Strategii de promovare online - cei 4 P ai mixului de marketing

Strategii de promovare online - cei 4 P ai mixului de marketing

Marketingul înseamnă într-adevăr echipe și indivizi care lucrează împreună pentru a promova un produs la locul potrivit, la prețul potrivit.

Pentru o companie, este destul de complicat să aplice metodele și tehnicile stăpânite de agențiile de marketing.

Publicitate

De cele mai multe ori, cele mai ingenioase strategii de promovare online sunt creionate de specialiști.

Mixul de marketing se referă la acțiunile pe care le întreprinde o companie pentru a-și comercializa produsul (produsele) și/sau serviciul (serviciile).

De obicei, acționează ca un cadru pentru acțiune a celor patru componente cheie ale marketingului - produs, preț, loc și promovare: cei 4P ai mixului de marketing.

Publicitate

Este de folos, așadar să afli prin ce strategii poți realiza un mix de marketing care să îți stimuleze cu adevărat dezvoltarea afacerii. Iată cum poți aplica strategii pentru a optimiza cei 4P din mixul de marketing :

Implicare în cercetarea de piață și dezvoltarea de produse

Succesul eforturilor de marketing depinde în primul rând de produsul tău. trebuie să te asiguri că este bine dezvoltat și că strategia ta de marketing redă corect beneficiile sale și povestea din spate. Este practic primul P din mixul de marketing și anume produsul.

Cele mai bune practici în acest pas includ:

  • Participarea în studii de piață pentru a înțelege nevoile clienților tăi
  • comunicare eficientă cu clienții actual pentru a descoperi nevoile lor în materie de produse sau servicii
  • Monitorizarea tendințelor industriei pentru a identifica o cerere potențială 
  • Examinarea concurenței

Aceste demersuri te asigură că înțelegi corect necesitățile clienților tăi și îți oferă o bază solidă pentru că produsele și serviciile să fie comercializate cu succes.

Determinarea modelului de preț

Sunt mulți factori implicați în alegerea unui model de preț iar strategiile în acest domeniu sunt destul de complexe. Din fericire datorită analize anterioare vei avea deja răspunsuri la întrebările care se nasc. trebuie să ții cont de costuri și de buget astfel încât să îți poți maximiza vânzările dar și profitul. Nu uita că prețul este cel de al 2-lea P din mixul tău de marketing.

În această etapă, este necesar să analizezi studiile de piață efectuate anterior pentru a determina prețul ideal de vânzare. este bine să te asiguri că produsul sau serviciile pe care le oferi pot fi dezvoltate într-o manieră rentabilă direcționate către publicul țintă. Colaborarea cu echipa de vânzări este esențială pentru a ajusta previziunile privind prețurile și nivelele de vânzare. 

Alegerea canalelor de distribuție

Al treilea P ( place adică loc) din mixul de marketing răspunde întrebării: unde va fi comercializat produsul tău. răspunsul este complex, poate fi vorba de un magazin fizic sau online de distribuție, o platformă de tip marketplace, etc. 

Este bine să abordezi următoarele puncte înainte de a trece la etapa de promovare:

  • Stabilește dacă produsul tău va fi expus cel mai bine în locația ta, într-un alt magazin, pe un site web, pe o platformă mixtă de promovare, sau într-o combinație a acestor locații
  • Analizează locația geografică și asigură te că oferta ta corespunde cererii regionale sau dacă îți dorești să te extinzi pe plan național sau internațional
  • Elaborează o strategie de vânzare care să-ți permită folosirea cât mai eficientă a canalelor de distribuție
  • Stabilește obiective și găsește instrumente pentru a pune în practică tehnici și strategii de marketing menite să te ajute să-ți atingi obiectivul

Selectarea tacticii de promovare 

În sfârșit, este timpul să-ți promovezi produsul. Deși acesta este probabil elementul cel mai asociat cu marketingul, este esențial ca cel de al 4-lea P al mixului de marketing să fie ultimul completat. înainte de acesta este nevoie să stabilești foarte clar necesitățile legate de produs preț și loc. 

Agențiile care oferă servicii de marketing online știu cum să selecteze cele mai eficiente tactici de promovare adaptate clienților lor.

Specialiștii vor alege cu succes canalele de promovare potrivite care pot conduce la atingerea obiectivelor pe care ți le-ai propus.

Agenția re7consulting.ro din București este pregătită să-ți ofere servicii de marketing digital care utilizează cu succes cei 4p ai mixului de marketing, pentru orice tip de afacere.