Servicii SEO și inteligență artificială - automatizare completă sau o mâna de ajutor?

Servicii SEO și inteligență artificială - automatizare completă sau o mâna de ajutor?

După cum bine știi, Inteligență Artificială începe să pună stăpânire pe cât mai multe domenii și industrii – în ultimul timp, această a acaparat lumea artei digitale, precum și o parte din lumea SEO. Mai exact, ChatGPT este capabil de a crea conținut la foc automat, chiar conținut optimizat SEO și relativ corect.

Desigur, întrebarea este care va fi efectul pe termen lung al acestor unelte alimentate de AI – vei fi martor la o automatizare completă a procesului de optimizare oferit prin servicii SEO sau va fi inteligență artificială o mâna de ajutor în acesta?

ADVERTISING

Google, AI și automatizarea completă

Este de la sine înțeles că Google acceptă automatizarea doar într-o anumită măsură. Principalul scop al acestui motor de căutare este de a oferi utilizatorilor (mai exact, celor care caută) rezultate veridice, scrise de oameni și bazate pe experiențe reale, veridice. Acesta este singurul motiv pentru care conținutul generat de către AI și publicat că atare – fără niciun fel de modificare majoră – nu prezintă garanția unei poziții bune în SERP.

Astfel, deja poate fi observat cum automatizarea completă iese din discuție. Apoi, dacă iei în calcul și minusurile pe care le prezintă unelte precum Chat GPT, vei înțelege de ce nu poți avea încredere în acestea nici atunci când vine vorba de statistici și numere exacte, implicit la capitolul servicii SEO complete.

servicii seo
xr:d:DAFMNGeA978:21,j:35396775746,t:22091507

Cum poate fi inteligență artificială benefică pentru SEO?

Nu uită faptul că până și algoritmul Google – cel care îți pune paginile și platforma în SERP – este unul ghidat în întregime de către AI. Totuși, în ciuda acestui fapt, nu uită ce a fost menționat anterior – conținutul uman este și va fi considerat cel mai important aspect al unei platforme.

ADVERTISING

Așadar, inteligență artificială poate fi benefică doar atunci când vine vorba de analizarea datelor și statisticilor. De fapt, există deja foarte multe tipuri de software bazate pe AI (într-o formă sau altă) care pot determina obiceiuri de cumpărare, piețe țintă, precum și prezice obiceiuri viitoare ale unui grup de clienți.

Evident, chiar și cu ajutorul acestor unelte, nu vei putea înlocui un pachet de servicii SEO cu un abonament lunar la o suită de unelte AI. Tot vei avea nevoie de experiență dovedită în domeniu pentru a putea interpreta datele corespunzător.

ADVERTISING

Va însemna AI automatizare completă sau o mâna de ajutor?

În momentul de față, AI nu poate automatiza complet procesul de optimizare SEO. Chiar și în ciuda cunoștințelor extensive din domeniul programării, de exemplu, programele de inteligență artificială nu pot scrie cod complex – anume care să poată fi folosit că atare, fără verificare umană în prealabil.

Același lucru se întâmplă și în cazul oamenilor sau agențiilor care oferă servicii SEO. Chiar dacă se apelează la inteligență artificială, într-o formă sau altă, verificarea umană este cea care va aduce performanțe și va garanta o poziție bună în SERP.

Așadar, dacă vrei să beneficiezi de servicii SEO realizate că la carte, trebuie să apelezi o agenție cu renume – ideal ar fi să nu apelezi la indivizi/agenții care se bazează pe AI pentru a genera conținut în mod automat, din moment ce Google poate penaliza acest lucru.

Contactează acum experții The Markers pentru a află mai multe despre cum te poate ajută o agenție de marketing full service în lupta ta cu SEO și cu domeniul de marketing în general!