AUR se află pe primul loc în opțiunile de vot pentru alegerile parlamentare, reprezentând opțiunea a 44% dintre bărbați și 32% dintre femei, relevă rezultatele unui Barometru Informat.ro – INSCOP Research, dat marți publicității.
Întrebate cu ce partid ar vota dacă duminica viitoare ar avea loc alegeri parlamentare, femeile au răsăuns astfel:
- 32% optează pentru AUR
- 23% pentru PSD
- 15% pentru PNL
- 11% pentru USR
- 6% pentru UDMR
- 4% pentru SENS
- 3% pentru POT
- 2% se pronunță pentru S.O.S. România
- 2% dintre femei aleg alt partid
- 1% un candidat independent

Foto: inscop.ro
În ceea ce privește bărbații:
- 44% ar vota cu AUR
- 16% ar alege PSD
- 14% PNL
- 13% USR
- 3% UDMR
- 3% POT
- 3% SENS
- 2% optează pentru S.O.S. România
- 1% susțin alt partid
- 1% un candidat independent

Foto: inscop.ro
Directorul INSCOP Research, Remus Ștefureac, a evidențiat că femeile și bărbații se raportează diferit la partidele politice, ceea ce sugerează valori și priorități sociale diferite.
”În timp ce electoratul masculin manifestă o tendință accentuată de orientare către partide cu discurs radical, electoratul feminin rămâne mai prudent și mai echilibrat în opțiuni. În cazul bărbaților, această orientare indică o criză de reprezentare și o nevoie acută de revalidare a canalelor prin care electoratul percepe eficiența și autenticitatea acțiunii politice.
În cazul femeilor, opțiunile mai echilibrate reflectă un atașament față de criterii pragmatice - competență, stabilitate, predictibilitate - mai degrabă decât față de retorici populiste', a explicat Ștefureac.
Datele au fost culese în perioada 26 octombrie - 3 noiembrie prin metoda CATI (interviuri telefonice), volumul eșantionului simplu, stratificat fiind de 3.000 de persoane, reprezentativ pe categoriile socio-demografice semnificative pentru populația neinstituționalizată a României.
Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 1,8%, la un grad de încredere de 95%. Sondajul este realizat la comanda platformei de știri Informat.ro în parteneriat cu think-tankul Strategic Thinking Group.
