologa, să se autosesizeze în cazul licitaţiei desfăşurate de Poliţia Română pentru achiziţionarea de automobile BMW.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇