Twitter introduce etichetele de avertizare pentru a combate fake-urile despre războiul din Ucraina

Twitter introduce etichetele de avertizare pentru a combate fake-urile despre războiul din Ucraina
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Twitter va începe să plaseze avertismente peste conţinuturile înşelătoare cu privire la conflictul din Ucraina şi va limita propagarea afirmaţiilor dezminţite de grupurile umanitare sau de alte surse credibile.

Mişcarea vine pe fondul unei intensificări a fenomenului fake news pe tema războiului din Ucraina, pe care Moscova îl numeşte ”operaţiune militară specială” şi face parte din noua politică a Twitter de a aborda dezinformarea în timpul crizelor, transmite Reuters.

Noile notificări de avertizare vor alerta utilizatorii că un tweet a încălcat regulile companiei, dar totuşi le vor permite oamenilor să vadă şi să comenteze.

ADVERTISING

Platforma nu va recomanda astfel de tweet-uri, iar redistribuirea va fi, de asemenea, dezactivată.

Abordarea ar putea fi ”o modalitate mai eficientă de a interveni pentru a preveni vătămările, păstrând şi protejând în acelaşi timp dezbaterile pe Twitter”, a declarat Yoel Roth, directorul pentru securitate şi integritate al Twitter.

Compania va acorda prioritate etichetării la tweet-urile înşelătoare ale unor conturi de mare profil, cum ar fi utilizatorii verificaţi sau profilurile oficiale ale guvernelor.

ADVERTISING

De asemenea, va acorda prioritate conţinutului care ar putea dăuna oamenilor de pe front.

Twitter a spus că defineşte crizele ca fiind situaţii în care există o ameninţare larg răspândită la adresa vieţii, siguranţei fizice, sănătăţii. Politica sa se va concentra iniţial pe conflictele armate internaţionale, dar este destinată şi evenimentelor precum atacuri armate sau dezastre naturale.

”Calendarul acestei mişcări a început înainte de izbucnirea războiului din Ucraina, dar necesitatea acestei politici a devenit şi mai clară odată cu desfăşurarea conflictului”, a spus Roth.

ADVERTISING

Twitter a fost de acord să fie preluată de directorul general al Tesla, Elon Musk, care crede că ar trebui să fie o platformă pentru libertatea de exprimare. Ulterior, Musk a anunțat că oprește temporar achiziția platformei de socializare, "în așteptarea detaliilor care să susțină calculul conform căruia conturile spam și false reprezintă într-adevăr mai puțin de 5% dintre utilizatori".


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇