TikTok începe să copieze Facebook la un an după ce Facebook a copiat TikTok

TikTok începe să copieze Facebook la un an după ce Facebook a copiat TikTok

TikTok a introdus recent TikTok stories, o funcţie care le permite utilizatorilor să posteze conţinut ce dispare în termen de 24 de ore, relatează Business Insider.

Compania a confirmat noua caracteristică, asemănătoare celei prezente pe Instagram, după ce un utilizator al Twitter a postat online o serie de capturi de ecran. De altfel, firma susţine că „experimentează pentru a le oferi utilizatorilor noi modalităţi prin care să îşi aducă la viaţă ideile în cadrul comunităţii TikTok”.

Mişcarea marchează încă un exemplu conform căruia cele mai populare platforme din industria tech nu încetează să adopte ideile de succes ale rivalilor, chiar dacă Facebook, Google şi alţi giganţi din Silicon Valley au tras semnale de alarmă cu privire la comportamentul anticompetitiv al altor companii.

ADVERTISING

Platforma Instagram a lansat Stories în 2016 şi a fost comparată imediat cu Snapchat, care oferea de câţiva ani funcţia de 24 de ore. Instagram Stories a devenit unul dintre cele mai active instrumente ale platformei, cu peste 500 de milioane de utilizatori zilnici activi.

Însă între timp a apărut în scenă un nou jucător major, în contextul în care videoclipurile scurte şi algoritmul din cadrul TikTok au câştigat sute de milioane de adepți din toată lumea.

Facebook şi-a luat rapid notiţe şi a lansat în august 2020 o funcţie identică pe Instagram, aplicaţie deţinută de grupului lui Mark Zuckerberg.

ADVERTISING

Instagram Reels a reprezentat planul companiei de a concura cu aplicaţia chineză, produsă de ByteDance. Iar acum se pare că TikTok Stories plănuieşte să se lupte de la egal la egal cu Instagram.

După cum a spus şi CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg, există „un număr finit de mecanici pentru social media ce pot fi inventate” şi, „odată ce vei câştiga într-un anumit domeniu, va fi extrem de dificil să fii depăşit dacă rivalii nu vor veni cu ceva diferit”.

Zuckerberg a lansat comentariile într-o serie de e-mail-uri din 2012, în care explica faptul că Instagram reprezintă o ameninţare care ar putea afecta businessurile deţinute de Facebook.

ADVERTISING

În acelaşi an, Facebook a cumpărat Instagram pentru un miliard de dolari, achiziţionând ulterior WhatsApp pentru 19 miliarde de dolari.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇