Aberația ministrului Cîmpeanu. Covid pe patul lui Procust

Aberația dlui Cîmpeanu va arăta așa: într-un oraș ca București, cu incidența Covid foarte ridicată, dar cu mulți profesori vaccinați, copiii vor merge la școală nevaccinați, netestați și vor continua transmiterea. Într-un sat cu incidență foarte scăzută, poate cu acces problematic la Internet, unde însă profesorii nu sunt vaccinați, copiii vor sta acasă. Se poate mai stupid decât atât?
Aberația ministrului Cîmpeanu. Covid pe patul lui Procust

Condiția pusă pentru deschiderea școlilor nu numai că nu rezolvă nimic din punct de vedere epidemiologic, dar ar putea frâna coborârea transmiterii Covid și ar putea genera o reacție împotriva vaccinării, exact efectul advers celui scontat.

Așadar, școlile se vor deschide peste tot unde procentul de vaccinare a cadrelor didactice este cel puțin 60%.

Ministrul Educației a vopsit gardul cu o anumită libertate de decizie a școlilor: “Un consiliu de administrație al școlii va aprecia dacă, în funcție de toți parametrii pe care îi ia în calcul, face sau nu face solicitare către inspectoratul școlar pentru începere în regim online”.

La nivelul ISMB, cel puțin, „leopardul” nu aprobă cererile școlilor. Consemnul e „scoală față în față cu orice preț”.

O șmecherie ieftină a dlui ministru. Adică, pe de-o parte, la nivel public, muți răspunderea la nivelul școlilor, care să-și evalueze situația de fapt. Dar, pe de alta parte, practic, le refuzi dreptul la decizie și îi obligi să deschidă.

Cu siguranță, școala normală este preferabilă. În primăvara 2020 școlile au fost închise aberant la nici 100 de cazuri și niciun deces la nivel național. Acum le deschidem stupid condiționat cu sute de morți pe zi.

Aș fi respectat o asumare totală a unei decizii ferme cu efectele ei: deschidem școlile necondiționat, ne asumăm costurile, pentru că oricum costul lipsei de educație e mai mare.

Dar dl Cîmpeanu, foarte preocupat de imensul ego și propria imagine cu visuri de premier, nu asumă riscul unei decizii tranșante.

În schimb, apare acest criteriu aberant: 60% dintre profesori vaccinați. Criteriul este arbitrariu și, de unul singur, complet irelevant, după cum arata și prof. Răzvan Cherecheș.

De ce 60% și nu peste 85%, cât este considerată o acoperire vaccinală sigură? Pentru că 60% este procentul vaccinării profesorilor în România. Deci dl Cîmpeanu crede că pandemia poate fi pusă pe patul lui Procust după interesele domniei sale.

Dar și să fi fost peste 85%, un profesor vaccinat se poate îmbolnăvi de la copii vaccinați sau nevaccinati, poate transmite boala copiilor vaccinați sau nevaccinaţi.

Iar școala este plină, în primul rând, cu copii. Unii nu au vârsta vaccinării, alții nu sunt lăsați de părinți să se vaccineze.

Ei pot fi victime ale bolii, mai rar, după cum pot fi transmițători ai bolii peste tot, între ei, acasă sau în mijloacele de transport în comun care vor fi din nou mai aglomerate și mediul perfect de circulație a virusului.

Îmi scrie așa un profesor vaccinat dintr-un liceu bucureștean cu nivel foarte ridicat de vaccinare a cadrelor didactice: „Eu luni trebuie să intru cu 18 copii nevaccinaţi într-un spațiu de 10 mp”.

Acest profesor nu are nicio garanție că, în aglomerația aceea, înconjurat de copii care pot fi infectați, nu se va îmbolnăvi. Are toate șansele să nu facă o formă gravă, dar nu o garanție 100%. Profesorul poate avea acasă persoane vaccinate, dar cu multiple comorbiditati, care nu sunt 100% apărate de deces.

O soluție mult mai eficientă decât raportarea la gradul de vaccinare al profesorilor ar fi fost să organizezi testări de două ori pe săptămână în fiecare școală.

Înțelegem că au fost cumpărate teste mai scumpe decât în farmacii, de la firme interesante, că până la urmă vor fi și distribuite, fapt este că școala va începe fără teste și fără vreo condiție privind vaccinarea elevilor.

Avem o populație masiv nevaccinata, e un fapt. Certificatul verde la angajaţi încă nu e introdus și rămâne de văzut dacă și când se va întâmpla, pentru că are costuri electorale prea mari.

Avem localități cu incidențe încă foarte mari, în frunte cu Bucureștiul. Spitalele sunt sufocate în continuare.

Prof. univ. dr. Gh. Andrei Dan explica pentru SpotMedia.ro că mulți pacienți au murit, pentru că nu au avut acces la debitul de oxigen de care ar fi avut nevoie.

Pentru mulți dintre ei o mască simplă cu debit maxim de 15 litri a fost insuficientă, iar măștile cu debit mare sunt în continuare prea puține. Nu mai vorbesc despre imaginile apocaliptice cu bolnavi care stau cu masca de oxigen în propriile mașini în curțile spitalelor.

Acestea sunt condițiile la care am ajuns tot prin neasumari și iresponsabilitate la nivelul autorităților, începând cu sacrificarea vaccinării pe altarul congresului PNL.

Iar faptul că vaccinarea profesorilor este folosită drept condiție complet irelevantă pentru deschiderea școlilor nu va stimula vaccinarea. Dimpotrivă!

Oamenii vor fi și mai convinși că vaccinarea e un scop în sine, nu un ingredient esențial într-un ansamblu logic și coordonat de acțiuni antiCovid. Și o vor respinge cu și mai mare înverșunare.

Aberația dlui Cîmpeanu va arăta așa: într-un oraș ca București, cu incidența Covid foarte ridicată, dar cu mulți profesori vaccinați, copiii vor merge la școală nevaccinați, netestați și vor continua transmiterea. Într-un sat cu incidență foarte scăzută, poate cu acces problematic la Internet, unde însă profesorii nu sunt vaccinați, copiii vor sta acasă. Se poate mai stupid decât atât?

Daca decizia a fost a dlui Iohannis, după cum înțeleg, și dl Cîmpeanu doar execută, nu-l face cu nimic mai puțin aberant.

Da, școala putea și trebuia să înceapă fizic acolo unde erau întrunite mai multe condiții pe lângă vaccinarea profesorilor. Ar fi fost esențială testarea elevilor și profesorilor, certificatul verde generalizat și un nivel suportabil al incidenței și al ocupării locurilor în spitale. Altfel riscăm un cerc vicios de care să nu mai scăpam.

Dl Cîmpeanu avea o vară întreagă să îmbunătățească învățământul online după modele avansate demult de adevărați specialiști în educație, nu în „Romania educată”, e adevărat.

Ar fi putut gândi, de exemplu, un sistem modular care să țină o parte dintre elevi în clase pentru predare de cunoștințe noi, în timp ce o altă parte să facă online consolidare. În care unele materii să aibă prioritate la predare intensivă față în față și altele să rămână mai mult online. Dacă nu se pricepe, putea să ceară ajutorul prof. Miclea care sigur știe cum se face.

Dar dl Cîmpeanu, asemeni dnei Anisie, nu a făcut nimic în afară de declarații pe cât de arogante și ritoase, pe atât de lipsite de conținut.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇