Vocea de la radio

toader.paun

Jurnalist, Consultant digital

Toader Păun este un jurnalist cu peste 20 de ani de experiență în radio, presa scrisă și online, dar și în prezentarea unor evenimente de anvergură. A participat la transformarea digitală a unor importante stații de radio private, dar și la introducerea televiziunii publice în social media și accelerarea deschiderii către noile tehnologii digitale. În ultimii ani a fost realizatorul unor emisiuni radio populare de la Europa FM, post de radio al cărui director de programe a fost până în martie 2022. Coordonează dezvoltarea digitală a singurei platforme românești de combatere a fake news și a dezinformărilor, Veridica.ro, care are o echipă activă în statele din Europa Centrală și de Est. În calitate de director de comunicare al Zaga Brand, a participat la poziționarea agenției în topul celor mai vizibile online din România, potrivit monitorizărilor lunare ZeList. În prezent, este Senior Editor și responsabil de comunicare pentru revistele Biz și Haute Culture. Pasionat de călătorii și de oamenii cu povești capabile să-i inspire și pe alții, Toader Păun scrie și pe platformele proprii – demilioane.ro și campaniidemilioane.ro.

Să asculți poate fi uneori mai dificil decât pare. Dar în voce nu sunt doar cuvinte, ci și multe emoții. O parte din magia radioului este că îți vorbește și te și ascultă în același timp.

Vocea de la radio nu aduce doar informații și energie, ci concentrează multe emoții și construiește legături speciale. Este empatică și se bazează pe ceea ce mintea construiește pornind de la sunetele care o alimentează.

Secretul multor relații de durată stă în puterea ascultării, iar radioul a învățat să asculte tot mai bine pe cei cărora le vorbește.  

ADVERTISING

Radioul construiește relații, imagini și este alături de fiecare dintre noi acasă, la birou, în mașină, în vacanțe și în fiecare loc imaginabil. Este intim. Prietenul pe care-l incluzi în familie, alături de cei în care ai cea mai mare încredere.

ÎNCREDERE!

Pun accent special pe acest cuvânt, pentru că este o valoare a presei greu de câștigat, greu de menținut și ușor de pierdut. Atunci când presa în general, radioul în special, uită că și-a câștigat și păstrat rolul important în societate printr-o relație de încredere, apar goluri umplute rapid de impostori. Goluri umplute de fake news, dezinformare, oportuniști de moment.

ADVERTISING

Diferența este că ei nu urmăresc să aibă o relație de lungă durată cu audiența, ci doar să îndeplinească un obiectiv de moment. Pentru a face asta promit mult, fac puțin. Vopsesc gardul, cum spune o vorbă românească.

Cei care se lasă seduși descoperă rapid că nu e locul magic în care să-și pună încrederea. Dar câteodată este prea târziu. Iar cu fiecare impostor se erodează încrederea și în cei care rămân fideli celor pe care au învățat să-i asculte și care-i ascultă la rândul lor. 

Radioul și presa nu presupun doar divertisment. Sub masca unui divertisment facil se pot ascunde interese economice, semințe ale propagandei și ingrediente periculoase pentru o democrație și un viitor sustenabil.

ADVERTISING

Într-un an al alegerilor, m-aș bucura să alegem responsabil să susținem presa de calitate și acele locuri cu oameni fideli principiilor jurnalistice. Mai ales că le este tot mai greu să-și facă meseria și să arate că sunt veridici, când toți impostorii pretind același lucru. 

Ziua Mondială a Radioului, stabilită pe 13 februarie la iniţiativa UNESCO, marchează prima transmisie radio de la sediul ONU, realizată în 1946.

De la inventarea lui, radioul a răspândit magie și continuă să o facă. Viitorul ține de capacitatea de a asculta pe cei care-l ascultă și de a continua să le prețuiască încrederea cu care l-au investit. Mai ales în această zi, cei care sunt vocea de la radio merită să le spuneți că-i ascultați și să-i încurajați să continue să păstreze magia.

Mulțumesc pentru toți anii de magie la microfon!

Împreună schimbăm lumea în care trăim!


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇